Het Zuiden

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Thijs
Ospite

Het Zuiden

Berichtdoor Thijs » Zo Nov 02, 2008 2:34 pm

Mijn ouders willen graag weer naar Sardinië, en dit keer naar het Zuiden.

Ik heb ze gezegd dat we nu het mooiste deel al gehad hebben en dat het daardoor alleen maar kan tegenvallen (we hebben namelijk het hele noorden afgereisd). Ik wil ook wel graag naar Sicilië, maar mijn ouders willen dat ik nu wat uitzoek over Zuid-Sardinië.

Is hier wel wat te doen en is het daar mooier of minder mooi dan het Noorden? Ik hou er niet van om alleen maar oude bouwwerken enz te gaan bezoeken, want dáár lees ik wel over, en verder is er weinig over te vinden.

moderator
Maestro

Berichtdoor moderator » Zo Nov 02, 2008 3:55 pm

Hallo Thijs, wij zijn afgelopen mei in het zuiden/oosten geweest en ook daar is het prachtig. We hadden eerst 2 dagen in de omgeving van Alghero doorgebracht en zijn toen naar het zuid-oosten gereden. Eigenlijk wilden we viaBosa, Macomer en Nuoro naar het zuiden maar we zijn ergens verkeerd gereden en zijn toen langs Oristano gereden. Vanaf Oristano zijn we richting Cagliari gegaan. Bij Cagliari hebben we in de verte flamingo's gezien. In de buurt van Quartu S. Elena heb je een waterpark. Onderweg van Quartu S. Elena naar Muravera reden we door de bergen. Het duurde wel vrij lang maar de omgeving was prachtig.
Een van de laatste dagen hebben we vanuit Costa Rei met een jeep een 5 uur durende toer gemaakt. Je krijgt een chauffeur en de gids mee.
De chauffeur en de gids weten de mooiste plekjes te vinden. Je komt langs kleine binnenmeertjes waar flamingo's zitten, je krijgt bijvoorbeeld de mirtoplant te zien. Tevens laten ze je erg mooie stranden zien. Er is in deze 5 uur genoeg tijd om even een verfrissende duik te maken in de helderblauwe zee. Kortom ook zuid-Sardinie is mooi.

Heb jij Google Earth op je computer? Als je dit hebt dan kan je inzoomen op zuid-Sardinië en daar als je die hebt ingesteld foto's bekijken.

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Zo Nov 02, 2008 9:23 pm

Wij hebben zowel het noorden als het zuid-oosten gedaan, in 2 verschillende vakanties. En wij vonden dat niet verkeerd. Prachtige natuur, veel bergachtiger, mooie stranden, leuke stadjes en dorpje en ook Cagliari is een leuke stad.

Het is natuurlijk de vraag wat je (je ouders) leuk vindt en wat je al gezien hebt...

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
tkriek
site admin

zuid-west Sardinie

Berichtdoor tkriek » Ma Nov 03, 2008 10:10 am

Thijs

Over het zuid-westen kan ik je vertellen dat er schitterende kusten zijn te vinden. Zelf ben ik in Torre di Chia geweest, de kustlijn van Torre di Chia tot aan Capo Spartivento is werkelijk adembenemend. Teulada is bekend vanwege de mooie omgeving en ook de kust (Costa del Sud). Verder naar het westen vindt je de eilanden van San Pietro en Sant'Antioco. Met name Isola di San Pietro (Carloforte) is mooi en apart vanwege de Genuese stijl. Ooit heeft zich hier een groep Genuezen gevestigd, vissers, die verdreven zijn door de Arabieren van een van de eilanden voor de Afrikaanse kust. Een van de meer bekende koks van Italie komt ook van dit eiland. Een bezoek waard is Buggerru en de Scoglio Pan di Zucchero.
In het binnenland zijn er diverse mogelijkheden om te wandelen. Bijvoorbeeld bij Fluminimaggiore zijn er verscheidene wandelroutes uitgezet.
In cultureel opzicht is er genoeg te doen, soms is er over lezen niet voldoende om het bijzondere te waarderen. Misschien dat je er niet veel tijd aan wilt besteden, maar dan toch is een wandeling door Sant'Antioco een bijzondere belevenis, of een bezoek aan een van de mijnen in het gebied van Iglesias en Carbonia, of de Grotten van San Giovanni, of de mozaieken van Nora.
Cagliari is de zeker de moeite waard om te bezoeken, het is tenslotte de hoofdstad van Sardinie en je zult er alles vinden wat je inde andere grote steden van Italie kunt vinden: winkels genoeg om aangenaam te shoppen.

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/

Terug naar “Must See - Must Do”