Goloritz, Asinara, Maddalena

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Tjeerd
Ospite

Goloritz, Asinara, Maddalena

Berichtdoor Tjeerd » Vr Dec 24, 2010 10:24 am

Hallo,

Ons plan is begin juni sardinie te bezoeken (3weken)
Nou heb ik een volledige route uitgestippeld maar op 3 vragen kan ik eigenlijk geen goed antwoord vinden.

1. Cala Gonone - Cala Luna - Cala Goloritz. Ik hoor van diverse mensen dat het mogelijk is om langs de kust naar Cala Luna te lopen
is dat een beetje een goed pad? Mijn bedoeling is het met mijn vrouw en kids 5jaar en 1jaar(rugdrager) te doen? Anders gaat mijn vrouw met de kids in watertaxi en loop ik de tocht alleen.
Volgens capitoolgids loopt er ook een pad door het binnenland naar Cala Luna. (welk pad is mooier?) Deze route heeft niet mijn voorkeur omdat ik dan ook via dezelfde weg terug moet. (Auto staat dan op parkeerplaats)

Maar wat ik nog liever zou weten is: Is het ook mogelijk om naar Cala Goloritze te lopen? vanuit Cala Gonone (dus via de kust)
Zo ja hoe lang is de tocht? 15km? en hoelang doet een gemiddeld persoon erover. Mijn plan is dan vrouw en kids dus weer in de
watertaxi en de terugreis gezamenlijk in de watertaxi terug.

2. Asinara Nationaal park. Hoe kun je dit park het best bezoeken? met de boot vanuit Porto Terres? Stintino of ... Ik las op een site ook dat het mogelijk is om per fiets het eiland te verkennen, klopt dit? zoja kun je die fiets op Asinara zelf huren? of in Porto Terres? en Hoe zit het met fiets zitjes? (zelf meenemen?) Hoeveel tijd heb je nodig om over het gehele eiland te fietsen?

3. Maddalena Nationaal Park. Mijn plan is om een middels een georganiseerde zeil-excursie het park te bezoeken. Op de site hier lees ik dat veel mensen in Cannigione op de boot stappen. En dat de boot op het eiland Budelli een tussenstop maakt. Maakt hij ook een tussenstop op Spargi?
Mijn vrouw wil graag weten of het bijna de hele dag alleen maar zeilen is, of dat er toch ook wel veel tussenstops zijn, lees diverse strandjes
Kan iemand mij vertellen hoe laat de boot +-vertrekt/aankomt en wat kosten ongeveer bedragen (2volwassenen + 2kids 5 en 1)
Het liefst zouden wij een soort eiland hop tocht doen, maar wel via een georganiseerde instantie. Die ons naar budelli brengt, 2uurtjes later naar Spargi, etc etc en rond 18.00 terug naar de opstapplaats.
En is Cannigione hiervoor de beste startplek? lijkt mij nogal redelijk ver van de eilanden verwijderd. We willen liever iets langer op de diverse eilandjes zijn dan alleen maar te zeilen.

Tjeerd

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Vr Dec 24, 2010 6:11 pm

iK kan je alleen helpen met een antwoord - en dan nog maar deels - betreft de Maddelena Archipel.

Wij zelf hebben in Palau (grotere badplaats,d an Cannigone) geprobeerd wat te boeken. Maar dat liep de financiële spuigaten uit. Bovendien zaten we dan ook nog bij anderen (totaal 10-12 man) op een boot anders moet je de volle poet betalen. (wij waren met 7 mensen x 80 euro ) Wij hadden dat er niet voorover en hebben toen een grote zodiac gehuurd en zelf gaan rond varen hier en daar een strandje gepakt. Overigens hebben we die zodiac in Cannigone gehuurd, dit was dichter bij onze camping en goedkoper. Daarnaast zaten we in het hoogseizoen en dan is Palau veel drukker.

Zie hier voor ons verslag

Succes met het uitzoeken!
Groet
Wilbert

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Tjeerd
Ospite

Berichtdoor Tjeerd » Ma Dec 27, 2010 5:16 pm

Op vraag 1 heb ik inmiddels zelf wat antwoorden gevonden.
Vanaf Cala Fuili schijnt het 2uur lopen te zijn naar Cala Luna. (te doen)
Maar naar Cala Goloritze is het meerdere dagen lopen, tenminste als ik de volgende website mag geloven:
http://www.sardiniapoint.it/6885.html

Mijn plan is nu alleen de tocht naar Cala Luna te lopen.
En de andere stranden Cala Mariolu, Cala Sisine en Cala Goloritze per Paddi (Varen die overigens al halverwege Juni?) te doen.

vraag 3 Vanuit Stintino schijnen boten te varen naar Asinara en men zegt dat er een bus of treintje over het eiland rijdt. Maar blijkbaar mogen er maar een beperkt aantal mensen per dag naar het eiland. Kan iemand dit bevestigen?

Terug naar “Must See - Must Do”