Residence Club & Villaggio Camping 4 Mori

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
Edwin
Informatore

Berichtdoor Edwin » Wo Dec 26, 2007 10:06 pm

Ciao,

wie is er hier wel eens geweest op Sardinie te Muravera ? Kan iemand me dan vertellen hoe het daar is etc. etc.

Cordiali Saluti
Edwin

Simon
Maestro

Berichtdoor Simon » Do Dec 27, 2007 2:13 pm

Hoi Edwin,
Wij hebben hier vaker gestaan op deze camping, maar dat is al weer bijna 3 jaar geleden. ik heb gehoord dat hij nadien behoorlijk opgeknapt is inclusief zwembad.
Het strand en de zee vindt ik hier geweldig voor kleine kinderen, rustig water mooi geleidelijk aflopende zee, de eerte 30 mtr sta je nog maar tot je knieen in het water.
Nu schijnt er vorig jaar op of vlak naast de camping brand te zijn geweest,
dus hoe de situatie nu is zal ik niet weten maar wij vonden het altijd wel een aanrader deze camping, goed retaurant, grote kampwinkel werd veel georganiseerd voor kleine kinderen.

corry
moderator

Berichtdoor corry » Za Dec 29, 2007 9:44 am

Simon,

Moest je niet, om deze camping te bereiken, over een ´strada bianca´?
Zelf hebben wij nooit op deze camping gestaan, maar ik herinner mij een lange zand-stenen weg, soms met flinke kuilen. Ik vroeg me altijd af of mensen met een caravan ook over deze toegangsweg moesten.......

groetjes.

Simon
Maestro

Berichtdoor Simon » Za Dec 29, 2007 5:47 pm

hoi corry,

Ja klopt het is een lange onverharde weg naar de camping, maar kuilen in de weg ik zou het zo niet weten. wij hadden er geen vervelende ervaringen van opgelopen dat het ons is bijgebleven.
Toen wij er stonden waren er wel campers en caravan bezitters.
Maar wat ik ook in het eerste stukje schreef het is al weer een poosje geleden dat wij er gestaan hebben maar wij vonden het daar wel aardig, het was toen echt een uitvalbasis voor eilanders zelf die daar ook een vaste plaats hadden. Maar volgens mijn laatste info is alles de laatste jaren behoorlijk vernieuwd en uitgebreid.

Edwin
Informatore

Berichtdoor Edwin » Zo Dec 30, 2007 9:58 pm

Hoi Simon,

als ik het op Google Earth bekijk is het 900m die 'strada bianca', valt mee vind ik. De zee is rustig schrijf in je eerste reactie, was dit jaar in het noorden bij Valledoria 'La Foce' maar daar was de zee behoorlijk onrustig. Wat kun je er trouwens in de wijde omgeving voor leuke dingen ondernemen, qua natuur, dorpjes e.d. Is Cagliari te doen met de auto ?

groeten

Simon
Maestro

Berichtdoor Simon » Ma Dec 31, 2007 10:43 am

Edwin,
Ja idd bij valledoria kan de zee onrustig zijn, wij zijn vorig jaar nog een paar dagen bij Golfo dell Asinara geweest, ligt ongeveer op de zelfde hoogte ja vaak onrustg. En ik heb zelf respect voor de zee, en helemaal als je met kinderen gaat.
Maar goed Muravera, naar Cagliari is niet ver een hele mooie stad die je zeker moet bekijken.Er gaat een hele mooie weg binnendoor naar Cagliari
verder hebben wij deze hele hoek aangedaan, je kan je er best een poos vermaken. Maar je kan ook zeggen ik ga vanuit hier echt de binnenlanden in ook perfect.
Maar Sardinie is zo mooi en zo veel verschillende mooie kanten qua natuur, je vermaakt je er vast wel

otto
Ospite

Berichtdoor otto » Vr Jan 11, 2008 7:11 pm

Vorig jaar waren waren wij zowel op 4Mori als op camping LaFoce.
De verhalen omtrent de zee kloppen. Bij 4Mori heerlijk rustig. Bij laFoce erg onbetrouwbaar. Zee lijkt rustig mar heeft verradelijke stromingen. Tijdens ons bezoek daar is er zelfs een volwassen iemand verdronken.
4Mori: inderdaad een onverharde weg van c. 900 meter. Langzaam rijden en opletten en je hebt er geen last van. Mooie sfeervolle camping met een centraal plein waar 's'avonds van alles te doen, incl goed restaurant.
Leuke omgeving, hoewel Muravera op zich zelf tegenvalt. Wel aanrader is Cagliari. Je bent er vanaf deze camping in ca. een uur. Je kunt de bochtige weg nemen door eeen soort canyon of via de nieuwe snelweg die je tot vlabij de kust brengt. Ook vlakbij de camping Costa de Rei.
Tot wij later op LaFoce stonden hoorden wij dat de camping of omgeving (??) getroffen waren door de bosbranden. Hoe de situatie daarna was is mij niet bekend.

Terug naar “Campings”