Rondje noordkust

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Brongerzz
Ospite

Rondje noordkust

Berichtdoor Brongerzz » Di Mei 27, 2014 7:17 pm

Hallo allemaal,

Eind juli gaan mijn vriendin en ik voor 11 dagen naar Sardinië om de noord/oostkust te gaan verkennen. We zijn er nog nooit geweest en hebben via Internet een route uitgestippeld. De vliegtickets en sommige overnachtingen hebben we al geboekt, maar we zijn benieuwd of dit allemaal haalbaar is en of jullie evt. andere tips/aanraders hebben. Voor dag 7 en 8 hebben we nog een goedkope overnachting nodig.

Ook zijn we nog op zoek naar een goedkope huurauto vanaf Alghero. Is het beter om vooraf te boeken of ter plaatse? Scheelt dit veel geld bijv.?

Onze route ziet er als volgt uit:

28-07 Dag 1: aankomst alghero + verkennen alghero en overnachting (hotel Soleado)
29-07 Dag 2: auto huren en vertrek richting Castelsardo. Castelsardo verkennen en doorrijden naar Palau, daar overnachten (camping baia saraceno)
30-07 Dag 3: boottocht la maddalena vanuit Palau. Overnachten Palau
31-07 Dag 4: met veerpont en auto naar la maddalena. Vervolgens met auto naar caprera. Stranddag en bezoek huis garribaldi. Overnachten Palau.
01-08 Dag 5: vertrek naar porto cervo met tussendoor bezoekje aan capo d'orso en de Roccia d'Orso. Porto cervo verkennen + overnachting Porto Cervo (Colonna park hotel)
02-08 Dag 6: rustdag/ Stranddag. Overnachten porto cervo
03-08 Dag 7: dorpjes romazzino, cappriccioli en porto rotondo verkennen. Via golfo aranci, spiaggia Bianca en punta pedrosa naar Olbia. Verkennen Olbia. Overnachten Olbia. (Verblijf nog zoeken)
04-08 Dag 8: vertrek cala gonone. Bootje huren en bezoek grotte del blue Marino en golfo di orosei. Overnachting dorgali of cala gonone? (Verblijf nog zoeken)
05-08 Dag 9: vertrek naar alghero. Bezoek grotto di neptuno en capo caccia. Auto inleveren. Overnachten Alghero (hotel soleado)
06-08 Dag 10: alghero activiteiten/ rustdag. Overnachten alghero
07-08 Dag 11: vertrek naar huis

We vliegen vanaf Amsterdam met Alitalia.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Ot van Tussenbroek
Maestro

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Wo Mei 28, 2014 4:54 pm

Ciao amico,
Mijn dochter heeft bij OAD gewerkt, deden alle huurauto´s met sunnycars.nl in Hoofddorp, wij hebben zelf ook een keer een auto gehuurd op Alghero, niet goedkoop, wel goede service, altijd all/inclusief nemen heb je achteraf geen gezeur bij schades! Verder ons advies, boek in Hoofddorp, dan ligt alles vast als je op plaats van bestemming aankomt en kan er niets meer aangepast worden,
Verder een opmerking wat jullie reis betreft, is zeer vermoeiend in korte tijd zoveel verplaatsingen, ons advies ga uitgerust op reis en geniet ervan. Wat hotels betreft in Olbia, zoek iets in de omgeving want de plaats Olbia is niet veel aan! Hotels in Cala Ganone zijn er genoeg kijk op de webside van de comune di Cala Ganone, niet overal kan je voor 1 nacht boeken.
Buon viaggio e buon divertimento in Sardegna !
Ot van Tussenbroek / Anna Pala

Sardegna piu di un mare di ferie !
Brongerzz
Ospite

Berichtdoor Brongerzz » Do Mei 29, 2014 2:19 pm

Top, bedankt! Ik heb nu twee overnachtingen geboekt bij Cala Gonone (hotel Cala Luna) ipv 1 in Olbia en 1 in Cala Gonone.

Het enige wat ik nog moet doen is een auto huren. Op Sunnycars.nl was geen kleine auto meer beschikbaar in die periode...dus daar moet ik nog even naar op zoek.
Ik zie ook vaak staan "extra bestuurder", doen ze erg moeilijk als mijn vriendin ook rijdt terwijl je hier niet voor hebt betaald?

Ot van Tussenbroek
Maestro

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Do Mei 29, 2014 4:59 pm

Kijk voor een huurauto ook op rentalcars.com/Sardinie zie publiciteit aan de bovenzijde van deze webside, kan je ook even vragen wat je vriendin betreft.
Goed gedaan 2x overnachting in Cala Ganone prachtige plaats en omgeving.
saluti Ot e Anna

Sardegna piu di un mare di ferie !

Terug naar “Sardinië, algemeen”