Alle tips zijn van harte welkom!

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Bonsi
Ospite

Alle tips zijn van harte welkom!

Berichtdoor Bonsi » Di Jul 10, 2012 7:06 pm

Beste allemaal,
wij gaan in september a.s. voor de eerste keer naar Sardinië alles is geregeld mbt vlucht, auto en verblijf op het eiland.
Onze vraag is nu wie heeft er tips mbt wat we zeker moeten gaan zien en doen, restaurants waar we naar toe kunnen gaan eigenlijk is alle informatie de we krijgen van harte welkom.

verblijf in Agriturismo Vessus – Alghero, vanaf; 04 tot 08 september
verblijf in S'aqua Sassa Residence – Teulada, vanaf: 8 tot 11 september
verblijf in Country Hotel Rio Molas – Muravera, vanaf; 11 tot 14 september
verblijf in Hotel Nascar - Santa Maria Navarrese, vanaf; 14 tot 17 september
verblijf in Country Hotel Lu Ciaccaru – Arzachena, vanaf; 17 tot 20 september

Dank Bonsi en Luna

Laura B
Maestro

Berichtdoor Laura B » Wo Jul 11, 2012 8:28 pm

Bonsi en Luna,

Veel informatie kan je terugvinden op het forum. Even lekker zoeken en allerlei tips en bezienswaardigheden komen je tegemoet.

Vermeldingswaardig zijn de 2 sites van dhr W.Geers en dhr. T.Kriek
www.sardinie-info.nl en www.tharros.info. Deze zijn vol informatie, mooie foto's, routes, adressen enz..... Je zult hier zeker wat aan hebben :lol:

Voor Muravera wil ik je 1 adres toch wel even doorgeven. Ligt aan de oude SS.125 rijdend vanuit Muravera richting de Costa Rei. Een kilometer ongeveer van Muravera bij het blauwe bordje Marina di San Giovanni links af. Het restaurant heet Marina Giò.
In het weekeinde reserveren want het kan er behoorlijk druk zijn. De eigenaar heeft jaren in Duitsland een restaurant gehad. Hij heeft een voortreffelijke keuken en is zeker niet duur. :lol:

groetjes en een prettige vakantie!

ingmar
Ospite

Trenino Verde

Berichtdoor ingmar » Za Jul 14, 2012 3:31 pm

Wij zijn net terug van een vakantie op Sardinië. Wat een prachtig eiland met nog mooier weer!
Eén van de mooiste tochten die we hebben gemaakt was met de Trenino Verde van Mandas naar Arbatax. Dit is een oude (smal)spoorlijn door onbeschrijflijk mooi gebied, waar je normaal niet zou kunnen komen. Aangezien de tocht 5 uur duurt, hebben we voor 1 nacht een hotel in Arbatax genomen (Vecchia Marina, ook wel een aanrader trouwens). Ik heb persoonlijk 2x 5 uur met open mond uit het treinraam gehangen, maar voor onze kinderen was het wel een beetje veel van het goede... Je kunt ook halverwege opstappen en maar een gedeelte van de reis maken. In dat geval zou ik kiezen voor het stuk van Seui naar Arbatax vv. Adembenemende natuur, nostalgie, wolven.... Echt een ongelooflijke ervaring.
Er zijn ook andere trajecten dan Mandas-Arbatax, maar deze staat bekend als één van de mooiste ter wereld. En wat mij betreft is dat terecht.
www.treninoverde.com

Terug naar “Must See - Must Do”