Kleine rustige camping

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
gjgoossens
Ospite

Kleine rustige camping

Berichtdoor gjgoossens » Ma Mei 12, 2008 3:07 pm

Ga de eerste drie weken van juli op vakantie naar Sardinie, waarschijnlijk de oostkant. Ben op zoek naar en kleine rustige (terassen)camping. Gebruik een tent, evt. aan kust maar ook in binnenland (niet te ver van kust) is prima. Kan iemand me helpen aan een leuke camping.

Ben vaker naar Sardinie geweest vnl. de zuidkant en westkant.

Bertdevries
Ospite

Berichtdoor Bertdevries » Di Mei 13, 2008 10:24 pm

Ik ga komende zomer ook naar Sardinie. Ik heb zelf een klein tenje en wil vooral lopend rondtrekken. Er zijn een paar boeren waarbij je kunt kamperen, maar daar is niet veel over te vinden op internet en niets aan de oostkust van Sardinie. Misschien kun je proberen een aantal van die agriturismo bedrijven te bellen of je daar ook je tent op kunt zetten.

Je zegt dat je zelf al wel aan de andere kant van het eiland bent geweest. Kun jij mij daar kleine, rustige campings aanbevelen? Hartelijk dank!

gjgoossens
Ospite

camping zuid sardinie

Berichtdoor gjgoossens » Di Mei 13, 2008 10:59 pm

Ik heb daar alleen in hotels gezeten (in Cagliari en tussen Vilassimius en Cagliari) en altijd buiten het zomerseizoen. Heb wel veel van de omgeving gezien (met Sardijnse collega's). De kust bij Chia, Pula is schitterend. Ook het achterland richting Iglesias is nog orgineel. Naar Sardinie moet je gaan voor natuur, eten en drinken, de mensen en het leven. Op cultureel gebied is er in vergelijking met andere delen van Italie minder te beleven, zelfs naar mijn oordeel niet in Alghero. Er zijn een aantal campings (en ook agricampings) in deze omgeving. Er zit bv. een agricamping in Teulada. Overgens zitten er toch een redelijk aantal agricampings op Sardinie (zie bv. boek Agriturismo in Italia - alleen verkrijgbaar in Italie).

Bertdevries
Ospite

Berichtdoor Bertdevries » Di Mei 13, 2008 11:18 pm

bedoel je deze gids?
http://books.google.nl/books?id=8qNWbKRgIlwC&pg=PA4&dq=Agriturismo+in+Italia&source=gbs_toc_s&cad=1&sig=tYh1aZb4WcuqIJukndv4rwm4cj4#PPA356,M1

Hier heb ik in ieder geval weer drie campings tussen gevonden. Bedankt daarvoor!

gjgoossens
Ospite

Berichtdoor gjgoossens » Di Mei 20, 2008 9:57 am

Nee, ik bedoel een andere gids.
Guida all'agriturismo in Italia. Uitgegeven door Giunti Demetra.
Overigens zijn er in Italië talloze 'agriturismo' gidsen te koop.

Terug naar “Campings”