Reisverslag 2009

Een rubriek met de reisverslagen van onze forummers!
Wilbert Geers
Maestro

Reisverslag 2009

Berichtdoor Wilbert Geers » Vr Jun 05, 2009 10:19 pm

Reisverslag 25 april - 4 mei 2009

We zijn eind april voor de derde keer naar Sardinië op vakantie gegaan. 2 jaar terug zijn we 2 weken in de zomervakantie geweest. We vierden onze vakantie rond Alghero (de noordwesthoek) en rond Palau (de noordoosthoek dus).
Vorig jaar besloten we twee weken in de meivakantie te gaan. We hebben toen de streek van vanaf Orosei en Nuoro gezien tot het zuidelijkst puntje Villasimius en even voorbij Cagliari. Vorig jaar viel ons vooral op dat de natuur zoveel mooier is. Alles staat in bloei, werkelijk schitterende bermen, terwijl we in de zomervakantie vooral veel geel van gemaaide of verdorde velden onze autoruiten voorbij zagen schieten.

Daarom ook dit jaar weer voor meivakantie gekozen. We vlogen met Ryanair vanaf Charleroi naar Alghero, huurden op het vliegveld een auto en logeerden in hotel Alguer vlakbij het strand en centrum. Â’s Avonds bleek het een enorme drukte te zijn; vooral veel Sardijnen op pad in hun mooiste kleren. Bij navraag bleek het om een feestdag te gaan, naar wij begrepen van San Marco. Gelukkig konden we nog een eetplekje krijgen in het bekende restaurant Nettuno.

De volgende dag zijn we vertrokken naar het zuiden, eerst naar Bosa, daar waren we al eens geweest en zijn daar niet uitgestapt, maar zijn hier richting binnenland gereden om de snelweg te pakken. (nou ja snelweg: je moet niet verbaasd opkijken als je hier een fietser of peloton fietsers ziet rijden). We zetten koers richting Cagliari en na daar heerlijk op een terrasje te hebben vertoefd, zijn we richting ons appartement gereden op Isola di SantÂ’ Antioco (Zuidwesten). Niet in de gelijknamige stad, maar op de noordpunt in Calasetta. Een klein dorpje met zeer veel buitenverblijven, al dan niet in aanbouw.

Het weer viel de volgende dag nogal tegen. De hoogste temperatuur die we hebben gezien was 16 graden en veel regen. Daarvoor kom je natuurlijk niet naar Sardinië. En gelukkig bleek dat er elke dag 2 graden bij kwam en regen hebben we (op een onweersbui na) niet meer gezien. De zuidwesthoek van Sardinië hadden we nog niet gezien. Ook nu weer bleek hoe groot Sardinië was, want de afstanden die we aflegden waren weer enorm. Maar de hoek onder de “snel wegÂâ€

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
dilago
Maestro

Berichtdoor dilago » Za Jun 06, 2009 1:12 pm

Ik vond Sardinië ook vrij dor en droog in de zomer inderdaad, is Corsica groener in die periode?

tkriek
site admin

Berichtdoor tkriek » Za Jun 06, 2009 6:21 pm

mooi verslag Wilbert. De eerste keer dat ik op Sardinië was was mijn indruk van het eiland ook meer geel dan groen, en toen waren er ook regelmatig branden wat het er niet beter op maakte. Corsica is inderdaad (binnenland) groener in de zomer. Maar als je op Sardinië de weg een beetje begint te kennen dan vindt je ook daar de groene delen in de zomer, niet aan het strand, maar op de flanken van de bergen. Daar is het dan ook vaak een graadje koeler. Een zomer zijn we bij Pau geweest op de Monte Arci en daar hadden we geen last van zomerse temperaturen.

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/
Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Za Jun 06, 2009 9:09 pm

Ik geloof graag dat de berghellingen lekker groen zijn. Dat zagen we op de Limbara in de zomer ook. Dat is eigenlijk hetzelfde als op Corsica. Trouwens wat ons vorig jaar nogal opviel op Corsica: het was er in de zomer veel groener dan andere jaren. Het bleek in juni veel geregend te hebben. Ik heb gehoord dat vorig jaar Sardinië ook groener was dan normaal. Ik ben benieuwd hoe het deze zomer 'weer' zal zijn.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
maarten
Maestro

Berichtdoor maarten » Di Jun 09, 2009 6:25 am

Leuk verhaal wilbert! je hebt weer een mooi stukje Sardinie leren kennen.

Het was dit voorjaar ongekend nat op Sardinie en daardoor zeker in mei nog veel groen, maar het begint nu al aardig droog te worden zeker op de open vlaktes! de eerste branden zijn al weer geweest....

gr. Maarten

Vakantie op sardinie! <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sardaholiday.com">www.sardaholiday.com</a><!-- w -->

Terug naar “Reisverslagen”