Trenino Verde

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Simon
Maestro

Trenino Verde

Berichtdoor Simon » Zo Mei 14, 2006 8:32 am

Wie heeft de link van deze trein door sardinie.
Het staat mij zo bij dat Renate een keertje hier over geschreven heeft op het vorig forum?
Gaarne nog een keer genoemd

tante grazie Simon

Renata
Informatore

Berichtdoor Renata » Zo Mei 14, 2006 9:49 am

Simon, het adres is www.treninoverde.com

A nos bidere, Renata
Gast

Berichtdoor Gast » Ma Jun 05, 2006 6:36 pm

Is het echt zo dat je alleen een enkeltje hebt via die trein en dus niet dezelfde dag ook weer terug kan?

Groetjes, angelique

Okke
Informatore

Berichtdoor Okke » Di Jun 06, 2006 1:33 am

Het ligt er maar helemaal aan hoe ver je met de 'trein' wil gaan, en hoe lang je het uithoudt. Je kunt het zo uitkienen dat je kunt overstappen op de trein terug. Ik heb trein even tussen aanhalingstekens geplaatst, op de heenweg van Arbatax tot Seui (overstapplaats) zaten we in leuke, ouderwetse wagons en getrokken door een locomotiefje, geheel in stijl dus. Bovendien konden de ramen heel ver open, fijn zowel voor frisse lucht als vergezichten! Maar owee de terugrit, dat bleek een gammel, knarsend, puffend, piepend, reutelend dieselblik te zijn, met raampjes die niét open konden, met harde bankjes, teveel minpunten om hier op te sommen, zeker als je bedenkt dat het buiten warm weer was... Een groot afzien dus, had ik die trein op de heenreis gehad was ik er veel eerder gillend uitgesprongen... Hoewel de rit per trein zeker is aan te raden, hoef je feitelijk niet zo heel ver te gaan, het mooiste stuk is van wat wij deden was tussen Lanusei en Gairo. Te Gairo ligt een lief stationnetje waar je aangenaam kunt vertoeven en een uurtje later komt de terugtrein. Zorg wel voor iets eet- en drinkbaars, in de trein is niets te krijgen. In het noorden van het eiland ligt nog een lijn, van Sassari naar Palau, die heb ik nog niet genomen, maar ook daar kun je het uitpluizen...
Okke

Terug naar “Must See - Must Do”