Eerst bezoek Sardinie

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Hano
Informatore

Eerst bezoek Sardinie

Berichtdoor Hano » Wo Nov 16, 2011 5:12 pm

Wij gaan volgend jaar juni/juli voor het eerste naar Sardinie :lol:
Na 10 dagen op Corsica willen wij op 29 juni overvaren naar Santa Teresa en vandaar nog ongeveer 21 dagen over Sardinie trekken met een vouwwagen.

Vraag:
1) De boot naar Genua vertrekt vanaf Porto Torres, Arbatax of Olbia. Wat is de beste plaats om onze vakantie te eindigen qua omgeving?
2) Welke kustlijn is mooier west of oost (rekeninghoudend met campings)?
3) Is het reserveren van campings noodzakelijk (we gaan zonder kinderen)?
4) Is het zinvol om 10 dagen naar het zuiden te gaan en daarna nog 10 dagen in het Noorden te eindigen of een week zuid, midden en noord?

Wij zijn ons aan het voorbereiden dus de er gaan veel vragen door ons hoofd :?:

Dit is ongetwijfeld niet ons laatste topic?

Laura B
Maestro

Berichtdoor Laura B » Di Nov 22, 2011 7:37 pm

Hoi Hano,

Ha, ha, ik voelde mijn direct aangesproken over het ontbreken van de antwoorden :wink:

Misschien kan je beter wat informatie opzoeken over het eiland en dan wat gerichter je vragen stellen. Want na 50 jaar (ja heus) het eiland rond gereisd te hebben in de vakantie zou ik echt niet weten wat nu het mooiste stuk is.

Het eiland heeft heel veel te bieden, vooral onzettend mooie natuur en verschrikkelijk veel strand.

In de maand juni is er overal wel plaats maar juli wordt het al drukker. Maar ook dan, omdat jullie met z'n 2en zijn, moet dat geen probleem opleveren. Maar misschien niet wat je exact uitgekozen hebt.

Ik zou mij laten verrassen en als je uitgekeken bent lekker verder trekken. :lol: :lol: :lol:

grtjes en veel plezier.

Hano
Informatore

1e bezoek

Berichtdoor Hano » Di Nov 22, 2011 7:51 pm

Hoi Laura,

Voel je niet aangesproken. Was zeker niet mijn bedoeling :wink:

Heb inmiddels het Reisverslag van Priscilla en Wilbert als onze leidraad genomen. Prima uitgangspunt voor 3-4 weken verblijf. De rest haal ik wel van site Sardinie-Info.

Vindt wel, dat dit forum redelijk rustig is vergeleken bij andere forums.

Wat is het drukste gedeelte van het eiland in juli? Noorden of Zuiden?

Groet en tot schrijfs. :D :D

Laura B
Maestro

Berichtdoor Laura B » Di Nov 22, 2011 11:23 pm

Hoi Hano,

Het noorden is touristischer, maar zeker de moeite waard.

In het zuiden, aan de Costa Rei, bij Cagliari en richting Ghia kan het in het hoofdseizoen ook behoorlijk druk zijn.

Maar niet getreurd hoor! Iets verder rijden dan de bewoonde wereld en je vindt er fantastische strandjes helemaal alleen voor je zelf. :lol: :lol:

grtjs,

Hano
Informatore

1e bezoek

Berichtdoor Hano » Wo Nov 23, 2011 9:45 am

Hi Laura,

Bedankt. Kom zeker volgend jaar nog wel een keer bij je terug met vragen ter voorbereiding.

Tot volgend jaar en groet,

Hans N. (Hano)

Pyra
Consigliere

Ogliastra

Berichtdoor Pyra » Ma Dec 12, 2011 11:09 pm

Ons beviel het midden aan de oostkant, dus de Ogliastra erg goed, met name net noord van Arbatax.

Rustig -want wat moeilijker bereikbaar (al gaat het prima met een vouwwagen) en een leuke uitvalsbasis voor heel verschillende bezigheden.

Hano
Informatore

Must See - Must Do

Berichtdoor Hano » Di Dec 13, 2011 10:05 am

Bedankt. Ik ga er naar kijken. Zijn jullie over de S125 naar beneden gereden? Op welke camping hebben jullie gestaan?

Pyra
Consigliere

Re: Must See - Must Do

Berichtdoor Pyra » Di Dec 13, 2011 11:22 am

Hano schreef:Bedankt. Ik ga er naar kijken. Zijn jullie over de S125 naar beneden gereden? Op welke camping hebben jullie gestaan?

We zijn afgelopen jaren zowel vanuit Olbia als vanuit Porto Torres naar de camping (Iscrixedda) gereden. In beide gevallen via Nuoro. Dus vanuit Olbia de SS131DCN en dan de 389. Vanuit PT de SS131 maar dan bij Macomer afslaan naar Nuoro.

Een flinke rit maar afwisselend, rustig en echt vakantie. Afdaling van de 389 is met haarspelden maar de weg is vrij nieuw en ruim genoeg.

Je bent een uur of 4 tot 5 aan het rijden dus beste is de nachtboot heen te nemen. Voor de dagboot terug reden we eerst naar Alghero voor een overnachting en dan 's ochtends naar de boot (tenminste de keer dat we van PT terugvoeren).

Heb overigens net een album op Picasa gezet van de laatste vakantie daar, zie bij foto's en albums.

Hano
Informatore

Berichtdoor Hano » Di Dec 13, 2011 12:03 pm

Hi Pyra,

Heb je foto's gezien. Prachtig. Heb nu al zin om te gaan. Heb de weg en camping gevonden. Bedankt voor je suggestie.

Als je er nog meer interessante punten hebt, hou ik mij aanbevolen.

Wij hebben drie en halve week de tijd. Dus kunnen redelijk rondtouren.

Pyra
Consigliere

Tip

Berichtdoor Pyra » Di Dec 13, 2011 2:04 pm

Misschien overbodig en afhankelijk van je auto maar probeer voor of zo gauw mogelijk na de overtocht te tanken. Op het hele stuk zoals beschreven zijn tankstations dun gezaaid en soms ook dicht tussen de middag!

Verder is het zoals Laura aangeeft. Er zijn zoveel dingen de moeite waard dat het gewoon het leukste is zelf te ontdekken.

Maar bv een wandeling op de hoogvlakte achter Baunei en dan eten op het terras van het enige restaurant daar terwijl het donker wordt (of eten bij Pedra Lunga) zijn onvergetelijke ervaringen, zeker ook met kinderen.

Hano
Informatore

Berichtdoor Hano » Di Dec 13, 2011 5:25 pm

Wij komen vanuit Corsica. Bedankt voor de tip. Ik ga zeker eerst tanken. Ik maak een lijstje van alle ervaringen en ga dat begin volgend jaar uitwerken.

Terug naar “Must See - Must Do”