campings zuid sardinie

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
saskia
Ospite

campings zuid sardinie

Berichtdoor saskia » Do Jun 14, 2007 11:10 pm

wij gaan deze zomer samen met vrienden 3 weken naar sardinie.Voor de eerste 10 nachten hebben wij al een camping gereserveerd.Zijn nu aan het zoeken naar een camping in het zuiden.We hebben er inmiddels 4 op 't oog.Misschien is iemand bekend met een van deze campings en kan er ons iets meer over vertellen.Het gaat om de volgende campings:
Camping Spiaggia del riso,Camping Flumendosa,Camping Torre Chia,Camping Tonnara.

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.We zijn trouwens met 4 volwassenen en 4 kinderen varieërend in leeftijd van 4 tot 7 jaar

Saskia

corry
moderator

Berichtdoor corry » Zo Jun 17, 2007 5:01 pm

Dag Saskia,

Hoewel het al weer 5 jaar geleden is dat we voor het laatst op Sardinie hebben gekampeerd, hebben wij op 3 van de 4 gevraagde campings gestaan.

Spiaggia del Riso
Pakweg een 2 km. buiten het centrum van Villasimius. De camping ligt in een mooie bosrijke omgeving en is opgesplitst in 2 delen: vast kamp en de gewone camping. Het gewone deel ligt jammer genoeg vlak achter de weg die naar de haven loopt. Je hoort het verkeer.
De camping ligt op een soort landtong: vanaf de camping heb je een erg mooie baai, met kristalhelder water, uitzicht op wat bergen. Het zand is net van rijstkorreltjes (daarom spiaggia riso). De rotsen op het strand zijn helemaal glad. Prachtig.
Als je de camping afloopt, kun je naar de andere kant van de landtong. Wij noemden dat de wandeling via klein Mexio: een zandweg, mooie villa´s, houten hekjes, grote schijfcactussen. Een vegetatie zoals we die niet vaak gezien hebben. Ook daar kom je aan zee (na veel regen eerst nog langs/door een zgn. stagno (een binnenzee)).
Het is de foto bovenaan dit forum!!
Veel animatie. Er is een voetbal annex tennisveld.

Camping Torre Chia
Ongeveer een uur voorbij Cagliari. De camping ligt aan een doodlopende weg. Geen geluid van verkeer. In het hoogseizoen moeten de auto´s ook van het terrein af. Zeer schoon sanitair.
In een gemengd bos, zandbodem, direct aan zee. Ook hier een mooie baai. Vriendelijke mensen, kleine supermarkt op het terrein. Als je de doodlopende weg terugloopt naar de weg, zitten daar een bar en nog een supermarkt. Halverwege deze weg is een boer die producten ´langs de weg´verkoopt. Verse vijgen en ingemaakte lekkernijen!! Ergens linksaf op deze weg kun je naar een goed en sfeervol (vis)restaurant. In de directe omgeving geen vertier. Daarvoor moet je naar Pula of Teulada. Tennisbanen zijn er op terrein.

Camping Tonnara
Gelegen op het schiereiland San Antioco (wel een 2 uur voorbij Cagliari). Dit is denk ik de meest rustige camping. Toen wij er waren was er amper schaduw, behalve dan van groene netten die boven de plekken gespannen waren. (gaf goed schaduw). Ik kan mij herinneren dat er veel wind stond. We stonden pal aan zee waar je geweldig kon snorkelen (mooi en diep!!). Supermarktje aanwezig. De bar is in een gebouw op de begane grond, en als ik mij niet vergis was het restaurant op de 1e verdieping met uitzicht over zee. Wij hebben hier erg genoten.

Buon divertimento!
Corry.

Terug naar “Campings”