La Maddalena

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Pauline
Ospite

La Maddalena

Berichtdoor Pauline » Vr Jun 20, 2008 4:35 pm

Wij hebben zojuist besloten om dit jaar naar Sardinie te gaan. En zo hoorden wij ook van de Maddalena eilanden. Wie is daar wel eens geweest en heeft er nog tips? Wie weet er een leuke B&B of camping? En hoeveel kost een retourtje met de ferry ongeveer?

Nog een klein maandje en dan gaan we... kan nu al niet wachten! :D

Groetjes,

Pauline

corry
moderator

Berichtdoor corry » Za Jun 21, 2008 8:30 am

Hallo Pauline,

La Maddalena

Vanaf Paulau kun je inschepen naar La Maddalena, het is een tochtje van 15 tot 20 minuten. De tarieven vind je in dit pdf-bestand.
Wij hebben destijds het bezoek aan La Maddalena zonder auto gedaan en hebben alleen wat in het stadje gezworven. Ik zou een volgende keer wel de auto meenemen, zodat we de rest van het eiland zouden kunnen ontdekken.

Vanuit Arzachena hebben we een dag gezeild richting de Archipel.
Dit was zonder te overdrijven een dag met een gouden randje. Perfect weer, goed eten aan boord, klein internationaal gezelschap (iets van 15 man) echt geweldig. We zijn dwars door de archipel heen gevaren, met een stop bij Budelli met la Spiaggia Rossa.

Bij ´info Sardinie´vind je een camping op La Maddalena. Als ik naar de paar foto´s kijk die erop staan, lijkt mij het dat er weinig schaduw is.
Zelf hebben wij op Camping Acapulca in Palau gestaan. Het tentenveld had weliswaar weinig schaduw, maar dat werd opgevangen door groene matten boven het terrein. Er was een leuk sfeertje op deze camping, prettig personeel bij receptie, bar en restaurant, afwassen met zicht op zee. Het water waaide uit de kraan weg, maar dat maakte niet uit.
Waar we ons over verbaasden was het slot op de buitenkant van de wc´s.... Het wc-blok (ik praat nu wel over een jaar of 6 geleden) was een luxe portacabin, die op de meest uitstekende rots was neergezet.
De slotje aan de buitenkant moest voorkomen dat deuren niet goed werden afgesloten en dus konden openwaaien.....
We hebben daar flink wind gehad. Dus zorg voor een goed afgespannen tent!!

groetjes.

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Za Jun 21, 2008 9:21 am

Wij hebben gevaren met een grote Zodiac rubberboot rond en dwars door de archipel. Deze kun je huren in o.a. Palau, maar wij huurden hem in een klein plaatsje Cannigione, waardoor we zo'n 25 - 50 euro goedkoper uitwaren. (prijzen variëren van 150-250 euro per dag) Daarnaast konden we daar ook makkelijk parkeren en zaten we dichter bij onze camping.

Neem snorkelspullen mee want het water is ongelooflijk helder. Meer ervaringen mbt tot onze trip vind je hier.

Doen!

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Pauline
Ospite

Berichtdoor Pauline » Di Jun 24, 2008 11:02 pm

Bedankt voor jullie antwoord! Hier kunnen we echt wat mee! Het klinkt echt uit als een klein paradijsje (en zoals ik van jullie hoor ziet het er ook zo uit)!

Volgens mij zijn jullie echte kenners, dus als jullie nog verdere tips hebben dan hoor ik dat graag! Wij zijn namelijk van plan om 2,5 week rond te trekken en een aantal mooie plaatsjes te bezoeken. Dus alles is welkom!

Weten jullie ook hoe het zit met muggen? Ik trek namelijk iedere mug aan die er in de omgeving te vinden is, dan weet ik of ik extra maatregelen moet nemen. :) :!:

Groetjes,

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Wo Jun 25, 2008 10:35 am

Pauline,

We zijn bezig met de ervaringen van de meivakantie en daar zijn we bijna mee klaar: dat kun je hier zien. Uiteraard zul je onze andere tips inmiddels ook wel hebben gevonden .

Wat betreft muggen. Die zijn er wel ja, maar wij smeren meestal wel met muggenspul met DEET. Vergeet niet te smeren als je bijv uiteten gaat. Je weet maar nooit hoeveel er daar onder de tafel in je voeten willen prikken.
Ik vond het overigens (gelukkig) wel meevallen hoor op Sardinië, maar is ook sterk afhankelijk van water in de buurt.

Wilbert

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Pauline
Ospite

Berichtdoor Pauline » Ma Jul 14, 2008 12:24 pm

Het ziet er echt fantastisch uit allemaal! Volgende week gaan we met de ferry vanaf Livorno naar Golfo Aranci (nachtboot). Vanuit hier gaan we meteen door naar Palau, camping Baia Saraceno, van waaruit we o.a. La Maddalena gaan bezoeken :D Heeft er iemand nog meer tips voor dit gedeelte van het eiland?

Hierna willen wij graag naar camping Le Cernie in Lotzorai. We gaan helaas maar 2 weken, maar willen toch zo veel mogelijk van het eiland zien. Een derde bestemming staat namelijk nog ter discussie. Wat zijn leuke plaatsen om vanuit deze punten te bezoeken? En wij willen graag een keertje naar een wijnproeverij, weet iemand waar wij deze kunnen vinden?

Groetjes,

Pauline

Freek
moderator

Berichtdoor Freek » Wo Jul 16, 2008 11:33 pm

La Madelena is mooi. Wil je echt iets moois zien zorg dan dat je met een zeilboot richting Budelli kan komen. Budelli is waanzinnig mooi. De kleur van het roze strand en de onwaarschijnlijk azuur blauwe zee!

Omdat Budelli tot het natuurpark van de archipel behoort is het ten strengste verboden met gemotoriseerde boten de baaien van Budelli in te varen, en terecht.

Wij hebben in 1996 met de l' Olandese Volante vanauit Cannigione de archipel bezocht. Het is een schoener uit de jaren 20 van de vorige eeuw. Heen op de motor, terug op de zeilen. Ik heb bijna de hele terugvaart achter het roer gezeten. Onvergetelijk, een dag uit de top 5 van bijzondere dagen uit mijn leven.

Terug naar “Must See - Must Do”