Wandeltochten in de buurt van Valledoria en Muravera?

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

aslooten
Consigliere

Wandeltochten in de buurt van Valledoria en Muravera?

Berichtdoor aslooten » Di Dec 19, 2006 1:51 pm

Ciao,
zijn er leuke wandeltochten met kinderen te maken in de buurt van Valledoria en Muravera. Ik wil graag rondom deze plaatsen waar onze camping staat een wandeltocht in het achterland/bergland maken.
Wie heeft info

met een groet en Grazie! ,

André
Okke
Informatore

wandelen

Berichtdoor Okke » Di Dec 19, 2006 10:43 pm

Ciao,

ik moet even graven in mijn geheugen. Je hebt een prachtig achterland daar, op ongeveer 15 kilometer. Rondom Valledoria is laagland, wel met een mooie kustlijn. Langs de weg naar Perfugas kom je eerst 'langs' een soort oud kasteel/toren, die momenteel opgeknapt wordt. Ook zijn er bergen te zien met van die windmolens er op. Heel fraaie bergen, met kleine asfaltwegen er naar toe, vanwaar je een werkelijk schitterend uizicht geboden wordt. In de streek rondom Perfugas loopt een heel lief treinspoortje, dat mij persoonlijk steeds zeer aansprak. In deze streek kun je volgens mij ook prachtige wandelingen maken... Ik weet niet hoeveel km je denkt te willen lopen, maar volgens mij kun je ook heel fraai langs de kust richting Castelsardo wandelen -en dan met de bus terug... Geniet ze
Okke

Ot van Tussenbroek
Maestro

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Di Dec 26, 2006 6:39 pm

Ragazzi buonasera,
Allereerst de spoorlijn die van Perfugas naar Tempio leidt wordt reeds vele jaren niet meer gebruikt! De treinen rijden vanuit Sassari nog tot Martis of Nulvi en dan is het finito! Op het stationnetje van Perfugas staat de bus, echter in de zomer rijdt er voor de toeristen een TRENO A FAPORE ja ,ja een stoomtrein erg leuk moeten jullie een keer doen, het trajekt naar Tempio Pausania is fantastisch!
Andre over wandelen gesproken vanuit Valledoria:even kort uitleggen Valledoria ligt in een laagvlakte VALLE = VALLEI en DORIA = de naam van een rijke koopmansfamilie die op het kasteel dat Okke aangeeft hebben gewoond. Staat al 10 jaar in de stijgers!Onder dit kasteeltje vindt je de TERME DI CASTELDORIA. het water van de rivier is heet en zwavelhoudend, ga er maar een keer kijken. De gebouwen die jaren geleden met veel geld van de Regione gebouwd zijn staan nog steeds leeg. Weggegooid geld dus jammer had zo mooi kunnen zijn.
Het achterland van Valledoria is een en al heuvels en bergen, zou maar extra schoenen meenemen, je kunt hier eindeloos lopen. Wandelkaarten bestaan volgens mij niet? Vraag eens bij de commune of een toeristisch kantoor in Valledoria.
Zijn er nog meer specifieke dingen die je over deze streek wilt weten?
Stel ze maar, mijn vrouw is geboren in Perfugas en ik kom sedert mijn huwelijk in 1973 in Perfugas en later toen ze de weg door de bergen hebben aangelegd in Valledoria en Badesi voor de zee!
Saluti / Ot

Sardegna piu di un mare di ferie !

Terug naar “Must See - Must Do”