kamperen op Sardinie in hoogseizoen

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
Mendel01
Ospite

kamperen op Sardinie in hoogseizoen

Berichtdoor Mendel01 » Ma Aug 02, 2010 2:30 pm

Afgelopen juli met ons gezin (2 kinderen 3 en 6 jaar oud) 3 weken rondgetrokken met vouwwagen op Sardinie. Het was geweldig!!! We hebben geen campings gereserveerd, en hadden toch overal waar we wilden plaats. Bezienswaardigheden genoeg op Sardinie. Snorkelen is geweldig! Ik wil alleen wat vertellen over de campings waar we zijn geweest.
Aangekomen in Golfo Arranci met Sardinia Ferries, doorgereden naar Palau (ong 1 uur), camping Acapulco. Camping met strandjes aan zee. Overdekte schaduwplekken voor tenten, aparte camperplaatsen. Sommige plekken aan de rand van de camping met vrij uitzicht over de zee. Leuk restaurantje en pizzeria bij de camping. Prima sanitair. Prima plek om Sardinie te beginnen.
Volgende camping bij Alghero (ong 2,5 uur vanaf Palau): Torre del Porticciolo. Grote camping met animatie, zwembad etc. Wij stonden achterin het pijnbomenbos: schaduw en rust. Ver weg van het redelijke sanitair. Van de camping af loop je zo het strand op in rustige baai waar je prima kunt snorkelen.
Toen het eiland overgestoken (ong 3 uur)naar Arbatax, camping Telis. Prachtige terrascamping met uitzicht over de baai. Bbq's aanwezig, winkeltje, bar, restaurant. Ook 2 zwembaden: een van zoet water voor de kleine kinderen, en 1 van zout water (zonder opstaande rand), vanwaaraf je uitzicht hebt over de baai. Hier vind je het schoonste en mooiste campingsanitair dat ik ooit op een camping zag. Stortdouches, voor wanneer je van het strand af komt. Voetdouches. Familiebadkamers met 2 warmwater douches naast elkaar, 2 toiletten, een aankleedkommode en een wastafel! Alles strak nieuw betegeld. Enige minpuntje aan deze camping was dat er vanaf 10uur muziek werd gedraaid ten behoeve van het aquajoggen in zee (...). Maar op loopafstand stil strandje, met net als bij het gewone strand, gratis strandstoelen en parasols.
Toen door naar Cala Gonone. De camping in het dorp vonden wij niet zo gezellig. Pijnbomenbos, druk, matig sanitair. Zijn toen naar Agriturismo Nuraghe Mannu gegaan: een boerderij tegen de berg op met een olijfboomgaard. Onder een grote olijfboom mochten we onze tent zetten. Uitzicht op zee! Het enige dat we hoorden waren de vogels en de krekels. Prima sanitair. En vooral: heerlijk eten!! In de buurt nog een andere agriturismo Rifugio Gorropu, waar je rollend weer vertrekt. Verrukkelijk gegeten. Je moet niet kieskeurig zijn, want je hebt niet veel inspraak in wat je krijgt. Wij kregen een keer -lekker klaargemaakte- schapenmaag. (Moet je in Nederland proberen...)
Volgend jaar gaan weer in het hoogseizoen naar Sardinie! Ik hoop op meer campings zoals de laatste. Een simpele bij een agriturismo. Ik weet nu dat ze ook daar bestaan!

tkriek
site admin

agricamping

Berichtdoor tkriek » Wo Aug 04, 2010 5:11 pm

Hi,

Vraagje over agriturismo Nuraghe Mannu waar jullie gekampeerd hebben. Was dat een uitzondering of kan iedereen die dat wil bij hen aankloppen?
Overigens goed dat je de ervaringen deelt met ons over de campings.

groetjes
Timbert

"We kunnen Sardinië niet mooier maken dan het al is maar wel makkelijker om te bereiken"

Beheerder Sardiniëforum

Sardinië website: http://www.tharros.info/
Sicilië website: http://www.motya.info/
Mendel01
Ospite

Berichtdoor Mendel01 » Vr Aug 12, 2011 1:23 pm

Sorry, ik lees je vraag pas een jaar later. Maar iedereen kan er aankloppen. Camping op met vouwwagen was, zeg maar, een uitdaging...Steile weg, scherpe bochten. Volgens mij kunnen er geen caravans of kampers.

Terug naar “Campings”