Speed date met Sardinië

Een rubriek met de reisverslagen van onze forummers!
TomG
Ospite

Speed date met Sardinië

Berichtdoor TomG » Di Feb 15, 2011 12:23 pm

Hallo Forum'ers,

Ik ben hier geweest voor hulp bij het bepalen van de invulling van mijn korte tripje, dacht laat ik ook even de resultaten (en de gemaakte foto's) delen!

Twee weken terug op het einde van januari heb ik 3 dagen samen met mijn partner Sardinië een bezoekje gebracht. We landden 's avonds in het donker op Alghero en bij aankomst werden we onthaalt met een hele harde stortbui. Hier waren we al bang voor! Maar bij aankomst in ons hostel (wat eigenlijk een semi-luxe appartement bleek te zijn) werd het droog. Toen de morgen aanbrak kwam de zon te voorschijn en zagen we Alghero zoals deze bedoelt was. De temperatuur was zeer aangenaam en de omgeving verrassend mooi.

Afbeelding
DSC08056 by TomG88, on Flickr

Ik was zelf nog nooit in Italie geweest, maar de sfeer beviel me uiterst goed. Leuk om te zien dat, vooral de oude garde, elkaar daar op de straat ontmoet en op bankjes naar de zee kijkend met elkaar discussies voeren. Ook viel me de kleurrijke diversiteit van de onderbroeken op die je daar vaak buiten ziet hangen.

Afbeelding
DSC08003 by TomG88, on Flickr

Ons 'hostel' zat in de oude stad en 50 meten van de zee verwijderd. We waren erover verbaasd dat we 's nachts de zee konden horen. Totdat we er de volgende dag achter kwamen dat het de koelkast was. De uitzichten die je daar had vanaf de oude stadsmuur op de Capo Gaccia waren prachtig.

Afbeelding
DSC08208 by TomG88, on Flickr

Dit was dan ook ons volgende doel. De volgende dag huurden we fietsen bij cicloexpress bij een zeer behulpzame en jolige eigenaar, Tomaso. Die ons nog voor de gek hield door te vragen naar ons fietsrijbewijs, waarbij we toch even vreemd stonden te kijken. Na een pittige fietstocht van 30km richting de grotten van Neptunes, bleek hij helaas toch dicht te zijn. Gelukkig vonden we dichtbij een geweldige plek om te lunchen die het leed wat verzachtte.

Afbeelding
DSC08252 by TomG88, on Flickr

Lunchlocatie

Afbeelding
DSC08306 by TomG88, on Flickr

De volgende dag terug met de bus, waren we vergeten kaartjes te kopen. Gelukkig mochten we van de buschauffeur mee die ons ook nog eens naar een winkeltje bracht waar we kaartjes konden kopen, plus op ons wachtte zodat we ons vliegtuig alsnog konden halen. Al met al een paar zalige dagen waar we warm onthaalt werden door de Sardijnen. We komen zeker terug!

Tom

Afbeelding
DSC08287 by TomG88, on Flickr

Nina65
Maestro

Berichtdoor Nina65 » Di Feb 15, 2011 8:14 pm

Leuk om te lezen Tom, gelukkig voor jullie is de stortbui voorbij gegaan en kon je nog genieten van het zonnige weer.

En,....jaja die Tomaso is me er eentje.

Op naar je volgende trip !

groet, Nina (SS)

Terug naar “Reisverslagen”