Reisverslag 2013

Een rubriek met de reisverslagen van onze forummers!
Wilbert Geers
Maestro

Reisverslag 2013

Berichtdoor Wilbert Geers » Zo Jun 02, 2013 8:29 pm

16 mei vertrok ik voor een rondtoer op Sardinië. Met mijn gehuurde VW-polo trok ik van Alghero naar Castel Sardo, door naar Dorgali (oa Golo di Gorropu) en vervolgens naar Siniscola om 2 dagen mee te doen bij Amfibietreks. Daarna via het binnenland, Sadali en Su Nuraxi naar Cagliari. Langs de zuidkust (Pula!) naar Sant'Antioco en dan weer via de kust (Pittinuri) Cuglieri en Bosa om vervolgens weer bij Alghero uit komen. Een mooie toer!

Donderdag 16 mei

Of ik het mooie weer wil meenemen, sms-t een vriend vanuit Alghero. Het regent hier in Holland pijpenstelen, het is koud en het lijkt niet beter te worden. Dat geldt ten dele ook voor Alghero kennelijk, echter daar is het 20 graden in de regen en hier 12. Met het idee ‘morgen wordt het beter’ het openbaar vervoer in gestapt die me vervolgens – ja, ja – precies op tijd op luchthaven Eindhoven afzet. Ook Ryan Air vertrok op tijd: 17.00 uur. Ik had een VW-polo geregeld en die had ik binnen 10 minuten, zodat ik een half uur na de landing al op weg kon naar een B&B L’Ambra in Alghero. Ook al geen probleem en om 20.15 schoof ik aan bij de tafel op het balkon van restaurant Nettuno uitkijkend over de haven bij een Hollands bevriend stel die de sms van die ochtend hadden gestuurd.

Natuurlijk even bij kletsen onder het genot van een halve liter Birra Ichnusa, die er in een mum van tijd doorheen ging, want ik stond aardig droog. Na nog een lekker glas rode wijn en een heerlijke pizza, richting B&B en van mijn nachtrust genieten. En zo kon het zijn dat ik de volgende morgen vroeg om half 8 ben begonnen aan dit verslag, terwijl de zon door de ramen piekt en de lucht lekker blauw is, oké hier en daar een wolk . We gaan zien wat de dag ons vandaag brengt.

[Lees hier verder]

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl

Terug naar “Reisverslagen”