Wandelen op Sardinie

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Frederik57
Ospite

Wandelen op Sardinie

Berichtdoor Frederik57 » Di Jan 19, 2010 10:58 pm

Wij willen in april een week naar Sardinië om e.e.a. te gaan doen en te bekijken maar we willen ook 1 of 2 wandelingen maken.
Weten jullie een leuke dagwandelingen voor ons?
Zijn er boeken met wandelingen en/of kaarten met [dag]wandelpaden?
:lol:

Groet,
Fred Vernes
Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Di Jan 19, 2010 11:02 pm

De vraag is dan: in welke streek zit je. Dat zou ik wel even vermelden, want om 4 uur in de auto te zitten om een wandeling te maken... en vervolgens weer 4 uur terug.

Overigens ik vond maar weinig wandelingen goed aangegeven. Zo kwamen we een keer ergens - weet niet eens meer waar- zagen we een paal met maar liefst 5 of 6 wandelingen, maar niet er stond niet bij hoelang deze waren.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
corry
moderator

Berichtdoor corry » Wo Jan 20, 2010 11:16 am

In ons huis in La Caletta heb ik een boekje liggen met dagwandelingen, waarin ook het niveau per wandeling is aangegeven. Binnenkort gaan we weer naar Sardinie, en dan wil ik wel even voor je kijken.
Bij gransardegna.com kun je een wandelkaart van de Barbagia bestellen. Ook een wandelkaart van de Ogliastra is op voorraad.
Verder weet ik dat SNP ook een wandelvakantie op Sardinië aanbiedt.

corry.

PS In de buurt van ons huis is het ook 'gewoon' leuk wandelen door b.v. de berg achter het huis te beklimmen, of langs het strand richting Santa Lucia te wandelen 8)

tkriek
site admin

wandelen

Berichtdoor tkriek » Za Jan 23, 2010 9:45 pm

Afhankelijk van het gebied is er wel info te vinden.
Monte Arci: Itinerari nel Monte Arci met tal van wandel en fietsroutes op de berg Monte Arci.
Iglesiente: rond Fluminmaggiore zijn er wandelroutes (trekking) uitgezet.
Zo zijn er tal van mogelijkheden, ook sites in het engels, met excursies en wandelingen naar Tiscali of in het gebied van de Gennargentu.

veel succes

Timbert

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/

Terug naar “Must See - Must Do”