Torre del Porticciolo

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Marcel
Ospite

Torre del Porticciolo

Berichtdoor Marcel » Di Mar 24, 2009 8:26 pm

Van de week de boot geboekt bij Moby, en 9 dagen camping Torre del Porticciolo. Ging allebei prima, via Internet. Ook netjes bevestigingen gekregen. We gaan 26 juli weg. Wie heeft er ook op die camping gestaan en heeft er leuke of minder leuke ervaringen te melden, dan wel tips?

corry
moderator

Berichtdoor corry » Za Mar 28, 2009 5:14 pm

Hallo Marcel,

Het is alweer een paar jaar geleden dat wij op Porticciolo hebben gestaan. En we hebben het daar goed naar ons zin gehad. Mooie ruime plaatsen in een bos, netjes sanitair. Niets op aan te merken.
De camping ligt hoger t.o.v. het strand, er is een trap waarmee je op het strand komt. Vond ik zelf wat minder geslaagd. Eten was ronduit een drama omdat in eerste instantie de tafels ongenummerd waren. Je voelt het al aankomen, het uitserveren ging helemaal mis. Nog los van het feit, dat er waarschijnlijk maar 1 persoon stond te koken waardoor het allemaal erg lang duurde. Twee dagen later hadden ze nummers onder het tafelblad gehangen, maar in de volgorde van de tafels zat geen logica. Dus moest de ober steeds opnieuw zijn hoofd op zijn schouders leggen om te kijken voor welk tafelnummer hij iets moest brengen. Ook werden bestellingen gemixt, dus de helft voor onze tafel en de helft voor de buren. Uiteindelijk hebben we maar de tafels aan elkaar geschoven en gezamenlijk gegeten wat er te eten viel 8)

Ook zijn we 's nachts nog een keer opgeschrikt door lawaai, blaffende honden en mensen met grote schijnwerpers. Wat bleek? Er scheen een wild zwijntje te zijn, dat graag op de camping kwam fourageren.
De volgende dag vond ik mijn vergiet waarin ik het fruit (weliswaar buiten de tent) bewaarde, een 30 meter verderop. Het fruit was eruit en de pitten van de perziken lagen rondom het mandje. haha.
De volgende dag hebben we hem nog op de camping zien rondlopen. Zo een schatje met bruine strepen. Ook lekker in de pan :twisted:

Maar goed, de camping biedt een leuke plek om deze hoek van het eiland te verkennen. Ligt mooi rustig en ook de toren die op het schiereilandje van de camping ligt is een wandeling waard.

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Za Mar 28, 2009 5:23 pm

Ik kan het verhaal van Corry bevestigen, wij zaten er in 2007 (zie verslag op dit forum) . In de zee kan je lekker snorkelen. De camping had een animatieteam dat luid en duidelijk van zich liet spreken. Een lekker zwembad, maar ga er niet eten: een drama! Des al niet te min beveel ik deze camping toch graag aan.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl

Terug naar “Must See - Must Do”