La Caletta en omgeving

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

corry
moderator

La Caletta en omgeving

Berichtdoor corry » Wo Aug 09, 2006 3:09 pm

* Beklimmen van de heuvel Il Monte Lungo in La Caletta. Eerste stuk is asfalt. Het laatste stuk is een geitepaadje. Prachtig uitzicht over de baai van La Caletta.

* Posada (5 km ten noorden van La Caletta). Bezoek aan de oude binnenstad en beklimmen van de burcht. Neem de trap naar boven, klauter door het smalle luik en kom bovenop de burcht. Mooi uitzicht over Posada.

* Monte Albo (5 km ten oosten van La Caletta). Met de auto een rondrit maken om dit massief. Koffiedrinken in Sant´Anna. Genieten van kwetterende vogeltjes. Uitzichten, uitzichten, haarspeld bochten.

* Auto parkeren in Santa Lucia (5 km ten zuiden van La Caletta) bij de vuurtoren. Wandelen door het pijnbomenbos, vlak langs de zee. Lunchpakketje in de rugzak en picknicken in het bos of aan zee.

* Vis eten bij restaurant Meloni e Fresu. Uistekend restaurant :!:
Het restaurant is al sinds het vroege najaar 2008 in 'verbouwing'. Hopelijk openen ze nog wel hun deuren in 2009.....
Laatst gewijzigd door corry op Zo Jan 18, 2009 11:59 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Sander-A8
Consigliere

Berichtdoor Sander-A8 » Za Jan 17, 2009 5:13 pm

Hallo Corry,

Ik ga in Mei/Juni 2009 naar La Caletta!
Bedankt voor deze suggesties. Ik ga ze zeker allemaal bezichtigen (vooral de bergen). Ik ben er voor 15 dagen en heb een huurauto.

Heb je inmiddels nog meer leuke suggesties voor de provincie Nuoro?

Ik heb ook gezien dat de hoogste berg van Sardinië (Bruncu Spina) hemelsbreed 72km van La Caletta verwijderd is. Is het de moeite om deze berg te bezoeken?

Groetjes Sander

corry
moderator

Berichtdoor corry » Zo Jan 18, 2009 12:17 pm

Ik heb ook gezien dat de hoogste berg van Sardinië (Bruncu Spina) hemelsbreed 72km van La Caletta verwijderd is. Is het de moeite om deze berg te bezoeken?

Deze staat ook nog op ons verlanglijstje. Ondanks dat we ons appartement in La Caletta al ruim 6 jaar hebben, valt er nog steeds veel te ontedekken :D

Tussen La Caletta en Siniscola heb je nog een flinke heuvel Unicchedda. Via een redelijk goed zandpad kun je de berg op. Om te wandelen erg mooi!

Nuoro heeft vrijdagochtend een kleine markt. Stelt niet heel veel voor, maar voor sfeerproeven altijd leuk. Verder valt in Nuoro, met een gidsje in de hand, ook nog wel het e.e.a. te bezichtigen.
Cagliari daarentegen heeft wel een gigantische, als ik mij niet vergis, dagmarkt. Maarten weet jij hier meer van????.

Op de terugweg van Nuoro is een uitstapje naar Mamoiada misschien ook nog wel leuk. Daar is een museum dat gewijd is aan de maskers van Mamoiada.

Op de SS 125 richting Orosei heb je de Grotta di Ispignoli waar rondleindigingen worden gegeven.

Onlangs zag ik dat er tussen La Caletta en Posada ook een wandelpad langs de kust is uitgezet. Die gaan we bij ons eerstvolgende bezoek maar eens wandelen.

En als je van zoete lekkernijen houdt: in La Caletta is vind je pasticceria 'La Deleziosa' met de meest lekkere dolci die je je kunt wensen. Ze schenken er ook voortreffelijke koffie.

Veel plezier in ons vissersdorp.

Corry.

Sander-A8
Consigliere

Berichtdoor Sander-A8 » Zo Jan 18, 2009 3:31 pm

Hallo Corry,

Bedankt voor je antwoord. Dat lijkt me allemaal prachtig om te zien.
Klopt het dat ik via de SS125 rechtstreeks van Siniscola naar Cagliari kan rijden? Ik wil graag ook een dagje Cagliari doen tijdens mijn verblijf. Hoelang is dit ongeveer rijden van Siniscola denk je?

