Vakantie 2008 (nu ook de foto's)

Een rubriek met de mooiste, gekste, liefste en lekkerste foto's van Sardinië.
Janina
Maestro

Vakantie 2008 (nu ook de foto's)

Berichtdoor Janina » Ma Okt 27, 2008 4:30 pm

Hoi allemaal,

Wij zijn met ons gezin vanaf september in Sardinie op vakantie geweest.
De eerste week was het zo vreselijk heet, dat de airco overuren draaide, om het uit te houden, een graad of 36 was het wel, en vanuit ons koude kikkerlandje was de overgang te groot.
Dus het werd zee en strand. Afbeelding
Vanaf de tweede week werd het koeler en hebben we de Gorroppu route gelopen. In totaal hebben we zes uur gelopen en ik kan jullie vertellen, mijn oude benen hadden het niet meer, vooral het laatste stuk op de terugweg, stond ik gewoon te trillen. Het was een mooie route om te lopen, niet al te moeilijk, maar aangekomen, was er toch een teleurstelling, ik kon niet verder, je moest over grote keien klimmen om in de grot te komen, ik was er te moe voor en ook vanwege mijn knie kon ik dat niet. De jongens zijn iets verder gegaan, en die hebben wat foto's gemaakt.
Voor degene die deze route willen lopen, schat het niet verkeerd in, doe goede stevige schoenen aan, het is geen gewone pad, je gaat over een stenige pad, omhoog en naar beneden, door een stuk bos, waar je twee drinkplaatsen hebt, maar neem extra drinken mee, vanaf het laatste drinkplaats tot aan de grot is erg groot. De jongens hadden een rugzak, maar waren sneller als wij oudjes, dus wij stonden zonder water.
Volgend jaar willen we Tiscali gaan doen, maar die is iets moeilijker, dus de voorbereiding moet beter. Afbeelding

De derde week kregen wij bezoek, een zus van mijn man en haar vriendin, die wilden natuurlijk de omgeving zien, en naar het strand.

De vierde week zijn we enkele dagen in het zuiden van Sardinie geweest,
Villacidro, onze oude moeder bezocht, naar heel lieve forumvrienden in Serdiana en naar Cagliari, waar we de torre di olifante, hebben beklommen, wat een trappen zeg. Maar het uitzicht over de stad was fantastisch. We konden heel ver kijken. Na wat te hebben gegeten, gingen we weer richting Orosei.

De laatste week lekker lui een boek gelezen en wat schoonmaak bezigheden gedaan. Afbeelding

De terugreis is goed verlopen, we hebben wel twee uur in de file gestaan, voor de tunnel in Zwitserland. Geslapen hebben we in het zuiden van Duitsland. Nu weer thuis, na hele bulten reclame, post, enz. te hebben geworsteld, was de tuin aan de beurt. De vakantie alweer vergeten.
Volgend jaar weer.

Groetjes, Janina

UPDATE

Zie foto's:

http://picasaweb.google.com/sardijntje/Italie?authkey=8ATe0ssEM6I#[/url]
Laatst gewijzigd door Janina op Do Dec 18, 2008 2:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Maria
Consigliere

vakantie 2008

Berichtdoor Maria » Ma Okt 27, 2008 9:21 pm

Hoi Janina,

Dank je wel. Het was heel erg gezellig. Voor herhaling vatbaar. Volgend jaar weer? Zo zie je maar weer, waar het forum ook goed voor is. Je houdt er vrienden aan over!

Ik zie uit naar je foto s.

Groetjes Maria.

Nina
Maestro

Berichtdoor Nina » Di Okt 28, 2008 10:39 pm

Hoi Janina, dat is een lekkere lange vakantie geweest, kun je toch nog lang van nagenieten. Sardinie is mijn batterijoplader! As. donderdag vlieg ik snel 4 dagen héén en weer vanuit Verona, onder het mom van het huis winterklaar maken, dat moet zeker wel gebeuren, maar stiekem geniet ik altijd van de paar daagjes alleen en als het weer meezit toch nog even op het lege strand zitten. De weersvooruitzichten zijn niet helemaal goed, maar ik ga er maar vanuit dat de zon in het zuiden zijn gezicht toch wel even laat zien. Daarna weer afwachten tot april, 6 maanden voordat ik mijn batterijen weer kan opladen, haha!

Isola magica, terra dei miei sogni!
Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Do Okt 30, 2008 2:07 pm

Hoi Nina,

Geniet ze! Ook wij gaan in april/mei naar Sardinie, zoals je weet wordt mijn schoonmoeder 100, dan wordt het feest, de burgemeester, TV, veel mensen, de verplegers zijn haar al het voorbereiden, ze gelooft het niet dat ze al honderd jaar wordt en dat ze op TV komt.
De tijd ging zeker te snel voorbij.

Groetjes, Janina

Nina
Maestro

Berichtdoor Nina » Vr Okt 31, 2008 4:10 pm

Janina, wanneer het zover is, laat me even weten wanneer het op TV komt en op welk kanaal, ga ik kijken !
Groetjes
Nina

Nina
Maestro

Berichtdoor Nina » Vr Apr 10, 2009 12:22 am

Janina, wanneer wordt je schoonmoeder 100? En op welk kanaal wordt het uitgezonden?
Groetjes
Nina

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Vr Apr 10, 2009 7:39 pm

Hoi Nina,

Ze wordt op 3 mei 2009, 100 jaar oud. Maar het gaat niet zo goed met onze (schoon)moeder, deze winter heeft ze last van haar benen gekregen, vocht. Dan ook nog een longontsteking. Dus we wachten af.
Wij hopen natuurlijk dat ze honderd wordt. Maar een echt feest zal het niet worden, nu ze zo ziek is.

Wij vertrekken 26 april, met Mobi Line vanuit Livorno naar Olbia.
Gebeurt er tussentijds wat, dan moeten we alsnog het vliegtuig nemen.

Ik denk zelf dat het Videolina wordt die het uitzend. De burgemeester enz. zal ook wel langskomen. Maar dan moet ze wel snel beter worden. We wachten af.

Groetjes, Janina

Nina
Maestro

Berichtdoor Nina » Vr Apr 10, 2009 10:29 pm

hoi Janina,
Oh dan zijn we allebei op Sardinie, ik kom aan op 25 april in Cagliari en blijf een week. Waar zitten jullie ook weer precies? Op 3 mei ben ik weer in Verona en Videolina kan ik ontvangen, zou ik even moeten weten hoe laat het eventueel wordt uitgezonden. Veel sterkte voor de gezondheid van je schoonmoeder en hoop voor jou, je man en schoonfamilie dat het beter met haar zal gaan.
Groetjes
Nina

P.S. Ik heb je schitterende fotoreportage gezien!

Terug naar “Foto's en fotoboeken”