Op welke sites plaatsen particulieren hun t.k. staande huis?

Je woont op Sardinië en je wilt je ervaringen delen. Of je droomt van een huis / werk op Sardinië.
Martine
Ospite

Op welke sites plaatsen particulieren hun t.k. staande huis?

Berichtdoor Martine » Ma Sep 02, 2013 2:35 pm

Hallo,

Op welke sites kan ik het best op zoek gaan naar te koop staande huizen die door particulieren worden aangeboden? Ik vind het zonde om via een makelaar te kopen. Ik ken de valkuilen, maar heb zowel in Portugal als in Frankrijk gewoond en heb beide keren zonder makelaar gekocht. Is prima verlopen.

Wie geeft mij enkele tips?

Voor degenen die mogelijk iets weten/te koop aanbieden: ik ben op zoek naar een landelijk gelegen huis (liefst natuursteen/authentiek - maar wel comfortabel genoeg, voor permanente bewoning geschikt, dus met verwarming e.d.). Aangezien ik wil verhuren aan naturisten (ik heb nu ook een vakantiehuisje bij mijn net verkochte boerderij in Frankrijk voor gasten), dient het geheel echt rustig te liggen en niet overlooked te zijn. Ik ben natuurliefhebber en zoek totale rust en stilte, dus het mag echt afgelegen zijn. Wil wel uitzicht hebben, dus huis mag niet onder aan een heuvel/in een dalletje liggen. Verder dient er vrijwel de gehele dag zon te zijn, dus de zon moet niet al bijvoorbeeld 's middags om 15.00 uur achter een heuvel wegzakken!

Het woondeel voor mijzelf mag klein zijn (b.v. 1 of 2 slaapkamers/'n huiskamer/keuken/badkamer), en voor gasten een aparte unit (of af te scheiden deel van het huis) met 1 slaapkamer, keuken, huiskamer.

Ik hoef overigens niet van het verhuren te leven, ik heb andere inkomsten (schrijf), dus werk zoeken op Sardinie is voor mij niet aan de orde.

Ben benieuwd naar de eventuele reacties, alvast bedankt!

tkriek
site admin

Huizen sites

Berichtdoor tkriek » Ma Sep 02, 2013 9:21 pm

Beste Martine,

veel particulieren, maar ook makelaars, zetten hun huis te koop op subito.it. We kijken er ook regelmatig op. Maar er zijn ook genoeg particulieren die niet via internet verkopen maar via mond op mond reclame. De huizen markt varieert in prijs, goedkoop is het in het zuidwesten (Carbonia-Iglesias) of in de afgelegen dorpen in het binnenland, hoe dichter bij de steden en hoe beter de infrastructuur hoe duurder. Bij Alghero, Olbia en Cagliari is het bijvoorbeeld veel duurder, maar zodra je het daar een stuk het binnenland in gaat is het weer goedkoper. Vakantiehuizen, meest aan zee, kunnen vrij duur zijn, maar rustici op het platteland (oude landelijke huizen) weer heel goedkoop maar dan moet er vaak wel wat aan gedaan worden.

Veel succes

groetjes

Timbert

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/
Martine
Ospite

Berichtdoor Martine » Do Sep 05, 2013 8:50 am

Dank je wel! Ik heb op de aangegeven site al direct kunnen zien dat makelaars een groot bedrag opstrijken. Van particulieren kopen loont dus beslist de moeite, lijkt me zo! Nogmaals dank!

Terug naar “Wonen en werken op Sardinië”