Terug van Sardinie.

Al je vragen, tips en meningen over Sardinië kun je hier plaatsen.
Janina
Maestro

Terug van Sardinie.

Berichtdoor Janina » Di Jul 28, 2015 5:43 pm

Hallo mensen,

Het is lang geleden dat ik op dit forum iets heb geschreven, maar wij hebben ons op de terugweg vreselijk zitten ergeren om de wachttijden voor de tunnel in Zwitserland, ik raad iedereen kijk op het internet hoelang de wachttijden zijn, neem anders een andere route, Zurich kan als alternatief.
Onze auto gaf het op, de motor was oververhit, te lang optrekken en stil staan, daarna op de vluchtstrook de motor laten afkoelen, gelukkig konden wij na een uur weer rijden.
In Duitsland het zelfde, uren in de file, wegen die gewoon afgesloten waren voor onderhoudswerkjes, zoals vangrails plaatsen, geen melding voor een andere route, je moest met de stroom mee, wij zijn van de Autobahn gegaan, door een paar dorpen gereden, daarna weer op de Autobahn, voorbij de file. En dit alles met een temperatuur van 30 graden.

Wij zijn vijf weken in Sardinie geweest, de temperatuur was al die tijd om de dertig graden, veel meer dan naar het strand gaan kon niet, te warm. De Sardijnen zeggen zelf, zo warm is het nog nooit in juni/juli geweest.
De zee was prachtig, zo helder, je kon tot ver op de bodem kijken, het water warm, wij hebben zelfs mooie gekleurde vissen gezien.

Op dit moment is het er 34 graden. Voor de strandgangers een mooie tijd toegewenst. Ik ben aan het afkoelen in een natte Nederland.

Janina

Terug naar “Sardinië, algemeen”