overtocht met de boot - hoogte van de auto

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
ad
Ospite

overtocht met de boot - hoogte van de auto

Berichtdoor ad » Ma Okt 25, 2010 8:26 pm

Ik gebruik in mijn vakantie altijd een dakkoffer om spullen in mee te nemen. Dien ik bij het berekenen van een tarief de totale hoogte van de auto te nemen dus incl. dakkoffer en moet ik uitgaan van de hoogte van alleen de auto?

corry
moderator

Berichtdoor corry » Ma Okt 25, 2010 9:48 pm

Hallo Ad,

Het gaat om de totale hoogte. Hetgeen betekent dat je met een 'normale' personenauto waarschijnlijk geen toeslag betaalt, maar dat je voor een terreinauto, die al hoger is, net boven de maximumhoogte uitkomt.
Idem als de dakdrager bovenop een bus/camper komt.

groet,
Corry.

Wilbert Geers
Maestro

Berichtdoor Wilbert Geers » Di Okt 26, 2010 1:34 pm

Inderdaad inclusief dakkoffer. De veerdienstmaatschappijen rekenen voor de standaard hoogte niet allen dezelfde hoogte. Zo is Sardinia Ferries met 1.90 erg aan de krappe kant, andere rekenen 2.20 als standaardhoogte. Daarboven moet je dus meer betalen, of dat nu een koffer, stoeltjes, fietsen of gewoon "auto" is, dat maakt niet uit.
Laatst gewijzigd door Wilbert Geers op Wo Okt 27, 2010 5:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
ad
Ospite

Berichtdoor ad » Di Okt 26, 2010 7:51 pm

dank voor jullie informatie

Gianfranco
Consigliere

Berichtdoor Gianfranco » Do Okt 28, 2010 9:38 am

Ik had afgelopen jaar bij Moby eerder geboekt dan dat ik een dakkoffer had en heb er eerlijk gezegd niet eens aan gedacht om het te controleren. Heb er geen problemen mee gehad ...

groet,
Gianfranco

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.alghero.nl">www.alghero.nl</a><!-- w -->

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”