Oost/West

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

RonaldM
Ospite

Oost/West

Berichtdoor RonaldM » Wo Mar 04, 2009 6:18 pm

Beste Sardinie gangers,

Eind april/begin mei ga ik een weekje naar Sardinie. Plan is een auto te huren en te rond te gaan karren. Nu een weekje toch wel kort is en ik niet goed ben in keuzes maken roep ik jullie hulp in! We vliegen op Calgliari (Ryanair :lol: ) en willen van daaruit een rondje gaan maken. Nu wilde ik eigenlijk omhoog kruipen via de kust en eigenlijk dwars door het midden terugracen (e25). Maar nu de vraag: West of Oost Kust? Wat is mooier, mooiere stranden, leuk achterland, pittoresque steden/dorpjes en waar kan ik het beste de originele italiaanse of in dit geval sardijnse vibe proeven (wijn :P ) en beleven?

gracia mille (oid :lol:)
Ronald

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Wo Mar 04, 2009 7:21 pm

Een weekje op een eiland dat zo groot is als België... wil je alleen in de auto zitten of wil je ook nog wat bekijken en luieren.... Vanuit Cagliari zou ik je zeker de zuidoosthoek willen aanbevelen. Om dus niet heel de dag voortdurend in de auto te zitten adviseer ik je om onder de lijn Arbatax (oosten) en Oristano (westen) te blijven. Houd je van bergen dan kan dat ook dus ook in het Gennargentu gebergte. Hier komt je km-teller niet boven de 50....!
Ik ga er vanuit dat je niet op één plaats je nachtonderkomen hebt.
Beide kusten zijn mooi! De zuidwest hoek ga ik zelf nog bekijken, daar ben ik nog niet geweest..... ik hoop dat deze net zo mooi is als de drie andere hoeken!

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
maarten
Maestro

Berichtdoor maarten » Wo Mar 04, 2009 7:30 pm

Ja ben het met Wilbert eens, in een weekje van noord naar zuid is wel veel!! zelf woon ik vlakbij Cagliari. wij gaan vaak naar Pula of Chia naar het strand. met name de omgeving van Chia is echt schitterend!! ook leuk is om een keer naar bijvoorbeeld het (schier)eiland San antioco te gaan.
De kust maar ook de binnenlanden bij Iglesias zijn ook prachtig, bv Pan di Zuchero, moet je gezien hebben. Naruurlijk kan je ook vanuit Cagliari richting Villasimius, is weer een wat meer toeristicher omgeving maar zeker niet minder mooi. wil je meer informatie over deze regio, je kan me altijd mailen met je vragen

groeten vanaf een stormachtig en nat Sardinie.

Maarten

Vakantie op sardinie! <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sardaholiday.com">www.sardaholiday.com</a><!-- w -->
Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Do Mar 05, 2009 12:23 pm

Hallo Ronald,

Je gaat eind april/mei naar Sardinie, je landt in Cagliari. Als ik jouw was bleef ik lekker in de stad, er is veel te zien en op 1 mei is er een groot feest "Sagre di S'Efisio. Dit feest is in het centrum. Er komen vanuit heel Sardinie mensen in klederdracht, karren met ossen, waarin weer vele oude ambachten in vertegenwoordigd worden. Je kunt een plaats kopen op een van de opgebouwde zitplaatsen of gewoon op de treden van de kerk Bonarva, een heel fijne sfeer, mensen klappen en zijn heel enthousiast. Ook is er een fiera (beurs), je komt er door de weg te volgen van de haven, het is goed aangegeven, parkeren geen probleem.
Verder is er rond Cagliari ook genoeg te zien en zijn er ook mooie stranden. Je kunt er zelfs flamengo's in vele getallen zien.
Mocht je interesse hebben, wil ik wel een lijstje maken van de vele bezichtigingen die je kunt maken in Cagliari. :arrow:

Ik heb van onze vakantie in 2008 foto's van Cagliari gemaakt, zo krijg je een indruk van een klein stukje stad.

http://www.comune.cagliari.it

groetjes, Janina

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Do Mar 05, 2009 3:09 pm

Inderdaad het feest rond Efisio. Wij hebben dat vorig jaar op de tv in ons appartement gevolgd. de heel dag live. Als je er heen gaat: het is heeeeeeeel druk.....
Geweldig feest, deels folkloristisch, deels religieus. Duurt eigenlijk 3 dagen. We zijn later nog naar het kerkje in Efisio geweest. Piepklein en er was nauwelijks meer iets van het feest te bespeuren.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
tkriek
site admin

oost west zuid noord

Berichtdoor tkriek » Vr Mar 06, 2009 4:02 pm

Hi Ronald

Ik sluit me bij Wilbert, Janina en Maarten aan qua advies. Sardinie is te groot om in een week te (be)leven. Het hangt er ook vanaf wat je leuk vindt. Langs de oostkust omhoog kan mooi zijn en dan kom je langs karakteristieke plaatsen, in het zuiden (Chia, Pula) is het eveneens schitterend qua natuur. Als je van bergen houdt kan je zowel rond Iglesias als in het Gennargentu gebergte terecht. Maar je zult je geografische scope wat moeten beperken en een richting kiezen. Het feest van Sant'Efisio in Cagliari is inderdaad ook geweldig om mee te maken en een dag Cagliari is erg prettig als afwisseling om de sfeer van een Mediterrane stad te proeven. Je kunt er ook voor kiezen naar een streek in het westen of noorden te rijden en daar een paar dagen de omgeving te bekijken of de stranden te bezoeken, want waar je ook komt aan natuur en strand ontbreekt het nergens.
In ieder geval veel plezier toegewenst.

gr

Timbert

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/

Terug naar “Must See - Must Do”