Camping salamaghe in Budoni

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
trikke
Informatore

Camping salamaghe in Budoni

Berichtdoor trikke » Wo Apr 16, 2008 11:15 am

Wij gaan in juli naar Sardinie en hadden camping salamaghe in gedachten kent iemand deze camping ? Of heeft er iemand ervaring met deze camping die u met ons wil delen.
Alles over deze kant van sardinie is ook welkom.

Graag jullie reactie
Trikke

trikke
Informatore

Berichtdoor trikke » Wo Apr 23, 2008 7:53 am

Hallo, kan er nu niemand vertellen hoe deze kant van sardinie is dat spijt mij erg had zeker gedacht dat ik op deze forum meer te weten te komen van deze kant. Heb de indruk dat deze kant nogal vlak is en dan gaan we op zoek naar iets anders.
En camping salamaghe ? kent niemand deze camping ? of nog nooit van gehoord, is er iets mis mee?
Graag een kleine reactie , wij gaan al verschillende jaren naar het zuiden van italie maar sardinie staat al heel lang op ons verlanglijstje en zijn zo benieuwd.

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Wo Apr 23, 2008 4:44 pm

Hoi Trikke,

Ik ben vorig jaar nog in Budoni geweest, enkel niet op een camping.
Ik heb even op hun site gekeken en het zag er goed uit, 3 sterren.
Kijk eens op de site www.sardiniestartpagina.nl, je kunt hier iets meer vinden, wat campings betreft.

Budoni is een lang gestrekte plaats, met zijwegen, die naar het strand gaan. Op het stuk waar wij zijn geweest, was wel een camping, maar die zag er in september troosteloos uit, en het was nog een stukje lopen (wel verhard) naar het strand.
Verder zijn er winkeltjes, cafeetjes en is het gezellig druk in de zomermaanden.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan S.Teodoro, is in augustus wel heel erg druk. De zee is er gevaarlijk, wanneer je niet goed kunt zwemmen, ga dan niet te diep, vorig jaar is er een Duitse mevrouw verdronken.

Op het forum heb ik vakantiefoto's gezet, foto's van de oost kust.
Die kan je bekijken. Ga anders met Google Earth langs deze kust.

Veel plezier op Sardinie.

Groetjes Janina

corry
moderator

Berichtdoor corry » Wo Apr 23, 2008 9:30 pm

Hallo Trikke,

Met camping Salamaghe ben ik helaas niet bekend. Budoni is een aardig plaatsje, dat echter niet direct aan zee ligt. Je vraagt je af of het vlak land is, daar aan de oostkust. Nee hoor! In de uitlopers van de heuvels richting zee heb je wel vlak land. Het is het gebied waar veel citrusfruit geteeld wordt. En dankzij de vlakte is het dus ook mogelijk dat er dorpjes zijn. Maar zodra je iets landinwaarts rijdt, heb je rondom heuvels en/of bergen. Het is beslist niet zo vlak als de graanvlaktes in het westen van Sardinie.
Ik heb nog een prachtige site gevonden met foto´s van Berchida, pakweg een 18 km. ten zuiden van La Caletta. Ons favoriete strand, alleen de ruim 4 km. zand en stenenweg zijn wat minder....

Kijk en geniet van een prachtige oostkust

trikke
Informatore

Berichtdoor trikke » Do Apr 24, 2008 3:00 pm

hey, dank je wel voor jullie reactie's nu is het toch iets duidelijker.
Het is namelijk de bedoeling dat we toch dicht bij de zee zitten dan kunnen de kinderen van onze vrienden misschien alleen aan het zwembad blijven die vinden de zee niet zo leuk en de grote zitten liever aan zee. Ja dat maakt het niet gemakkelijk er moet dus een zwembad zijn en wij houden ook niet van massatoerisme. Misschien nog even meegeven dat we aan komen in olbia en dachten er aan om daar in de buurt een camping te zoeken daar het toch de eerste keer is dat we naar sardinie gaan.
Onze eerste voorkeur van camping was Torre del Porticciolo deze ligt aan de andere kant en wij weten nog niet hoe de straten er ginder bij liggen(lees:kronkelig ,steil ?)en dat kan soms dik tegenvallen hoelang je soms over 1km doet daarom dachten we om dicht bij Olbia te blijven.

O ja hele mooie foto's trouwens die oostkant kan me nu al bekoren.

Groetjes Trikke

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Do Apr 24, 2008 5:49 pm

Trikke,

Vanaf Olbia is er een snelweg, richting Nuoro, Cagliari, deze kan je nemen, om in Budoni te komen. Wil je richting Orosei, ga dan verder richting Nuoro, en je hebt een afslag Siniscola of La Caletta, dan neem je de kustweg, die is natuurlijk wat kronkeliger, maar met een gematig tempo is deze best te doen. Alle wegen op Sardinie zijn best goed. Behalve in de plaatsen zelf, die worden constant opgebroken voor een of andere water/gas leiding.

Vanaf Olbia is er ook de kustweg, deze is wel bochtig, maar je hebt een schitterende uitzicht op de baai/zee. En op deze route, zijn er verschillende campings die je voorbij rijdt. Je hoeft niet te reserveren voor juli, ga gewoon, kijk, en bevalt de camping je niet, ga voor de volgende.

Ik begrijp niet goed, dat de kinderen de zee en het strand niet leuk vinden.
Deze is geweldig, met snorkel, lekker onder water kijken, vissen tegen je aan voelen. Dat is een ander gevoel, dan een zwembad. Het zwembad, dat kan een probleem geven, die zijn er niet zoveel op Sardinie.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes, Janina

trikke
Informatore

Berichtdoor trikke » Do Apr 24, 2008 7:42 pm

beste janina, bedankt voor deze informatie.
Hier kunnen we zeker wat mee doen. De kinderen vinden het niet leuk aan zee omdat zeewater prikt als je verbrand bent. Maar misschien met snorkelen en zo zal het wel meevallen.
groeten.

Terug naar “Campings”