Tomatensaus

Ontdek culinair Sardinië. Welke (streek)gerechten eet je wààr? Recepten gezocht/gevonden? Goede of slechte ervaringen bij een restaurant? Laat deze rubriek uitgroeien tot een culinaire wiki.
dilago
Maestro

Berichtdoor dilago » Di Sep 30, 2008 9:59 pm

Na nog een snufje zout erbij en enkele zongedroogde tomaten is het toch nog een prima saus geworden!

dilago
Maestro

Berichtdoor dilago » Zo Nov 16, 2008 1:16 pm

dilago schreef:
corry schreef:Al met al ben ik wel nieuwsgierig waar jij de lekkerste tomatensaus hebt geproefd, waardoor je nu het idee hebt dat de saus smakeloos is.

Dat was een simpele pasta pomodore die ik at in Pisa. Er zat een hele volle vleesachtige smaak aan de rustieke doch fijne saus. Na één hap wist ik dat al mijn eigen sauzen mislukt waren.

Het bereiden kan het niet aan liggen, ik heb alles geprobeerd en met de juiste ingrediënten kan iedereen het. Wat ik nog wel even wil zeggen is dat ik de smaak van de casar tomaten wel de volste vindt van alle soorten die ik gehad heb. Op Sardinie heb ik zelfs verse tomaten gehaald bij de groenteboer en het sardijnse vrouwtje gevraagd hoe ik een goede saus moest maken met welke ingrediënten. Ook die saus kwam niet in de buurt van wat ik in pisa geproeft heb.

Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik toch één ding essentieel fout deed! :oops:
Ik was in de veronderstelling dat de manier waarop men de tomaten verwarmt weinig uitmaakt, doch blijkt niets minder waar te zijn! Gister heb ik de gepelde tomaten in de koekepan opgewarmd ipv een stoofpan en dat bleek het hele euvel waar het bij mij foutging.
Vervolgens heb ik het geheel (gepelde tomaten + gebakken ui en knoflook) toen de smaak van de tomaten vol en intens was, weer in een stoofpan gedaan en er een aantal uren zachtjes een mergpijpje in laten koken, het was alsof ik weer in Pisa was! ;)

Terug naar “Eten & Drinken”