The place to be?

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Angelavdl
Ospite

The place to be?

Berichtdoor Angelavdl » Vr Sep 05, 2014 9:38 am

Oh heel erg....maar we zijn er al uit...na dit jaar het prachtige Corsica bezocht te hebben, zijn we nieuwsgierig geworden naar het buureiland waarvan we alleen een beetje van gezien hebben vanuit Bonifacio (achteraf wel spijt dat ik de veerboot niet genomen heb om een dagje naar de overkant te gaan)

We zijn van plan om ca anderhalve week op Sardinie te blijven om vandaar uit naar Cittavecchia te varen om nog een paar dagen Rome aan te doen.

Wat is dus op Sardinie te place to be? Het noorden zit sowieso in mijn gedachten...we houden van zon, zee strand en bergen(jes). Ik weet dat het eiland niet te vergelijken is met haar buureiland, maar wat ik aan plaatjes gezien heb....hebben we er zin in. Kortom wat is leuk voor ons en onze kids van dan 7 en 12. Leuk zou zijn als er ook wat Nederlandse speelkameraadjes zijn. Daarmee hadden ze wel wat pech dit jaar ;-)

Grazie mille!

tkriek
site admin

the place to be

Berichtdoor tkriek » Do Sep 11, 2014 6:09 pm

Hallo Angela

Zon, zee strand en bergen vind je zeker aan de oostkust. Dorgali/Cala Gonone met de mogelijkheid om per boot de mooiste strandjes te bezoeken. Maar ook zuidelijker kan je terecht, rond Tortoli, Barisardo of nog verder naar het zuiden tot aan Villasimius. Als je Genua-Porto Torres neemt dan kan je zo via de noordkust (Castelsardo, Santa Teresa di Gallura, Palau) naar het oosten en van daar naar het zuiden. Als je het liefst op één plekje zit dan kan je ook via Sassari naar Olbia en dan naar het noorden of naar het zuiden een plek zoeken.

groetjes

Timbert

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/
Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Zo Sep 14, 2014 2:36 pm

Goed dat je niet bent overgevaren. Want met de auto over is best wel kostbaar en je moet een heel eind rijden voor je ergens komt.
Waarom je het idee hebt dat je in het noorden moet zijn weet ik niet, want er zijn zuidelijke streken die vele malen mooier zijn.

Niet Corsica en Sardinië met elkaar vergelijken, ze zijn heel anders en hebben elk hun eigen schoonheid en cultuur.

Op de Sardinievakantiebeurs op 31 januari 2015 kun je luisteren kijken en genieten van wat Sardinië te bieden heeft.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl

Terug naar “Sardinië, algemeen”