Sardegna 2008

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
ingrid
Maestro

Sardegna 2008

Berichtdoor ingrid » Di Okt 16, 2007 3:01 pm

Hallo allemaal ,ik weet niet hoe het bij juliie gesteld is maar bij mij begeint het
toch weer te kriebelen .De laatste weken spendeer ik redelijk wat tijd op het internet op zoek naar een mooi plaatsje voor onze volgende zomervakantie.
We zijn eigemlijk opzoek naar een camping vlak bij de zee met zo van die prachtige baaitjes (zand) en toch ook goed gelegen om wat interressante uitstappen te doen .Het zal een moeilijke zoektocht zijn na ons laatste verblijf
op issuledda ,deze was namelijk een prachtige omgeving en mss moeilijk om te evenaren ?? Alle tips en eventuele foto's van camping en aangelegen strand zijn welkom . Waar op het prachtige eiland maakt niet uit als het maar gezellig is .Alvast bedankt en laat de tips maar komen .

ingrid
Maestro

Berichtdoor ingrid » Do Nov 08, 2007 11:38 am

We zijn zowat aan het zoeken geweest en wat info opgevraagd en zijn uiteindelijk gestrand op 2 campings
-Le Cernie (Lotzorai )
-Telis (Arbatax)
Misschien iemand goeie raad wat het beste is of enige ervaring met een van deze campings .We zijn met ons 4 (2kinderen van 3 en 5 ) met een tent .

ingrid
Maestro

Berichtdoor ingrid » Di Nov 13, 2007 2:18 pm

Hallo ,het is hier wel erg rustig de laatste weken.
Weet er mss iemand of camping Telis een zwembad heeft ?
Op de site van Telis word hier niets over vermeld maar als ik ga kijken over de camping via Google Earth dan is er toch wel een te zien .

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Di Nov 13, 2007 4:52 pm

Hoi Ingrid,

Je kunt kijken op de site www.campinglecernie.com,
de andere camping komt me niet bekend voor.

http://sardinie-camping.startpagina.nl/, misschien staat het hier vermeld.

Ik kan je geen aanbevelingen omtrent deze camping doen, we gaan al jaren niet meer camperen.

Maar nu in de wintermaanden kun je lekker op je gemak alle sites bekijken en daarna besluiten waar je heen wil. Sardinie is overal mooi.
Een zwembad is helemaal niet nodig, daar zit veel meer bacterie, dan in de zee. Afbeelding

Het is inderdaad heel stil op het forum, duurt nog wel even voor men weer aan vakantie denkt.

groetjes, Janina

Freek
moderator

Berichtdoor Freek » Di Nov 13, 2007 6:11 pm

Dag Ingrid,

Telis vindt je op http://start.sardinieforum.nl/campings/linkpage.php. Campings oostkust.

Wij hebben hier een jaar of 6 geleden een aantal keren gekampeerd. Telis is een hele leuke en mooie terrassencamping gelegen aan een mooie baai. Er is geen zwembad, heb je daar ook helemaal niet nodig.

Freek

ingrid
Maestro

Berichtdoor ingrid » Wo Nov 14, 2007 5:12 pm

Merci voor de reacties ,voorlopig ligt telis op kop .
We hebben 2 kleine spruiten en naar het geen dat ik tot nog toe heb kunnen vinden aan info is le cernie niet zo geschikt voor kleine kinderen daar het strand redelijk stijl afgaat (snel diep ) .maar er is nog niets beslist dus verdere meningen over de 2 campings zijn zeer welkom .

moderator
Maestro

Berichtdoor moderator » Do Nov 15, 2007 12:31 pm

Hallo Ingrid, misschien is camping La Mariposa iets voor jullie. Deze camping ligt aan de rand van de stad Alghero direct aan het strand.
Het strand loopt hier niet echt snel af. Wijzelf zijn hier in 2003 geweest
met 3 volwassenen en 4 kinderen ( 9, 9, 7 en 7 jaar). Hiervan had eentje in elk geval geen zwemdiploma, maar had al wel les gehad.
De link naa deze camping is: www.lamariposa.it

groetjes Immy

ingrid
Maestro

Berichtdoor ingrid » Do Nov 15, 2007 4:28 pm

Hoi ,ziet er inderdaad niet slecht uit ,maar weet je toevallig ook of het hier ook goed is om te snorkelen en te vissen ?

