Archipel van Maddalena

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

sabiamaitalia
Ospite

Archipel van Maddalena

Berichtdoor sabiamaitalia » Ma Jun 25, 2012 11:32 am

Wie een uniek stukje natuurgebied wilt zien in Noordoost Sardinie, raad ik zeer aan om naar de Maddalena Archipel te gaan en deze te verkennen per boot. Werkelijk waar 1 van de mooiste natuurgebieden die ik tot nu toe in heel Europa heb gezien. Vooral de Piscine Naturali, Spiaggia Rossa en Spargi staan zeer hoog op mijn lijstje! Heerlijk dat Caribische gevoel, zonder dat je meer dan 2000 km hoeft te reizen.

Maddalena en Caprera zou je nog per boot kunnen verkennen (en dan heb ik het vooral over de mooie baaitjes daar) als je 1 van de 2 veerponten (Saremar, Delcomar) gebruikt voor de overtocht van ongeveer 15 minuutjes. (vergeet dan niet voor het culturele aspect om Garibaldi's huis aan te doen op Caprera; nu een museum).

Maar eigenlijk raad ik het iedereen meer aan om in ieder geval 1 dag met 1 van de bootrederijtjes mee te varen op een dagtocht.

Vanaf Palau zijn er meerdere maatschappijtjes die je een rondrit aanbieden. Mijn persoonlijke favoriet is ElenaTour (www.elenatour.it). Zij hebben twee superboten die elk jaar tot aan de hoogste veiligheidsstandaarden worden geprepareerd voor het zomerseizoen en een heel fijn team die niet alleen italiaans spreekt. Je hebt er heerlijke banken (zowel in de zon als binnen) met tafels om comfortabel te kunnen eten/drinken tijdens, spelletjes te spelen of voor kinderen om zich uit te leven op hun tekenwerk.

Er zijn twee routes die zij aandoen die weersafhankelijk is (zie de site). Er zijn twee opstapplekken (Palau en Maddalena) en ze doen o.a. Spargi, Budelli en Santa Maria aan als eilanden van de archipel.
En ik heb van beide routes zeer genoten. Ja ik ben hier stiekem een beetje reclame voor ze aan het maken, maar dat zou ik niet doen als ik het ook echt niet de moeite waard vond om met anderen te delen. :) Mocht je meer info willen, kan je altijd je vraag bij mij achterlaten. Ik ben vaak op Maddalena te vinden tijdens de zomermaanden. Dus ook voor andere tips over de archipel; vraag maar raak! :)

Buona giornata oftewel fijne dag!

Terug naar “Must See - Must Do”