Informatie bejaarden of verzorgingshuis

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Artisjok
Ospite

Informatie bejaarden of verzorgingshuis

Berichtdoor Artisjok » Wo Jan 15, 2014 10:09 pm

Hallo na een hele tijd weer terug op dit forum. Zou graag informatie willen over bejaardenhuizen op Sardinie, in de buurt van Cagliari of Villacidro. Schoonmoeder woont op de leeftijd van 93 nog op haar zelf. Nu ze een valpartij heeft gehad heeft ze verzorging nodig. Ze is weer opgeknapt maar kan , vinden wij, niet meer op zichzelf wonen, zonder verwarming en goede douche . Hoe gaat dat aanvragen, mijn schoonmoeder heeft een goed pensioen. Graag zou ik van een van de forumbezoekers informatie willen, mijn man vertrekt 1 februari naar Sardinie om het een en ander trachten te gaan regelen. Zijn zus die in dezelfde straat woont wil niet meer alleen de zorg en komt met argumenten die niet haalbaar zijn, zeker niet voor mijn man die zelf met een ziekte zit en i.v. m ziekte en bezoek Internist. Ze eist dat hij en zijn broer om en om voor hun moeder gaan zorgen, een maand, terwijl wij vinden dat dat helaas niet mogelijk is. Kan iemand ons adressen of informatie bij welke instanties ze moeten zijn! Bij voorbaat veel dank! :D

Liefde wist het verleden niet uit, maar veranderd wel je toekomst... La vita è un Paradiso se i tuo amici sono angeli
Janina
Maestro

Bejaarden tehuis

Berichtdoor Janina » Vr Jan 24, 2014 6:32 pm

Hallo,

Onze moeder en schoonmoeder, wonende in Villacidro, was ook gevallen en had hulp nodig.
Eerst van de ene kind naar de andere. Ze wilde dit zelf niet meer.

Wij hebben dit via de gemeente geregeld dat ze werd opgenomen in het bejaarden/gehandicapte mensen tehuis "casa degli anziani" .

Bij de gemeente wordt naar de nodige documenten gevraagd, wanneer je een pensioen ontvangt, wordt daarvan de verzorging betaald.
En dan moet er op dat moment ook plaats zijn, je komt op een wachtlijst te staan.

De vriendelijkheid van de verpleegsters/verpleger is uitstekend naar de verplegende toe. Verjaardagen worden er gevierd, eenmaal in de week is er kerkdienst in het tehuis.

Wil je nog iets weten, kan je via het forum mij benaderen.

Janina

Alain
Ospite

Berichtdoor Alain » Ma Mar 10, 2014 4:39 pm

Hallo,

Vrienden die ik in Cagliari heb, verschillende daarvan hebben voor hun zieke / oude moeder, een abandante ( vergeef me als schrijfwijze fout is) aangenomen.
Is dame die bij de moeder gaat inwonen..... meestal zijn deze mensen zelf wel geen Italianen.
Maar heb bij elk van hen enkele positieve ervaringen gehoord. Zekere omdat de moeder haar huis en omgeving niet moet verlaten.
Misschien overwegen waard, of toch naar informeren?

it is nice to be important, but more important to be nice

Terug naar “Sardinië, algemeen”