1 week Sardinie, hoe meer ik lees hoe moeilijker ;)

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
smette
Ospite

1 week Sardinie, hoe meer ik lees hoe moeilijker ;)

Berichtdoor smette » Ma Aug 04, 2014 10:37 pm

Hoi,

Na veel te lezen in boeken en op dit forum, hebben we beslist, Sardinie it will be. Alleen, nu wordt het heel moeilijk te beslissen, daarom zou ik vragen aan de mensen met ervaring, wat denken jullie van volgende planning, zouden jullie iets anders doen of vinden jullie iets niet haalbaar:
- we reizen naar Cagliari midden september en komen aan maandagavond om 19.50; persoonlijk voel ik niet zo veel voor Cagliari en zou ik direct doorreizen naar Villasimius en daar overnachten.
- Dinsdag zouden we doorrijden naar muravera en de strada di muravera doen met de Costa rei, een korte rit met enkele stops
- Woensdag volgt dan een rit in 1 keer naar cala gonone waar we ook donderdag, vrijdag zouden blijven om een dag de stranden, en de bergen in te trekken.
- zaterdag, zondag en maandag zouden we de Costa smerelda en madalena bezoeken.

Is dit volgens jullie haalbaar? In Corsica was ik enorm verrast van de tijd die ik verloor en ik zou niet graag hetzelfde tegenkomen...

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

groeten, matthieu

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Wo Sep 03, 2014 11:47 am

Je zult hier ook verrast zijn door de tijd die je kwijt bent aan het reizen.
19.50 aankomen en dan direct doorreizen naar Vilassimius. Cagliari is een mooie stad hoor. En als je een half 9 eens kunt rijden dan ben je er ook niet voor half 10. Dus dat zou ik dan wel goed communiceren met de accommodatie die je daar hebt gekozen.

Muravera vond ik niet echt bijzonder.

Cala Gonone, vergeet niet de boottocht te maken langs de steile kliffen op het azuurblauwe water. Zou dan ook in Dorgali of nog leuker Orosei gaan zitten en als je de Gorroppo kloof ook nog wilt bezoeken 3 dagen.
Als je in Cala Gonone zelf zit, moet je als maar die berg weer op en af.

Costa Smeralda vind ik ook niet het mooiste stuk van van Sardinië. Maddalena Archipel is mooi om rond te varen.

Veel plezier.
Wilbert
PS terug via de snelweg? Als je langs de kust rijdt ben je wel een dag bezig.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl

Terug naar “Sardinië, algemeen”