Tiscali

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Ella

Tiscali

Berichtdoor Ella » Ma Jun 26, 2006 12:39 pm

Over 2 weken vertrekken wij eindelijk naar Sardinie. We willen heel graag Tiscali bezoeken, maar we hebben al begrepen dat dit niet zo makkelijk is.
Vrienden van ons hebben het al met eigen auto geprobeerd, maar dat is op niets uitgelopen.
Wie kan ons verder helpen zodat we toch tiscali bereiken? Elk advies voor aanschaf juiste kaart, of rijroute, of anders gids is heel welkm.

Alvast dank.

licchy
Informatore

Berichtdoor licchy » Ma Jun 26, 2006 8:50 pm

Hoi Ella,

Neem vanuit oliena de weg naar het oosten richting Dorgali.
Sla na ongeveer 5 km rechtsaf richting Su Gologone.Neem vlak voor het hotel met dezelfde naam de onverharde weg links die naar de Lanaittu-vlakte loopt. Ga verder over de bodem van de vallei ( houd links aan) tot de weg te zwaar word voor voertuigen. Duidelijke rode en witte markeringen op de rotsen geven het pad aan naar de kloof van tiscai. De wandeling duurt ongeveer een uur. Hoewel het is aan te raden een gids te huren.

Deze info komt uit mijn reis gidsje...

Succes, trek je bergschoenen aan en laat weten of het gelukt is en of het het waard was,

Groetjes, Angelique

Freek
moderator

Berichtdoor Freek » Ma Jun 26, 2006 9:33 pm

Dag Ella,

Bijna iedereen die in ons appartement is geweest heeft gezocht naar Tiscali maar nooit gevonden. Op één na. die had een gids ingehuurd.

Het adres van deze gids is http://www.ghivine.com

Kosten bedragen € 30,00 per persoon inclusief lunch. Je wordt met een jeep naar Tiscali gebracht.

Ze bieden veel meer mooie dagtochten aan zoals naar de Gorropu Gorge.

Severina
Maestro

Berichtdoor Severina » Di Jun 27, 2006 11:51 am

Ook wij hebben geprobeerd om Tiscali te bereiken.
Helaas zonder resultaat.
Het beste kan je dit inderdaad met een gids doen.
Er zijn ook Jeep tochten naar Tiscali. Deze moeten goed te doen zijn.
De locale VVV (pro loco) kan je hier info over geven.

Henk

Berichtdoor Henk » Di Jun 27, 2006 1:01 pm

Neem vanuit oliena de weg naar het oosten richting Dorgali.
Sla na ongeveer 5 km rechtsaf richting Su Gologone.Neem vlak voor het hotel met dezelfde naam de onverharde weg links die naar de Lanaittu-vlakte loopt. Ga verder over de bodem van de vallei ( houd links aan) tot de weg te zwaar word voor voertuigen. Duidelijke rode en witte markeringen op de rotsen geven het pad aan naar de kloof van tiscai. De wandeling duurt ongeveer een uur. Hoewel het is aan te raden een gids te huren

De reisgids klopt niet helemaal, ga inderdaad naar Su Gologne, echter na het hotel en voor de parkeerplaats bij het water ga dan rechtsaf, De weg wordt op een gegeven moment onverhard , het is een lange weg ( ik denk wel een half uur), wel links aan blijven houden, aan het einde kan je parkeren en moet je te voet verder gaan langs het gemarkeerde pad.
Met een normale auto is het met rustig rijden wel te doen.

Paolo
Informatore

site

Berichtdoor Paolo » Wo Jun 28, 2006 12:29 pm

Mag ik je hierbij hartelijk bedanken voor de link Freek! Inderdaad een hele mooie site vol met leuke excursies die nog betaalbaar zijn ook.

Grazie! Er staan ook wel goeie links op (die van de foreste sarde kende ik bijvoorbeeld niet).

groetjes,

Paolo

P.S. heb jij nog (als tip) een voorkeur voor een bepaalde excursie?

Gast

Berichtdoor Gast » Zo Jul 02, 2006 11:30 pm

Dag Paolo,

Helaas ben ik er ook nog niet geweest. Ga dit zeker in september doen :wink: .

Het adres hebben we van een huurder van ons appartement. Zij waren goed te spreken.

Freek
moderator

Berichtdoor Freek » Di Jul 04, 2006 7:39 am

Ik zie dat ik vergeten was in te loggen. Gast = Freek.

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Do Jul 27, 2006 4:02 pm

Hoi allemaal,

Tiscali is te bereiken via Dorgali richting Cala Conone.
Direct wanneer je het dorp Dorgali uitrijd, rechts de vallei in (hele velden met druiven), richting Oddoene.
Het is een lange smalle weg, na ongeveer drie kwartier zie je de rivier, gewoon volgen. Dan kom je de borden rechts Tiscali en links Fiume Gorrupu.

Er is een kleine parkeerplaats, ga je nog verder is er weinig ruimte voor de auto.

Wij hebben het gevonden, nu jullie nog. :arrow:

Veel plezier.

Groetjes, Janina

Terug naar “Must See - Must Do”