Camping vlakbij Santa Lucia

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
corrado
Ospite

Camping vlakbij Santa Lucia

Berichtdoor corrado » Vr Okt 26, 2007 7:52 pm

Hallo allemaal, ik ga volgend jaar voor het eerst naar Sardegna toe...en ik denk wel naar een camping in de buurt van Santa Lucia in het noord oosten. De naam van de camping is denk ik Selema maar dat weet ik niet zeker, bij de organisatie www.amfibietreks.nl staat die camping maar nergens staat de naam van de camping zelf vermeld. Maar kent iemand die plaats...en is het daar mooi? of die organisatie+camping? Groetjes Corrado CIAO :)

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Zo Okt 28, 2007 1:27 pm

Hallo Corrado,

In het verleden heben wij op deze camping gestaan, er werd toen niet zoveel georganiseerd, maar wij hadden daar ook geen behoefte aan.
Het is een schone camping, veel schaduw door bomen, lekker koel.
Je kunt vanaf deze camping via een betegelde pad naar het strand, die ook heel mooi is.

Het dorpje Santa Lucia is niet zo groot, maar wel gezellig, met enkele cafeetjes, vis- en pizza restaurants.
Voor grote inkopen kan je terecht in La Caletta, ook een gezellig dorpje.

Als je even op mijn "Mooie vakantie voorbij", daar staan enkele foto's van Santa Lucia.

Mocht je nog meer willen weten, hoor ik het wel.

gr. Janina

corrado
Ospite

Berichtdoor corrado » Zo Okt 28, 2007 9:56 pm

Dankje wel nog voor de reactie Janina :) . Je hebt me me goed geholpen want ik zat nog te twijfelen...dus ik denk wel dat we naar die camping gaan in Santa Lucia. Ik heb via Google Earth trouwens nog mooie stranden gezien in de Golfo di Orosei ten zuiden van Santa Lucia...Cala Luna, Cala Gonone, kan ik deze stranden vanaf Santa Lucia ook met bus...openbaar vervoer bereiken?? En weet je (iemand) of er nog mooie stranden zijn in de nabijheid van Santa Lucia die we niet moeten missen??

Groeten Corrado :)

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Ma Okt 29, 2007 1:30 pm

Hallo Corrado,

Vanaf de camping, loop je in 5 min. naar de kustweg, vandaar gaat het openbaarvervoer en een kleinere bus Delplano, richting zuid naar La Caletta, Siniscola, Budoni enz. naar het noorden richting Orosei, Oliene, Nuoro, Cala Conone. Ik weet niet precies hoeveel tijd je dit gaat kosten.
Vanaf het vliegveld Olbia naar Orosei is het een dikke uur.

Ga eventueel een fiets huren, je kunt langs deze weg, allerlei stranden bezoeken. Afbeelding

gr. Janina

corrado
Ospite

Berichtdoor corrado » Di Okt 30, 2007 7:42 pm

Ja dat is een goeie tip van je om een fiets te huren...dat lijkt me wel leuk om dat eens te doen. Wat vind(en) (jullie) jij trouwens de mooiste strand in Sardegna?

Groeten Corrado Ciao

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Wo Okt 31, 2007 2:33 pm

Hoi Corrado,

Wij wonen in de vakanties in Orosei en meestal gaan wij ook hier naar het strand. Het is een heel lang strand, je kunt vanuit het centrum richting strand, daar is de jeugd vertegenwoordigd, wij gaan meestal naar Osalla,
dat is een route die door de tuinen gaat, langs de rivier Cedrino.
Je volgt vanuit het centrum, richting campo sportivo, daarna gewoon de weg volgen.

Dit is voor ons een van de mooiste stranden.

Maar als je in Santa Lucia bent, kun je gewoon naar dit strand. Langs de zee kun je al lopende naar La Caletta. Het is een heel eind, maar leuk om te doen. Verder is er in Santa Lucia heel veel te doen op het gebied van watersport. Ik geloof dat je via deze vereniging geboekt hebt. Afbeelding

De stranden op heel Sardinie zijn prachtig, ik kan niet zeggen die of die is de mooiste. Ze zijn allemaal mooi.

Ik heb in Santa Lucia, dit jaar een heel mooi boekje gekocht, het heet Spiagge di Sardegna, Carta e indicazioni per raggiungere le piu belle spiagge. Het vevat een kaart en foto's van de mooiste stranden.

groetjes, Janina

corrado
Ospite

Berichtdoor corrado » Vr Nov 02, 2007 10:21 pm

Hoi Janine...wij hebben misschien onze plannen veranderd omdat we zeer waarschijnlijk toch naar de camping Porto Sosalinos willen gaan in de buurt van Orosei +/- 10 km http://www.portososalinos.it/. Mij leek het leuker en mijn vrouw ook om wat dichter in de buurt van de Golf van Orosei te zitten. Ik denk zelf dat het hier ook mooier is dan in Santa Lucia.

Groeten Corrado :)

Terug naar “Campings”