met de kinderen naar Sardinie

Wat moet je zien en doen op Sardinië? Welke plekken mag je echt niet missen?

Inette
Ospite

met de kinderen naar Sardinie

Berichtdoor Inette » Di Apr 21, 2009 8:43 pm

Wij vertrekken as zaterdag voor een week naar Sardinie. Het wordt onze eerste kennismaking, dus we zijn erg benieuwd! We hebben 3 kinderen (11, 13 en 14) en we zitten op een camping in Muravera, in het Zuid-Oosten. We houden erg van snorkelen, maar ik vrees dat het daar nog te koud voor zal zijn. Wie heeft er leuke tips voor uitjes met onze kinderen?
En wie weet er leuke en lekkere restaurants in die buurt?

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Di Apr 21, 2009 10:40 pm

Wij zaten daar vorig jaar ook in begin mei (Le Dune). Was inderdaad erg koud water nog, wel even in de hoge golven geweest, maar dan snel weer terug. Het is nog erg rustig en veel toeristische restaurants zijn nog niet open.

Op 1 mei is Gagliari een gekkenhuis, want dan is het het feest van St. Efisio. Dus als je dat wilt meemaken - een grote optocht - dan moet je er vroeg bij zijn. verder was ik er niet met kinderen., maar ik denk dat een tochtje naar de kaap bij Villasimius een leuk ritje is.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Ot van Tussenbroek
Maestro

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Wo Apr 22, 2009 10:18 am

Beste Inette,
Jullie gaan wel erg vroeg in het voorjaar naar Sardegna ! Het is er beslist nog geen stabiel weer en nogal koud en nat ! Als de zon schijnt kan je wel op het strand zitten, echter het water is steenkoud !!
Er zal in deze tijd nog erg veel dicht zijn, vliegen jullie op Alghero ?
Danhebben jullie vast een huurauto ? Ga lekker toeren, dan zie je reeds wat Sardegna te bieden heeft!
Kom dan terug voor een langere periode als het goed zomerweer is.
Wat restaurant/pizzeria betreft heb ik maar 1 advies: VRAAG ALTIJD BIJ DE PLAATSELIJK BEVOLKING WAAR ZIJ GAAN ETEN !!

Buon viaggio e saluti
Ot

Sardegna piu di un mare di ferie !
maarten
Maestro

Berichtdoor maarten » Do Apr 23, 2009 7:38 am

Snorkelen zal er dit jaar in mei helaas nog niet inzetten, het is dit jaar ongekend fris en regenachtig!! nu is de voorspelling voor volgende week wel veel beter maar dat zal de zee nog niet echt opwarmen.

Toch is Mei normaal gesproken echt wel een maand om lekker te zwemmen en op het strand te zitten!! Als je de weer statistieken er op na kijkt kun je zien dat het normaal gesproken niet onder de 20 graden komt en snachts niet onder de 13 graden. Maar ja daar heb dit jaar allemala niks aan. ( behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst....) .

Wij gaan normaal gesproken al vanaf medio maart naar het strand, maar dit jaar zijn we nog niet geweest. We hopen dat er snel verandering in komt...

Op dit moment kijk ik uit op zee ( Pula) en komt de zon lekker op vanuit de zee en is het onbewolkt. Dus wie weet.........

Maarten

Vakantie op sardinie! <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sardaholiday.com">www.sardaholiday.com</a><!-- w -->
Inette
Ospite

Berichtdoor Inette » Do Apr 23, 2009 10:39 pm

Tsja, ik vrees ook dat we een beetje pech zullen hebben met het weer als we de voorspellingen moeten geloven. Maar het hoeft natuurlijk ook niet heel warm te zijn om mooie plekjes te ontdekken. We hebben inderdaad een auto gehuurd en we vliegen op Cagliari. We zijn 2 jaar geleden 3 weken in Elba geweest in juli, en dat vonden we prachtig, maar veel te vol! Vandaar dat we nu graag wat vroeger in het seizoen wilden gaan.

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Vr Apr 24, 2009 5:11 pm

Maandag staat er nu 16 graden en regen voorspeld: het positieve hieraan: het kan alleen nog maar meevallen.
Ik ga de koffer inpakken. Wij vliegen heen op Alghero en terug via Gagliari.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl

Terug naar “Must See - Must Do”