Eerste keer naar Sardinië

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
ingridje
Ospite

Eerste keer naar Sardinië

Berichtdoor ingridje » Zo Dec 09, 2012 3:40 pm

Wij willen in september via Corsica naar Sardinië gaan, we nemen een hond mee. We zijn al meerdere malen op Corsica geweest en willen nu eens kijken of Sardinië net zo mooi is.

Wij houden van een ruige natuur.
Wat is nu het mooiste stukje Sardinië? En waar kunnen we met de hond op het strand? We blijven 1 week op Corsica en dan 2 weken op Sardinië.

Groetjes Ingrid

mopro
Consigliere

eerste keer naar Sardinie

Berichtdoor mopro » Ma Dec 10, 2012 5:18 pm

Hallo Ingrid,

het ligt een beetje aan welke periode in september jullie op Sardinie zullen zijn, want de eerste 2 weken van september is het nog vrij druk op de stranden en is het nog hoogseizoen.
Ik weet dat bij ons op Sant'Antioco er niet moeilijk wordt gedaan als mensen een hond mee nemen naar het strand. Er zijn ook veel wat meer verlaten stranden en kusten waar je prima kunt zijn met hond.
Zelf ik zeker de Zuidwest regio van Sardinie de moeite van een bezoek waard evenals het gebied rondom Nuoro, het hart van Sardinie. Wat steden betreft zijn zeker Cagliari en Alghero de moeite waard!

Veel plezier met het voorbereiden van jullie reis!

Een zonnige groet vanuit Sant'Antioco,

Monique van Proosdij

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sardinietrips.nl">www.sardinietrips.nl</a><!-- w --> of <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ecoloungesardinia.com">www.ecoloungesardinia.com</a><!-- w -->

ontdek ook Sant'Antioco, mooie stranden, ongerepte natuur en veel cultuur. Ook voor ontspannings reizen en eco- toerisme.
farre
Consigliere

Re: Eerste keer naar Sardinië

Berichtdoor farre » Ma Dec 10, 2012 6:02 pm

ingridje schreef:Wij willen in september via Corsica naar Sardinië gaan, we nemen een hond mee. We zijn al meerdere malen op Corsica geweest en willen nu eens kijken of Sardinië net zo mooi is.

Wij houden van een ruige natuur.
Wat is nu het mooiste stukje Sardinië? En waar kunnen we met de hond op het strand? We blijven 1 week op Corsica en dan 2 weken op Sardinië.

Groetjes Ingrid

Het schijnt dat je bij Porto Ferro met de hond op het strand kunt komen.
Hieronder heb ik de link gekopieerd.

Bij Platamona willen ze ook een stuk strand beschikbaar maken voor baas en hond.

groet marco

http://maps.google.nl/maps?saddr=40.679 ... sz=16&z=16

Update : Ik heb onderstaande tekst nog gevonden op een website
In welcher Strände Sardiniens ist der Zugriff auf die Hunde zugelassen?

In Sardinien, sind die Regeln für den Zugang der Tiere zu den Stränden sehr restriktiv. Haustiere sind in der Regel nicht erlaubt , auch nicht in den Stränden, und die Strafen im Falle der Verletzung ist sehr hoch und erreichte so hoch wie 500 Euro.

Es gibt jedoch einige Strukturen ausgestattet, in welchem &#8203;&#8203;Teil der Küste zum Baden der Tiere gewidmet ist. Hier ist eine Liste:
- Waterfront Marina di Sorso (SS)
- Factory Baubeach, Poetto Beach, St. Helens (CA)
- Factory Katzenaugen, Strand Coa Quaddus, Sant'Antioco (CA)
- Beach Ist Prunis , Sant'Antioco (CA)
- Porto Palma, Caprera (OT)

Laura B
Maestro

Berichtdoor Laura B » Di Dec 11, 2012 12:54 am

Hallo Ingridje,

Heel Sardinië heeft zoveel moois te bieden. als ik ga schrijven ben ik nog wel een paar dagen bezig. :lol: :lol:
Waar ik wel even op wil reageren is de hond. Wij hebben altijd honden gehad en die gaan ook altijd mee naar Sardinië.( Bijna 45 jaar)
Er is altijd wel een strand waar het wat rustiger is en waar je met de hond welkom bent. Als je de drukke stranden mijdt is er totaal geen probleem. Let wel, als er een persoon last van je hond heeft, ook als er geen bord staat, en hij roept de politie erbij ben je verplicht het strand te verlaten. :oops:
Verder mag je bij veel restaurants/eettentjes niet naar binnen met de hond. Als ze buiten een terras hebben en je vraagt een plaatsje voor jullie en de hond ben je meestal wel welkom. (Wettelijk is het niet toegestaan in Sardinië dat je de hond mee naar binnen neemt in een eetgelegenheid)

heel veel plezier in Sardinië (met hond)

ingridje
Ospite

Berichtdoor ingridje » Zo Apr 07, 2013 8:30 pm

tis wat laat, maar toch bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben nog steeds aan het zoeken waar we heb beste heen kunnen op Sardinie. We denk en er nu over om onze hond toch maar thuis te laten.

Terug naar “Sardinië, algemeen”