camping direct aan zee

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
oelies
Ospite

camping direct aan zee

Berichtdoor oelies » Do Jul 23, 2009 3:34 pm

Hallo,

Wij gaan van 2 t/m 25 september voor het eerst naar Sardinië. We gaan met een tent en 2 personen. Nu heb ik een aantal vraagjes.

Wie weet er een paar leuke campings waarbij je zo vanaf de camping het strand op loopt?

Verder willen we uiteraard zoveel mogelijk zien en zijn dan ook van plan om 2 a 3 campings verdeeld over het eiland aan te doen. We komen aan in Golfo Aranci. Wat is de beste manier om rond te reizen? Eerst langs de oostkust zuidwaarts, of juist eerst naar het Noorden (voornamelijk vanwege het weer misschien?)

Wat zijn plekken die je absoluut niet mag missen voor de 1e keer op Sardinië?

Ik heb op dit forum al een hoop info gevonden, maar misschien dat er nog iemand zijn ervaringen wil delen?
In ieder geval alvast bedankt!

oelies
Ospite

Berichtdoor oelies » Wo Aug 12, 2009 11:02 am

Is er dan niemand die tips heeft? Of is iedereen gewoon nog lekker met vakantie? Groot gelijk 8)

corry
moderator

Berichtdoor corry » Wo Aug 12, 2009 1:38 pm

Hallo Oelies,

Het merendeel van de campings in Sardinie ligt direct aan zee en een beetje afhankelijk waar je op de camping staat loop je zo het strand op.
Je zult daarin niet teleurgesteld worden.

De beste route...... tja, die bestaat denk ik niet. Sardinie is ongeveer zo groot als Belgie (dus iets kleiner dan NL), en in één vakantie alles zien, dat lukt echt niet.

Ons eerste bezoek aan Sardinie startte ook in Golfo Aranci. Wij zijn toen naar de westkust gereden, vervolgens richting Villasimius en toen via de SS 125 naar Arzachena in het noorden. Het was een geweldige vakantie, maar ik denk dat bij je eerste bezoek aan SArdinie alle indrukken even mooi zullen zijn.

Als je een kijkje neemt in 'must see must do' kun je misschien wel een paar dingen halen die je tijdens je eerste bezoek wilt zien. En anders.... heb je nog een goede reden om terug te komen.

Als ik je een advies mag geven: Koop een capitool reisgids van Sardinie. Deze mooie geillustreerde gids zal een goede hulp zijn bij de keuze wat je wilt zien of doen.

gr. corry.

Annemarie

Berichtdoor Annemarie » Do Aug 13, 2009 5:39 am

Hallo Oelies,

wij gaan dit jaar ook kamperen en zitten een weekje op Le dune en een weekje op Isuledda. Eerst dus meer richting zuiden en daarna noordelijk. Ik vond het zelf ook erg moeilijk om een camping te kiezen, er is namelijk veel aanbod zoals je waarschijnlijk zelf ook hebt ondervonden.

Ik heb veel gebruik gemaakt van dit forum en van sites zoals de vakantiereiswijzer en zoover.nl. Daar staan de meest recente reacties op over de camping en over de stranden.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Vr Aug 14, 2009 2:23 pm

Camping le Dune zuid oost kust is een leuke camping met ruime plaatsen. Direct aan zee, maar ook met zwembad.

Camping nabij Alghero (Noord west) ook direct aan het strand (nou ja je moet wel eerst een trap af naar het strand) in een mooie baai en ook met zwembad is camping Torre del Porticciolo

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl

Terug naar “Campings”