Deze zomer 1ste maal Sardinië

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
Nico
Ospite

Deze zomer 1ste maal Sardinië

Berichtdoor Nico » Wo Mei 05, 2010 2:24 pm

Hallo,

op 8 juli vertrekken wij met Moby Lines vanuit piombino naar olbia, 18 juli keren wij terug via porto torres naar Genua!

aangezien 10 dagen maar kort zijn, heb ik enkele vraagjes, ik zou dus de route van olbia naar cagliari en zo langs de westkust terug omhoog, alles ga ik niet kunnen zien maar wat zou ik zeker moeten gezien hebben op die route?

Is er de mogelijkheid om voor Cagliari je auto te parkeren en via het openbaar vervoer naar daar te gaan want ik heb gehoord dat het verkeer er nogal hectisch is!

Zijn er op Sardinië goedkope campings te vinden? want die op het internet zijn meestal langs de dure kant en is boeken echt noodzakelijk want ik doe dit namelijk nooit? (heb al veel in Italië rondgetrokken en heb altijd al plaats gehad)

Groetjes Nico

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Vr Mei 07, 2010 12:46 pm

Hoi Nico,

Bij het station in Cagliari is een grote parkeerplaats, vandaaruit kan je lopende het centrum in, waar je van alles kunt bekijken, kerken, winkels, de haven enz. Cagliari is een oude stad waar veel te zien is.

Vanaf Olbia - Cagliari is het 3 uur rijden, het is een snelweg, om iets te zien, zal je in de dorpjes moeten gaan kijken, dat kost tijd. Koop een goede kaart, waarin je kunt zien wat er te doen en te zien is.

Veel plezier op Sardinie.

Groet, Janina

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Zo Mei 09, 2010 9:53 pm

Hallo Nico,

Kijk even op mijn site waar ik ben geweest en wat je aanstaat want je kunt in 10 dagen echt niet alles bekijken, sterker nog omdat je veel in de auto zit, kun je maar weinig bezoeken.

Gagliari, kun je wel parkeren met een beetje mazzel.

Je kunt de campings in juli wel op de bonnefooi doen. Ik zou wel voor zorgen dat je voor 12.00 uur op de volgende camping bent, want dan zijn de anderen net weg en sommige campings sluiten van 12.00 (of 13.00 uur) tot 16.00 uur!

Veel plezier op dit mooie eiland
Wilbert

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
corry
moderator

Berichtdoor corry » Ma Mei 10, 2010 9:46 pm

Wat je zeker gezien moet hebben?
Een boottocht langs de oostkust, richting Cala Luna
De rode rotsen van Arbax
De kust weg van Cagliari naar Villasimius en de kustweg van Cagliari naar Teulada
De duinen bij Porto Pino
Cagliari, de oude binnenstad
Een rit met il trenino verde
Bezoek aan Tharros, west Sardinië
Bezoek aan de Capo Caccia
Van Bosa via de Kreeftkustroute naar Alghero
Alghero centrum.
En dan heb ik het nog niet over het binnenland gehad.......
Koop een goede gids en kaart.
Ga er maar van uit dat alle campings tijdens de siesta dicht zijn. Boeken in juli is niet nodig. Het weekend kan wel drukker zijn, dan is het inderdaad misschien handig om b.v. op vrijdag al in te checken.
groet, Corry.

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”