Vakantie Sardinie (met kind van 5 jaar)

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Annemieke
Ospite

Vakantie Sardinie (met kind van 5 jaar)

Berichtdoor Annemieke » Di Jul 29, 2014 10:17 pm

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum.
We gaan begin september op vakantie naar Sardinie.
Nu ben ik me een beetje aan het inlezen wat Sadinie allemaal te bieden heeft, en dat is een hoop zie ik wel! Super leuk!
We verblijven in het plaatsje Cannigione en hebben een huurauto, we willen vanuit daar wat mooie tripjes gaan maken.

Ik had wat mooie tripjes gevonden maar hoop met de hulp van jullie wat meer informatie te verkrijgen zodat ik weet of het voor ons zoontje van 5 jaar ook te doen is. (Bijv, dat het niet heeeeel erg lang in de auto zitten is)

- Is er misschien een leuk waterpark in de buurt van Cannigione? Ik zag dat er een was maar kon niet vinden waar precies.

- We willen graag de Maddalena Archipel gaan bezoeken. Maar wat is de beste en rustigste manier met een kind? En welk eiland is het mooist/rustig?

- De kust Golfo di Orosei, daar zijn hele mooie stranden en baaien. Hier willen we zeker een dagtrip gaan maken. Maar ook hier de vraag, waar moeten we beginnen?
Ik las ergens dat je ook zelf een bootje kan huren, maar weet niet of dat verstandig is. Ik vind het wel fijn dat we alles op ons eigen gemak kunnen doen, dus met een grote massa mee is niet onze voorkeur. Misschien heeft iemand een goede tip? (Geldt ook voor de vraag hierboven trouwens)

- Zijn er in de buurt van Cannigione leuke restaurantjes die kindvriendelijk zijn? Of zijn er sowieso leuke kinderactiviteiten te doen?

- Klopt het dat er vlakbij San Teodoro flamingo's te zien zijn? Of zijn er überhaupt, Flamingo's te spotten in de buurt?
Is San Teodoro ook een leuk stadje om te bezoeken?

- Tavalora Island, is dat te bezoeken en de moeite waard?

Oeps, nog best wat vraagjes....

Ik hoop wat antwoorden te krijgen.
Alvast enorm bedankt.

Vriendelijke groet,
Annemieke.

:D :D

tkriek
site admin

Noordoosten

Berichtdoor tkriek » Vr Aug 01, 2014 7:09 pm

Hallo Annemieke

Je hebt Acquadream in Baja Sardinia

La Maddalena en Caprera kan je vanuit Palau met de veerboot bereiken. Je hebt daar veel mooie strandjes en het plaatsje La Maddalena

De Golfo di Orosei ligt een eindje zuidelijker en is wel ver rijden vanuit Cannigione. Je hebt in Cala Gonone het Acquarium en van daar uit vertrekken de boten naar de stranden en naar de grotten van de Bue Marino. Je bent dan wel een hele dag onderweg en de vraag is of dat leuk is voor een vijfjarige

San Teodoro is een prachtige omgeving. In de lagune zijn wel flamingo's te zien, het is een natuurgebied. Ook het eiland van Tavolara is mooi, maar het is vooral een berg waar de mensen naar toe gaan om deze te beklimmen en van het uitzicht te genieten.

Een mooi strand is ook Pittulongu bij Olbia of Porto Pollo voorbij Palau. Ook leuk om te bezoeken is Posada met het kasteel. Olbia zelf heeft een aardig museum met romeinse schepen, maar dat is maar net waar je van houd.

groetjes

Timbert

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/
Annemieke
Ospite

Berichtdoor Annemieke » Ma Aug 04, 2014 10:12 am

Hallo Timbert,

Enorm bedankt voor deze informatie.
Hier kunnen we zeker wat mee.

Nogmaals Bedankt!

Groetjes Annemieke.

:D