Tips Sardinie trip

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Raphaellav89
Ospite

Tips Sardinie trip

Berichtdoor Raphaellav89 » Ma Jul 20, 2015 4:12 pm

Beste lezers,

Ik heb al eventjes zitten rondneuzen op het forum, maar had een aantal vraagjes die ik niet helemaal terug kan vinden.

Ik ga over 2 weken voor een weekje naar Sardinie, nu heb ik begrepen dat de afstanden korter lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn.
Is dit ivm slechte wegen? of de maximum snelheid?

Het idee is namelij vanaf Alghero naar Sassari, dan door naar Palau & de eilanden, een stop ergens nabij Olbia voor een nachtje dan naar Dogtali om te klimmen en dan door het binnenland terug naar Algehro.
Is dit realistisch in 1 week? Het is geen relax route, daar ben ik me van bewust. Maar we zijn snelle reizigers en hebben nou eenmaal een hoop "to-do's" op t lijstje staan.

Omdat de afstanden op googlemaps relatief kort lijken, zouden we denken dat dit prima haalbaar is. Maar we horen het graag van mensen met ervaring.

Dan nog wat kleine vraagjes.
- Heeft iemand nog tips mbt autoverhuur? Veel websites geven aan geen auto;s meer te hebben in onze periode (6 tm 13 aug)
- Kun je in Dogtali of omgeving ook gewoon een dagtour doen om te klimmen, of dien je echt eigen spullen in het bezit te hebben?

Bij voortbaat dank!

Groetjes Raphaella

Pinolepop
Ospite

Re: Tips Sardinie trip

Berichtdoor Pinolepop » Di Jul 21, 2015 9:31 pm

Hoi! Ik heb je een PB gestuurd!

Basta sognare!
tkriek
site admin

Berichtdoor tkriek » Wo Jul 22, 2015 8:39 am

Hallo Raphaella,

Een paar tips. Afstanden lijken langer want de gemiddelde snelheid ligt lager dan in Nederland. Je hebt meer te maken met provinciale wegen en bochten. Er zijn een paar wegen waar je vrij snel kunt gaan tussen de hoofdplaatsen zoals Sassari-Olbia of Olbia-Nuoro.
Voor Palau en La Maddalena kan je in de buurt van Arzachena verblijven en dan een dagje eilanden doen.
In Dorgali heb je Robin zitten die je kan helpen met een dagje klimmen (Robin van Teunenbroek) https://www.facebook.com/TourSardinia, neem eens contact met hem op. Anders zijn er nog meer organisaties die toeristen begeleiden op excursies en actieve vakanties.

groetjes

Timbert

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/
Raphaellav89
Ospite

Berichtdoor Raphaellav89 » Wo Jul 22, 2015 3:15 pm

Super bedankt voor de tips!

Kunnen we absoluut wat mee.

IK ga op de facebook van Robin kijken.

Terug naar “Sardinië, algemeen”