Het wordt heet

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Janina
Maestro

Het wordt heet

Berichtdoor Janina » Wo Jul 06, 2011 7:04 pm

Hallo allemaal,

Deze week is het heel warm, met een flinke wind was het gisteren 35 graden in Orosei, vandaag is het 32 graden, maar het komende weekend kan het tot 40 graden oplopen in het zuiden van Sardinie.

Nu kan ik vertellen dat het niet fijn aanvoelt, wij zitten lekker thuis met de airco aan, want door de harde wind vind ik het niet prettig aan het strand.

Nu tegen de avond is de wind gezakt, dus morgen nog maar eens proberen om een duik in zee te nemen, want volgende week is de vakantie voorbij.

Groetjes, uit een warm Sardinie, Janina

:oops:

Takkie
Informatore

Zijn er mensen op Sarda die de temps willen doorgeven?

Berichtdoor Takkie » Vr Jul 08, 2011 5:59 pm

Beste mensen,

Zoals de kop meldt: Zij er mensen op Sarda, die voor ons weermensen in NLD temperaturen, neerslag of andere weersverschijnselen kunnen doorgeven in deze hete periode?
Ook smeltent asfalt etc horen daar bij.

Gr Ton en alvast bedankt!

dilago
Maestro

Berichtdoor dilago » Di Jul 12, 2011 3:23 pm

Jammer dat de vakantie er al bijna weer opzit Janina en ook spijtig dat het zo hard waait, want op het strand is dan niet te wezen. Hebben jullie verder wel mooi weer gehad?

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Di Jul 12, 2011 4:07 pm

Hoi Dilago,

Vandaag is onze laatste dag, om 22.00 uur vertrekt de boot, heb me in het zweet gewerkt met het schoonmaken van het appartement, geen wonder met 35 graden, afgelopen nacht was het vreselijk, het was zeer vochtig en warm, het koelde totaal niet af, dus alles afgesloten en de airco aan, wij hebben lekker geslapen, de buren niet, vertelden ze ons vanmorgen.

De weerbericht voor de volgende week, het wordt iets koeler, gelukkig.
Maar wat zeur ik, in vergelijking mdet Nederland, waar het toch zeer wisselvallig is.

Dus Dilago, vakantie nemen in Juli.

Heel veel groeten,

Janina

dilago
Maestro

Berichtdoor dilago » Do Jul 14, 2011 10:12 am

Hoi Janina, nou wel thuis en bereid je maar voor op veel regen.

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Za Jul 16, 2011 4:32 pm

Hoi Dilago,

Nou van dat regen hebben wij ons portie wel gehad, vanaf Genua was het bewolkt, maar nog steeds lekker warm, vanaf Milano begon het te spetteren, maar dan Zwitserland, met bakken viel het uit de hemel, grote watervallen dicht langs de weg waren te zien, heb een paar foto's gemaakt die ik t.z.t. zal laten zien, het zelfde verhaal ook in Duitsland tot aan de Nederlandse grens, niets dan regen en regen met veel wind. Bij thuiskomst hebben wij de openhaard maar aangestoken, werden we toch nog een beetje warm.

Vandaag was het redelijk weer, dus de tuin in, je wilt niet weten hoeveel onkruid wij in de tuin hebben, al jaren is dit niet voorgekomen, dus wij hebben al twee containers vol. Ik begon al moe te worden en gelukkig, ja het begon hier net weer te regenen.

Nu maar internetten, groeten, Janina :roll:

dilago
Maestro

Berichtdoor dilago » Ma Jul 18, 2011 2:08 pm

Ik ken het gevoel Janina, wat een weemoed. :(

Speciaal voor jou heb ik een liedje gezocht wat mij altijd weer wat troost biedt in het regenachtige Nederland.

Luister hem HIER en geniet!

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Ma Jul 18, 2011 6:37 pm

Dilago,

Heel toepasselijk, bedankt he,

Groet, Janina :wink:

dilago
Maestro

Berichtdoor dilago » Ma Jul 18, 2011 7:39 pm

Vooral het stuk '...als jij wou, dan verfde jij de wolken blauw'

Graag gedaan!