moderator
Maestro

Berichtdoor moderator » Vr Nov 16, 2007 10:50 am

Hoi Ingrid, wij hadden geen snorkels mee, alleen van die chloorbrilletjes
waarmee we onderwater konden kijken. We hebben een heleboel mooie vissen gezien. Zoals zeesterren, zeeëgels in diverse kleuren.
Dus snorkelen is volgens mij hier goed te doen. Vissen weet ik niet.

groetjes Immy

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Vr Nov 16, 2007 10:51 pm

Wj vonden deze camping wel wat:
http://www.torredelporticciolo.it/

Uit de drukte van Alghero, maar toch vlakbij (17 km) Aan mooi baaitje, camping heeft ook zwembad

Succes met zoeken.
Wilbert

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
ingrid
Maestro

Berichtdoor ingrid » Za Nov 17, 2007 5:47 am

Dankje Wilbert ,ziet er wel knus en gezellig uit en een mooi baaitje .
Hoe is het eigenlijk met de wind gesteld aan deze kant van het eiland ?
En de zee is die ook zo rustig zoals aan de oost kust ? Oh ja voor ik het vergeet , het is meestal Christophe die hier converseerd (man van Ingrid )

moderator
Maestro

Berichtdoor moderator » Za Nov 17, 2007 10:58 am

Hallo Christophe, wij hebben in 2003 op La Mariposa geen tot weinig last gehad van de wind.

groetjes Immy

corry
moderator

Berichtdoor corry » Zo Nov 18, 2007 9:56 am

Weet er mss iemand of camping Telis een zwembad heeft ?

Het is al weer een paar jaar geleden dat we op Telis hebben gekampeerd. Er was toen geen zwembad. Het is een leuke terrassencamping, vol met eucaliptusbomen en veel cactussen. De plekken hebben ´zeezicht´. Eenvoudig maar erg schoon sanitair in een mooie, kleine baai. Strand bereikbaar via trap. Waterschoenen zijn wel nodig, want veel rotsen en stenen in het water. Om te snorkelen erg mooi. Wij snorkelden vaak om de kaap heen. Een prachtige onderwaterwereld!
Bij (oostenwind) hoge golven, met sterke branding.

Wj vonden deze camping wel wat:
http://www.torredelporticciolo.it/
Torre del porticciolo ligt in een groot pijnbomenbos. Het strand is
bereikbaar via erg lange trap (flinke klim, smiddags naar boven, vonden wij een nadeel).
´s nachts zijn we een keer opgeschrikt door een everzwijntje dat ons fruit opsmikkelde Afbeelding
Het is inderdaad een heel rustige camping, goede uitvalsbasis voor dat deel van Sardegna.

wij hebben in 2003 op La Mariposa geen tot weinig last gehad van de wind.

Hou er maar rekening mee, dat wanneer de maestrale waait, je daar de wind ´vol´ krijgt. We hebben de tent heel wat keren met stormlijnen verder vastgezet. Ik ben niet bang voor de wind, maar het kan wel flink spoken. We hebben menig (vooral koepel) tentje gezien, dat de wind niet overleefde......

ingrid
Maestro

Berichtdoor ingrid » Zo Nov 18, 2007 2:57 pm

Hoi Corry
We hebben 2 kleine kinderen en vroeg me nu af of er voor aan het strand ook zoveel stenen liggen bij camping Telis ? Het is eigenlijk alleen maar voor de kindren dat ze toch wel wat zand nodig hebben om mee te spelen en ondiep water om wat te peddelen .

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Zo Nov 18, 2007 6:37 pm

De door mij genoemde camping:
- in de baai kan het aardig waaien ja,
- de "trap" vonden we geen probleem,
- er is wel zand op het strandje, maar aan de kustlijn liggen wel veel keien of dat dus nu zo geschikt is voor kleine kinderen? Hoewel, er waren er wel en die vermaakten zich prima.
- Oja... let op er zitten ook zee-egels, maar die zitten op wel meer plekken, vooral waar keien/rotsen zin.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl

Terug naar “Campings”