Leuke camping(s) voor met de tent.

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
Caro
Ospite

Leuke camping(s) voor met de tent.

Berichtdoor Caro » Wo Jan 03, 2007 5:55 pm

Na behoorlijk zoeken op internet kwam ik op dit forum. Erg leuk en informatief.

Wij gaan van de zomer 3 weken naar Sardinie met de tent. Ik weet nog totaal niet welke kant we op gaan. we willen wel een aantal keren verplaatsen naar andere campings. Het zal denk ik wel het eiland rond worden.
Wij houden van campings niet te groot,animatie hoeft van mij allemaal niet, zwembad is wel erg lekker met name voor de kinderen (6,9,10 jaar).

Wie heeft er voor ons leuke tips.

Is het soms aan te raden om op de gok te gaan en niet te boeken of is het wel erg vol in july/ augustus.

Hoe snel moet je de ferry boeken voor het hoogseizoen?
Bedankt

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Do Jan 04, 2007 5:02 pm

Hoi Caro,

In het hoogseizoen is het erg druk, de meeste campings zijn dan overvol. Ik raad je aan, toch te boeken. Je kunt natuurlijk van camping naar camping rijden voor een plaats, maar in die hitte is dat geen goed idee, vooral met kinderen.
Wij zelf hebben een keer bij de boer gestaan, tussen de citroenen, wachtend op een plekje op een camping in de buurt. Afbeelding
Zwembad op een camping is helemaal niet nodig, de campings liggen vaak op de mooiste plekken, direct aan het strand.
De campings hebben in het hoogseizoen meestal een kinderprogramma, zingen, dansen enz.
De prijzen zijn in het hoogseizoen erg hoog, probeer via het internet naar een camping te zoeken, die met de prijs niet te hoog zit.

Wat de overtocht betreft, je kunt op goed geluk gaan, in deze periode varen de schepen elke dag en als het jullie niet uitmaakt in welke haven je aankomt, is het geen probleem. Je moet niet rekenen op een cabine, die zijn meestal vol geboekt, maar op de banken in de gezelschapsruimte is er wel plaats om de nacht door te brengen, anders een campingmatje in de hal.
Maar boek je nu bij Moby Line via het internet, kan de auto mee voor
1 euro.

Groetjes, Janina

corry
moderator

Berichtdoor corry » Za Jan 06, 2007 10:03 am

Hoi Caro,

We hebben jaren op Sardinie gekampeerd. Een kleine greep uit onze favoriete campings

Acapulco in Palau. Kamperen onder groene netten, vlak aan zee. Veel wind. Afwassen onder een verwaaid waterstraaltje. De douches en wc´s moeten aan de buitenkant ook op slot om openwaaien te voorkomen. Prachtige baai, Palau (gezellig!) dichtbij en lekker eten op de camping.

Telis in Arbatax.
Terassencamping met behoorlijk schaduw. Strand (kiezel) via trap te bereiken. Barretje met uitzicht over zee, doet werkelijk tropisch aan.
Prachtig om te snorkelen, alleen: waterschoenen bijna verplicht nodig.
Restaurant ziet er eenvoudig uit, maar lekker eten.

Riso del spiaggia in Villasimius.
Zeer grote camping in bos. Nadeel: de weg loopt er vlak achter langs.
Prachtig strand. Veel animatie veel gezinnen met kinderen.
Villasimius is een toeristisch dorp, wat de laatste jaren erg gegroeid is.

Torre Chia.
Rustige camping in bos. Auto´s in hoogseizoen moeten buiten het terrein blijven. Zeer schoon sanitair. Eten redelijk en als het druk is, zeer lange wachttijden.

We hebben op heel veel campings gestaan, met wisselende ervaringen.
Mocht je iets gevonden hebben, trek maar aan de bel. Als we er geweest zijn, dan deel ik graag onze ervaring met je.
Eén opmerking wil ik wel maken: het is inmiddels al weer 4 jaar geleden dat we voor het laatst gekampeerd hebben, dus er kan wel iets veranderd zijn.....

Veel plezier met je voorbereidingen.

gr. corry.

moderator
Maestro

Berichtdoor moderator » Za Jan 06, 2007 11:27 am

Alghero, camping La Mariposa, direkt aan zee, aan de rand van Alghero,
deze stad heeft een mooi historisch centrum.
Op de camping een klein kampwinkeltje, een restaurant, waar je lekker en tegen redelijke prijs kan eten. Warm douchen met muntjes (50 cent).
Koud douchen is gratis. Geen animatie.

Immy

Berichtdoor Immy » Za Jan 06, 2007 11:28 am

het berichtje over Alghero is van Immy afkomstig

Caro
Ospite

Berichtdoor Caro » Di Jan 09, 2007 10:38 pm

Bedankt voor de reacties.

Als ik nu kijk naar alle campings die op internet staan dan vind ik dat er eigenlijk nog weinig campings zijn, of zijn er nog veel meer die geen site hebben.
Ligt dit nu aan mij of is dat zo.

groetjes Caro

Marisca
Consigliere

Berichtdoor Marisca » Wo Jan 10, 2007 12:01 am

wij gaan dit jaar voor het eerst naar Sardinie naar camping La Foce.
Ze hebben een eigen site op www.foce.it

Groeten
Marisca

Terug naar “Campings”