Snorkelen vanaf de camping

Vraag en antwoord over campings op Sardinië.
Marcel
Ospite

Snorkelen vanaf de camping

Berichtdoor Marcel » Zo Mar 08, 2009 12:38 pm

We willen deze zomer naar Sardinië; we zijn op zoek naar een camping aan zee, waar je ook goed kunt snorkelen. Wie heeft tips daarvoor? We denken zelf aan de camping Le Cernie aan de oost-kust of de Torre del Porticciolo in het noord-westen. Die campings lijken mooi, maar over snorkelen wordt niets vermeld.

corry
moderator

Berichtdoor corry » Zo Mar 08, 2009 1:33 pm

Hoi Marcel,

De zee rondom Sardinie overal helder genoeg om te snorkelen. Rond rotspartijen vind ik persoonlijk mooier dan boven een zandbodem. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Porticciolo is leuk, alleen hebben we daar wel veel wind gehad in de tijd dat we er kampeerden (mistral). Dan kun je snorkelen wel vergeten.
Op Sant'Antico hebben we waanzinnig gesnorkeld, alleen is die camping volgens mij al een paar jaar dicht (illegale bouw....)
Bij Arbatax was het snorkelen ook mooi (om de kaap heen). Ach, eigenlijk hebben we op alle plaatsen waar we aan zee hebben gekampeerd, mooi gesnorkeld. Ik herinner me de zandstranden bij Costa Rei, we deden niets anders dan drijven om naar de vissen te kijken die onder ons doorzwommen. Met zwarte ruggen als resultaat 8)

groetjes, corry

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Zo Mar 08, 2009 2:31 pm

Klopt wat Corry zegt.... niet dat iemand daar aan twijfelt... maar wat betreft Portcciolo had ik dezelfde ervaring: prachtig snorkelen vanaf de camping te lopen, maar ook bij ons ging de mistrral waaien en toen was het snorkelen een stuk minder... en ja waar kun je niet snorkelen....
Zoek rotspartijen op in zee en je hebt je plekje!

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Marcel
Ospite

Re: Snorkelen vanaf de camping

Berichtdoor Marcel » Zo Mar 08, 2009 10:05 pm

Dank je, weten we al wat meer!
Groet,
Marcel

Marcel schreef:We willen deze zomer naar Sardinië; we zijn op zoek naar een camping aan zee, waar je ook goed kunt snorkelen. Wie heeft tips daarvoor? We denken zelf aan de camping Le Cernie aan de oost-kust of de Torre del Porticciolo in het noord-westen. Die campings lijken mooi, maar over snorkelen wordt niets vermeld.

Marcel
Ospite

Berichtdoor Marcel » Zo Mar 08, 2009 10:06 pm

Dank je, weten we al wat meer!
Groet,
Marcel

corry schreef:Hoi Marcel,

De zee rondom Sardinie overal helder genoeg om te snorkelen. Rond rotspartijen vind ik persoonlijk mooier dan boven een zandbodem. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Porticciolo is leuk, alleen hebben we daar wel veel wind gehad in de tijd dat we er kampeerden (mistral). Dan kun je snorkelen wel vergeten.
Op Sant'Antico hebben we waanzinnig gesnorkeld, alleen is die camping volgens mij al een paar jaar dicht (illegale bouw....)
Bij Arbatax was het snorkelen ook mooi (om de kaap heen). Ach, eigenlijk hebben we op alle plaatsen waar we aan zee hebben gekampeerd, mooi gesnorkeld. Ik herinner me de zandstranden bij Costa Rei, we deden niets anders dan drijven om naar de vissen te kijken die onder ons doorzwommen. Met zwarte ruggen als resultaat 8)

groetjes, corry

maarten
Maestro

Berichtdoor maarten » Ma Mar 09, 2009 4:27 pm

Deze camping is ook leuk ( als je van campings houdt) en je bent vanuit je tentje zo in de zee. http://www.campeggiotorrechia.it/Eindexx.htm

Zelf snorkelen wij hier vaak! echt een aanrader.
Als het weer zo blijft dan duurt het niet lang meer, en dan liggen we weer in het water. Eindelijk is het mooi weer op Sardinie.

gr. Maarten

Vakantie op sardinie! <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sardaholiday.com">www.sardaholiday.com</a><!-- w -->

Terug naar “Campings”