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Zo Jan 18, 2009 4:21 pm

Hoi Sander,

Wanneer je de SS125 neemt, ga je via de kustweg, die is heel bochtig, en je komt echt door de bergen, vanaf Dorgali ga je echt heel stijl. Wel mooie uitzichten, maar het kost ook veel tijd.

Je kunt ook de weg nemen vanuit Nuoro naar Tortoli, die is beter, maar vanaf Tortoli naar Cagliari is het weer bochtig, ze zijn er wel met een nieuwe weg bezig, maar in hoeverre deze reeds klaar is weet ik niet.

Beter vanaf Siniscola richtig Nuoro-Cagliari, dat is een autostrada. De reistijd is ongeveer twee en een half uur.
Cagliari is vreselijk druk, parkeren een crime. Ik heb foto's van Cagliari op deze site staan, van onze laatste vakantie. De stad heeft wel heel veel sfeer.

groetjes, Janina :arrow:
Laatst gewijzigd door Janina op Zo Jan 18, 2009 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

corry
moderator

Berichtdoor corry » Zo Jan 18, 2009 4:21 pm

Hoi Sander,

Het is heel goed te doen om naar Cagliari te rijden. Via Siniscola neem je de SS 131 richting Nuoro/Alghero. Ter hoogte van Abbasanta/Macomer krijg je de splitsing richting het zuiden. Cagliari staat al bij Nuoro aangegeven dat kan niet missen. Je rijdt in ca. 2,5 uur van La Caletta naar Cagliari.

gr. corry.

maarten
Maestro

Berichtdoor maarten » Zo Jan 18, 2009 7:48 pm

Dat parkeren in Cagliari ziet er erger uit dan het is! achter het treinstation ( tussen de mc donalds en treinstation ) is een zeer grote parkeerplaats waar je achteraf betaalt! ik kom hier zeker twee/drie keer per week het hele jaar door op diverse dagen en tijdstippen en er is altijd plaats! bovendien kost het haast niks! 4,50 voor een hele dag. Als je iets verder rijdt omhooog over "Largo Carle felici" heb je tegen over het "San Giovanni di Dio" ziekenhuis en zeer ruime parkeerplaats waar altijd!!!! plek is, bovendien ben hier slechts enkele passen van het oude stadsgedeelte verwijderd, verder heb je nog een gratis parkeerplaats naast het Mediterane hotel, ook maar een paar honderd meter van het centrum verwijderd!!!!!

Ok veel Sardijnen lopen niet graag van hun auto naar een winkel, maar proberen zo dicht mogelijk bij te parkeren, daarom lijkt het soms een beetje hectisc en vol in de straten maar als je van te voren even goed op de borden let dan is er echt plek genoeg, en heel goed betaalbaar!

groeten vanaf een zonnig Sardinie,

Maarten

Vakantie op sardinie! <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sardaholiday.com">www.sardaholiday.com</a><!-- w -->
Sander-A8
Consigliere

Berichtdoor Sander-A8 » Zo Jun 14, 2009 12:14 am

Ik ben sinds vandaag terug na 2 weken La Caletta en het was werkelijk geweldig! We hebben prachtige dingen gezien zoals het binnenland, mini cruise langs de oostkust en de costa smeralda waaronder Porto Cervo.

Het strand van La Caletta was een heerlijk en mooi wit zandstrand. Het hotel waar we zaten (Hotel Eden Village Cala Della Torre) was een prachtig vier-sterren hotel dat dicht bij de haven van La Caletta licht en is absoluut een aanrader! Tijdens de mini cruise kwamen we op strandjes waar het strand supermooi is en het water ontzettend helder en azuurblauw. Echt een must om te doen, die mini cruise vaart om 9 uur vanuit de haven van La Caletta.

De volgende vakantie gaat zeker weer Sardinië worden, en dan het zuiden om de gehele zuidkust te verkennen.

karen
Informatore

Berichtdoor karen » Di Jul 07, 2009 4:55 pm

Hallo,
wij vertrekken over 2 weken naar Sa. Pedra Ruia. Zijn daar ook vorig jaar geweest. Sander nog tips?
groetjes Karen

Terug naar “Must See - Must Do”