Kookfilmpjes (tips)

Ontdek culinair Sardinië. Welke (streek)gerechten eet je wààr? Recepten gezocht/gevonden? Goede of slechte ervaringen bij een restaurant? Laat deze rubriek uitgroeien tot een culinaire wiki.
dilago
Maestro

Kookfilmpjes (tips)

Berichtdoor dilago » Zo Apr 11, 2010 8:29 pm

Tegenwoordig wordt er op youtube heel wat afgekookt en het leek me wel leuk om een verzamel topic te maken met lekkere recepten. Dus als je een goede tip hebt, plaats die dan in dit topic. Ik zal het spits afbijten met een filmpje van de Italiaanse kok Alessandro die een Spaghetti al sugo di pomodoro (klik) maakt.

Afbeelding

Ik vind het wel opmerkelijk dat hij de spaghetti op het einde nog even bakt met de sugo en al wat kaas toevoegt, doen jullie dat ook?

corry
moderator

Berichtdoor corry » Di Apr 13, 2010 10:54 pm

Goed idee! Recepten zijn altijd welkom!
En voor wat betreft het omschudden: ja, doen wij ook altijd. Saus in de koekenpan is reeds warm, spaghetti afgieten en dan nog even lekker doorhusselen in de koekenpan met de sugo. Als we penne hebben gekookt, schep ik die er nog een minuutje of wat goed doorheen. De saus loopt dan nl. in de buisjes. Afhankelijk van het recept (en mijn bui) doe ik er dan wel of geen kaas bij.

dilago
Maestro

Berichtdoor dilago » Vr Apr 16, 2010 9:32 am

corry schreef:Goed idee! Recepten zijn altijd welkom!
En voor wat betreft het omschudden: ja, doen wij ook altijd. Saus in de koekenpan is reeds warm, spaghetti afgieten en dan nog even lekker doorhusselen in de koekenpan met de sugo. Als we penne hebben gekookt, schep ik die er nog een minuutje of wat goed doorheen. De saus loopt dan nl. in de buisjes. Afhankelijk van het recept (en mijn bui) doe ik er dan wel of geen kaas bij.

Ik heb dit recept gister geprobeerd met parmigiano kaas uit noord-Italië wat ik er tijdens het koken reeds over heb gedaan en het was een voortreffelijke pasta! :)

Terug naar “Eten & Drinken”