De moeite waard!!!

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Laura B
Maestro

De moeite waard!!!

Berichtdoor Laura B » Di Okt 30, 2007 2:50 pm

Hoi allemaal,

Wij zijn al weer even terug van Sardinië en rondreis op het vaste land. Heel veel gezien en gereden.
Thuis gekomen, computergecrasht. :twisted:

Janina, ook wij kregen het bericht in Aosta via SMS dat wij door moesten naar Piombino. Wij hebben alleen niet voor de hut hoeven te betalen. :lol:

Wij hadden een huisje in Porto Corallo gehuurd. Fantastisch!!!!
Hele lieve huiseigenaars die altijd voor je klaar staan als het nodig is.
Ze hebben 2 huisjes en 3 appartementen. www.silapipa.it ( Hebben ook een bed and breakfast in Rome! Aanrader!!!!)

Het is wel erg rustig in september maar ontzettend mooi en zeer goede voorzieningen.
Zwembad ( 5 Euro per dag, 15 per week), boot verhuur, sauna, kapper, schoonheidsinstituut, midgetgolf, supermarkt, bakker en verschillende restaurants. Dichtbij ligt Villaputzu, niet erg bijzonder maar wel makkelijk voor allerlei andere boodschappen.

Nu we helaas zonder hond waren hebben wij wel veel meer gereisd en gezien als anders. Er staat al veel op het forum maar twee aanraders wil ik er toch wel aan toe voegen.

Twee nog vrij nieuw zijn:

Casa Zapata.
Een prachtig museum, in het gerestaureerde huis van de familie Zapata. (Dat blijkt op een Nuraghe gebouwd te zijn)
Met het verhaal van de familie Zapata en allerlei oude gebruiksvoorwerpen die in Sardinië werden gebruikt.

Het meer Flumendosa.
Een prachtige rondvaart van 2 uur over het meer met een "Missisipi"boot. Dichtbij het dorpje Nurri vertrekt deze boot. De reis vanuit Nurri naar beneden naar de aanlegsteiger was voor mij al een belevenis. (hoogtevrees :x ) www.laghisardegna.it

Fantastisch om op terug te kijken!

Heel veel grtjes Laura B.

p.s. Wij zijn naar een concert geweest van Tazenda. Heel mooi!
Via de krant `Il Mess. Sardo` een C.D. van Andrea Parodi gekocht
van zijn laatste concert van 2006. Als je graag in het bezit wilt
komen van deze cd laat je het maar even weten.

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Di Okt 30, 2007 5:41 pm

Hallo Laura,

Wat fijn dat jullie een geweldige vakantie hebben gehad.

Wij hadden voor de hut al betaald via het internet. Ik kan natuurlijk wel een klacht indienen, maar ik laat het maar zo, gebeurt het weer, dan!!!!!!

Dat je op de Flumendosa met een schip kon varen, wist ik niet, ik heb de foto's bekeken, fantastisch zeg. Zeker iets voor de volgende keer.
Afbeelding

Je kunt het nog vermelden bij: "must see enz".

Wij zijn al weer 2 weken thuis, en heb mijn draai nog niet gevonden.
Heb het aldoor koud. Brrr.

Groetjes, Janina

Terug naar “Must See - Must Do”