Vertaling van het woord plint in Italiaans

Je woont op Sardinië en je wilt je ervaringen delen. Of je droomt van een huis / werk op Sardinië.
Mourino
Ospite

Vertaling van het woord plint in Italiaans

Berichtdoor Mourino » Ma Sep 09, 2013 9:58 am

Ciao,

Ik ben hier op het forum terecht gekomen omdat ik opzoek ben naar de vertaling van het woord plint op het Italiaans. Nu hoop ik dat jullie als Italie bewoners dus een zekere kennis hebben van de taal vandaar dat ik het hier probeer. Ik zoek dus het woord "plint" in het Italiaans, het is alleen niet plint zoals dit aan de muur zit maar een plint wat je onder een kast vind zoals bijvoorbeeld hier omschreven. Ik hoop dat een van jullie me hier verder mee kan helpen. Het gaat eigenlijk om een plint onder mijn keukenkastjes misschien dat dit nog iets anders is? Ik weet het niet maar hoor graag als er iemand mij verder kan helpen!

Arrivederci!

Janina
Maestro

plint?

Berichtdoor Janina » Ma Sep 09, 2013 4:42 pm

Hallo,

Ja, voor het woord plint heb je verschillende benamingen:

plint, zoccolo

plint kastje, plinto armadio

plint, basamento.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, anders ga je naar een Italiaans keukencentrum en vraag je hoe het heet.

Groetjes, Janina :roll:

tkriek
site admin

zoccolo

Berichtdoor tkriek » Ma Sep 09, 2013 8:25 pm

Ik denk dat zoccolo de juiste omschrijving is voor de keuken. Er is wel een verschil tussen de manier waarop in Italië keukens worden opgeleverd en in Nederland. In Italië is een keuken in zijn geheel betegeld (keuken is deel van het meubilair), in Nederland wil men nog wel eens de vloer en muren onder en achter kastjes onbetegeld laten en wegwerken achter een plint omdat de keuken vast zit aan het huis (en mee verkocht wordt met het huis). Het komt dan vaker voor dat keuken kastjes geen plint hebben.

groetjes

Timbert

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/

Terug naar “Wonen en werken op Sardinië”