Sardinië in 18 dagen. Doenbaar?

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Amboseli
Ospite

Sardinië in 18 dagen. Doenbaar?

Berichtdoor Amboseli » Ma Okt 06, 2014 7:47 pm

Hallo allen,

Heb al veel gelezen hier op het forum en ook in reisgidsen en op het www maar ik kom er niet uit.

We willen graag volgend jaar juni voor een 18-tal dagen naar Sardinië. We zouden vliegen op Cagliari en dit is wat ik in gedachten heb:
Cagliari, 3 nachten
Tortoli, Arbatax of Orosei, 3 nachten
Golfo Aranci, 3 nachten
Castelsardo, 3 nachten
Oristano, 3 nachten
Carbonia, 2 nachten (om terug naar België te vliegen vanaf Cagliari).

Eerlijk gezegd vind ik zes verschillende locaties behoorlijk veel 'verhuizen'. Ik zou liever maximum vier locaties doen maar weet niet wat ik kan laten vallen en waar ik een dag extra aan kan plakken.

Wij houden van mooie natuur en mooie stranden maar ook van gezellige stadjes met smalle straatjes en leuke pleintjes. Ik heb geen enkel idee waar die te vinden zijn op Sardinië.

Als er iemand mij wegwijs kan maken ... heel graag!

tkriek
site admin

stadjes en strandjes

Berichtdoor tkriek » Di Okt 07, 2014 7:37 am

Beste Amboseli,

Een paar stadjes die de moeite waard zijn die niet op je lijstje staan zijn Alghero, Bosa, Posada, Barisardo, Sant'Antioco/Carloforte, Dorgali, Iglesias. Maar er zijn nog wel meer mooie plekken en ook in het binnenland.

Alghero is een prachtig stadje aan een baai met verschillende mooie stranden, de grotten van Neptunus en het natuurpark van Porto Conte.
Bosa ligt aan de monding van de enige bevaarbare rivier van Sardinie, de Temo
Posada ligt aan de oost kust, is een leuk stadje en vlak bij zijn er genoeg stranden.
Dorgali is vooral bekend om de schitterende natuur rondom, de Gola di Goropu, de grotten van Tiscali, de stranden van Cala Gonone tot Cala Luna etc. bereikbaar per boot vanaf Cala Gonone
Carloforte ligt op het eiland San Pietro in het zuiden en heeft een Ligurische historie.
Mooie stranden kan je overal wel vinden, van groot tot gezellig klein of zelfs alleen te voet bereikbaar.
Het hele eiland rond in 18 dagen is wat veel, je kunt inderdaad kiezen voor vier plekken en overwegen nog een keer terug te komen.

groetjes

Timbert

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/
Amboseli
Ospite

Berichtdoor Amboseli » Di Okt 07, 2014 9:36 am

Dank je Timbert. Ik heb weer wat te doen!

Nina
Maestro

Berichtdoor Nina » Wo Okt 08, 2014 8:42 pm

Indien je drie dagen het zuiden aan wil doen kan ik je B&B Alchimissa (www.alchimissa.it) aanbevelen, schitterend gelegen boven de bai in het dorp Torre delle Stelle. Van hieruit kun je Cagliari makkelijk bezoeken maar heb je het strand op loopafstand, of het gezellige dorp Villasimius en het schitterende strand van Costa Rei bezoeken.

Isola magica, terra dei miei sogni!
Amboseli
Ospite

Berichtdoor Amboseli » Wo Okt 08, 2014 10:41 pm

Dank je Nina. Ik neem het mee, maar ben in principe geen liefhebber van B&B. Liever kleine hotelletjes, is toch wat anoniemer.

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Do Okt 09, 2014 3:50 pm

Oristano, Arbatax/Tortoli en Carbonia konden ons niet bekoren. Liever naar de stadjes zoals Timbert die noemt.

Wellicht een goed idee om naar de Sardiniëvakantiebeurste komen op 31 januari in Nieuwegein. Dan kun je je ideeën toetsen aan de ideeën die daar leven en gepresenteerd worden!

Succes
Wilbert

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Amboseli
Ospite

Berichtdoor Amboseli » Do Okt 09, 2014 3:58 pm

Dank je Wilbert. Goed om weten.
En bedankt voor de tip over de vakantiebeurs. Dat zet ik alvast in mijn agenda.

Terug naar “Sardinië, algemeen”