Mijn favoriete stranden

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

corry
moderator

Mijn favoriete stranden

Berichtdoor corry » Za Jul 29, 2006 2:35 pm

Sardinie heeft een prachtige kust met veel variatie. Een paar stranden die ik persoonlijk erg mooi vind:

1. Natuurlijk het strand van La Caletta :lol: Een breed strand met fijn zand, dat langzaam in zee afloopt.
2. Spiaggia Rosa bij Budelli (zie la Maddalena). Roze rotsen en roze zand. Waanzinig mooi.
3. Spiaggia Berchida (tussen Capo Comino en Orosei). Bereikbaar over bijna 4 km. zandweg dwars door onbewoond gebied. Spierwit zand.
4. Il Poetto bij Cagliari. Veel leven en plezier met veel voorzieningen.
5. Spiaggia del Riso bij Villasimius. Zand als inderdaad rijstkorreltjes. Mooie bergen op de achtergrond.
6. Natuurlijk de Cala Luna. Alleen te voet of per boot bereikbaar.
7. De Pedra Lunga. Geen strand maar een piepkleine baai met grote rotsblokken.

Afbeelding
Cala Luna

Natalina
Ospite

Berichtdoor Natalina » Za Aug 25, 2007 11:26 am

Een paar stranden waar ik regelmatig naar toe ging waren.

-Torre grande (breed zandstrand)

-Putzu idu (breed zandstrand ideaal voor kinderen je kan daar meters ver het water in lopen tot aan je knieen)

-mijn voorkeur Is Aruttas ( kristalhelder water, grof zandstrand tussen de rotsen maar in het water geen stenen)

Deze standen zijn allemaal aan de westkust van sardinie omgeving oristano. Geen massatoerisme, veel italiaanse families vooral in het weekend. Supergezellig!! :D

karen
Informatore

Berichtdoor karen » Za Okt 04, 2008 1:41 pm

Ook wij zijn afgelopen zomer in Sardinie op vakantie geweest. En bij thuiskomst meteen voor volgend jaar geboekt. We waren in Sa. Pedra Ruia, kort bij La Caletta. Volgend jaar weer daar.
Corry, jij schrijft:. Spiaggia Berchida (tussen Capo Comino en Orosei). Bereikbaar over bijna 4 km. zandweg dwars door onbewoond gebied. Spierwit zand
Hoe kom ik daar precies? Graag had ik ook informatie of je in een stad goed kunt ' winkelen'. Onze kinderen 10 en 13 jaar voornamelijk.
Sardinie is prachtig en voorlopig hoeven wij geen ander reisdoel. Zeofs mijn 13-jarige zoon is helemaal enthousiast. Mijn ouders waren een paar dagen nagekomen en gaan volgend jaar weer mee. Tips voor uitstapjes, restaurant, winkels, graag.
groet karen :D

corry
moderator

Berichtdoor corry » Zo Okt 05, 2008 6:09 pm

Hallo Karen,

Als je vanaf La Caletta richting Santa Lucia de SS125 oprijdt richting Orosei, krijg je na Capo Comino vanzelf bruine borden met Spiaggia Berchidda (of alleen Berchidda met een paar golfjes achter de naam). Kan eigenlijk niet missen :wink:

In Cagliari kun je leuk winkelen en even buiten Cagliari heb je ook nog een hele grote outlet waar je de hele dag terecht kunt (geen sluiting vanwege siesta).
Verder hebben de grotere steden wel wat leuke winkelstraten, maar om een dagje te shoppen. Nee.
In Olbia heb je twee redelijk grote overdekte winkelcentra, met daarin een diversiteit aan winkels.

Je vraagt ook naar uitstapjes en restaurants. Dat is natuurlijk wel een beetje afhankelijk waar je verblijft. Wordt het weer La Caletta? Neem dan ook eens een kijkje op http://www.lacaletta.nl

groetjes, corry

karen
Informatore

Berichtdoor karen » Di Okt 07, 2008 3:28 pm

Bedankt voor je antwoord, Corry. Ja, het wordt weer Sa. Pedra Ruia. Ik heb vorig jaar ook naar jullie appartement gekeken maar aangezien mijn ouders ook gedeeltelijk meegaan is het helaas te klein. Jullie tip voor het visrestaurant had ik ook gezien maar helaas pas de laatste dag bewust in la Caletta gezien. Is toch daar waar steeds een stoel met tafel buiten staan kort bij de haven en waar je naar binnen moet lopen? Het strand gaan we volgend jaar zeker bezoeken. Verder is er in Siniscola een grote supermarkt waar je ontzettend goed kan inkopen ( meen dat hij Euro... heet, heeft als teken een groot wiel, ligt iets buiten het plaatsje, daar is ook een bron waar je water ( drinkwater, wij hebben dat niet gedaan maar kennissen wel) kunt vullen. Voor tips een aanraders ben ik steeds blij. Sardinie heeft ons supergoed bevallen. Weet je trouwens of je aan de haven ook een kleinere boot kunt huren met iemand die hem stuurt. We zijn met de grote geweest met 7 personen maar vond ik ontzettend vermoeiend.

Terug naar “Must See - Must Do”