Ervaringen campings 2007

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
GJB
Informatore

Ervaringen campings 2007

Berichtdoor GJB » Za Feb 09, 2008 3:13 am

Afgelopen jaar heb ik drie weken door gebracht op Sardinie samen met mijn vrouw en 2 kleine kinderen (6 en 4)
Aangezien er niet zoveel info is over de campings waar wij gestaan hier een korte review van onze campings.

Camping Cala Gonone in Cala Gonone:
Top camping. Vriendelijke mensen, goede pizza. Ruime plaatsen die je zelf kan uitzoeken, ruime voldoende schaduw. De plaatsen zijn niet vast ingedeeld. Zwembad, is niet groot maar wel erg gezellig en de badmeester is een atractie opzich.
Cala Gonone is op zich niet zo interessant vanuit Cala Gonone gaan er wel meerdere boten richting Cala Luna. Het dorp ligt redelijk geisoleerd over de heuvels aan de kust.

Camping Spinnaker in Oristano:
Schitterende camping, kort bij het strand. weinig camping plaatsen. Zeer fraai zwembad en restaurant.
Slechts 3 dagen kunnen uithouden op deze camping.
De camping heeft namelijk ook nog een dansschool en deze begint s'morgnes vroeg rond 08.00 op drie verschillende podia met drie verschillende soorten danslessen van klassiek ballet, breakdans, tapdance etc. Dit gaat door tot s'avonds en dan worden de geleerde pasjes getoond aan het publiek. Dit gaat door tot 24.00 - 01.00
Door de week (in de vakanties) is de camping ook nog de basis voor een soort kinderopvang. De kinderen komen rond 09.00 en blijven tot 17.00 (door de week) in onze periode waren dit er tussen de 150 en 250 per dag.
Daarbij kwamen dat er juli vorig jaar enorm veel muggen waren.
Kortom gepland 10 dagen daar te blijven slechts 3 dagen vol gehouden.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de receptie deze ongemakken bij aankomst gemeld heeft aan ons.
Conclusie voor mij is dat de camping meer verdiend aan de dansschool, bungalows, restaurant en kinderopvang dan aan die 50-60 camping plaatsen.

La Mariposa in Alghero:
Niet gestaan aangezien het mega druk was. Zelf op de verhogingen stonden de tenten scheerlijn in scheerlijn ook op de schuine gedeeltes.
Drukke "stadscamping"

Camping Calik in Alghero:
Geen chique camping maar wel een goede camping. 3 km voorbij La Mariposa. Totaal niet druk en erg relext. Voor het strand even een drukke weg oversteken.
Prima restaurant en aan de andere zijde van de camping ligt een zeer mooie lagune.
Prima uitvalsbasis om de omgeving te verkennen en binnen 10min. in het oude centrum van Alghero. Ruime plaatsen en meer dan voldoende schaduw. Plaatsen zijn willekeurig

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag.

Immy

Berichtdoor Immy » Za Feb 09, 2008 10:58 am

Zo zie jemaar hoe anders iets ervaren kan worden. Wij zijn in 2003 met de auto naar Sardinië gegaan en hadden op La Mariposa een bungalow gehuurd (hoogsizoen). Maar misschien wel omdat wij een bungalowtje hadden vonden we het er echt niet druk. De eerste tent die het dichtstbij
stond, stond toch al gauw op ca 10 meter afstand van de achterkant van ons huisje. Waarom wij La Mariposa verkozen bove camping Calik?
Ik had in het voorjaar naar camping Calik gebeld en steeds werd de verbinding verbroken als ze zeiden dat ze iemand zouden halen die Engels sprak. Ook de drukke weg die je over moet steken om op het strand te komen was voor ons een obstakel. Aangezien wij met 3 volwassenen en 4 kinderen waren. (2 kinderen van 9 en 2 van 7 jaar).
Voor ons was La Mariposa een geweldige plek.

GJB
Informatore

Berichtdoor GJB » Za Feb 09, 2008 11:41 am

Voor de duidelijkheid ik probeer alleen maar aan te geven hoe de camping juli 2007 over kwam op ons. Zeker over La mariposa kan ik geen gebruikers ervaringen geven. Ik geloof zeker dat het een zeer goede camping is, echter is het goed om te weten dat er 3 km verderop een goed alternatief ligt.

Terug naar “Campings”