Nederland Genua v.v.

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
Danny
Ospite

Nederland Genua v.v.

Berichtdoor Danny » Zo Feb 27, 2011 9:45 pm

Dit jaar gaan we voor het eerst naar Sardinie, we reizen vanuit Genua naar Porte Torres ,en ook weer terug, met de nachtboot.
We willen in 2 dagen heen en terug rijden vanuit West Nederland, wie heeft er voor ons overnachtings ideeen(geen campings). Ik denk dat via de Gotthard de beste route is.
En ....we komen, denk ik, dan vroeg aan in Genua, volgens Moby kan je pas vanaf 20.30 uur de boot op, voor ons een beetje laat om dan nog te gaan eten op de boot. Kunnen we in de buurt van de parkeerplaats van de boot makkelijk ergens eten aan de haven?
Is de haven een beetje makkelijk te bereiken?
Veel vragen, ik hoop, veel antwoorden.

Gr. Danny

Ot van Tussenbroek
Maestro

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Ma Feb 28, 2011 4:21 pm

Ciao Danny,
Weet niet of je al op de site van Moby gekeken hebt, maar ze varen heen van Genova overdag naar Porto Torres, want dezelfde boot vaart s'avonds weer terug!
Vanuit Genova nachtovertochten met Moby naar Olbia, er is wel een dagboot naar Bastia op Corsica, moet je Corsica doorrijden naar Bonifacio en dan 50 min varen naar Santa Theresa op Sardegna!
Is een alternatief als je de tijd hebt, is natuurlijk een stuk goedkoper want je hebt geen cabine nodig.
Andere afvaart is met GNV Grimaldi-lines, varen wel s'nachts, is duurder dan Moby. Ja en dan Tirrenia niets van te zeggen? Worden verkocht is nu niet te boeken voor reizen vanaf begin juni.
Wat eten betreft op alle boten kun je goed eten, zodra het schip vertrekt, vaak eerder gaan de restaurants/selfservice etc open, wordt omgeroepen.
Voor overnachtingsadressen kijk maar eens op dit forum !
Hangt ervan af wanneer je wilt stoppen?

PS
De fastferry boten van de Tirrenia varen niet meer en zullen worden verkocht of gesloopt !

Sardegna piu di un mare di ferie !
Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Di Mar 01, 2011 3:33 pm

Hoi Danny,

Wij komen uit het noorden des lands en meestal overnachten wij in het zuiden van Duitsland, bijna bij de Zwitserse grens. Het is goed om voor die nacht te reserveren, je kunt natuurlijk via Google kijken naar goedkope adressen. Ik kan je wel een telefoonnummer geven, deze is in Neuenburg, Breitnererstrasse 19, tel. 0049763172129. Dit is een zimmer frei. Bij binnenkomst van het dorpje, direct links aanhouden.
Dan is er nog het Toeristic Hotel, Baserlerstrasse 2, tel. 004976317876, direct rechts afslaan. Mooie kamers en niet te duur.

De haven van Genua, je moet goed opletten, hou "uscita Ovest" aan en dan porto inbarchi, het is er druk en je moet naar beneden, wanneer je al tickets hebt, rij je door naar de ingang, waar ze je om de tickets vragen en geven daarna aan waar je je auto kunt neerzetten.
In het gebouw is er een supermarkt, cafe, toiletten en een Mc Donald.
Het centrum is niet zo ver, je laat je auto staan en je loopt er zo heen. Ook is er in de buurt een zeeaquarium.

Cala Ginepro heeft een heel mooi strand, het hele gebied is mooi, het ligt in de buurt van spiaggia Biderrosa, Spiaggia di Berchida en Cala Liberotto.
Je hebt er campings, huizen te huur en een resort.

Wij zijn in mei/juni in Orosei, mocht je in ons dorpje komen, kom gerust koffie drinken.

Groetjes, Janina :lol:

cnl
Consigliere

Berichtdoor cnl » Do Mar 17, 2011 5:52 pm

[quote="Ot van Tussenbroek"]Ciao Danny,

Volgens mij vaart Moby Lines vanaf Genua naar Porto Torres s,avonds om 22.00 uur...........
Vanaf Porto Torres volgens mij wel een dagboot. ( alles onder voorbehoud )

Wij kwamen in juni 2010 met 4,5 vertraging aan in Porto Torres ( slecht weer ) en de boot ging pas de volgende dag weer terug !! De mensen die geboekt hadden voor de overtocht van 10.00 uur die dag mochten gewoon de volgende dag terug komen

peyke
Ospite

Berichtdoor peyke » Ma Mar 28, 2011 12:00 pm

Wij gaan altijd van genua naar porto torres met de dagboot, 10hr vertrekken 20hr aankomen (indien niet vertraagd). De hutten zijn overdag een stuk goedkoper, al heb je ze niet direct nodig om te slapen, maar dat je je ergens kan terug trekken, douchen en naar de wc kan gaan is de 25 euro wel waard :lol:

Ik overnacht dan in de regel nabij Genua (hotel san biago).

Overigens gaan wij altijd eind augustus, de prijzen beginnen dan net gunstiger te worden.

farre
Consigliere

Re: Nederland Genua v.v.

Berichtdoor farre » Di Mar 29, 2011 11:43 pm

Hallo Danny,

Ik denk dat het afhankelijk is van het tijdstip dat je vertrekt. In July/Augustus is het altijd file bij de Gottard. Ik vertrek dan altijd tijdens de avond. En rij dan door totdat ik door de Gottard ben. Meteen na de Gottard heb je een groot tankstation met Hotel. De volgende dag rij ik op mijn gemak door naar Genua. Ik raad je aan rustig aan te doen anders ben je te vroeg in de haven en kun je wachten in de hitte. Bij de haven is inderdaad een inkoopcentrum met MacDonalds, een Supermarkt, toiletten en een paar winkeltjes.
Vorig jaar ben ik voor het eerst via de gran san bernardo gereden. Een hele mooie en rustige route. De kosten zijn wel duurder, daar je extra moet betalen voor de san bernardo en de tol op de italiaanse autosnelweg is ook iets meer.

ciao
marco

klaas
Maestro

Berichtdoor klaas » Zo Apr 03, 2011 4:30 pm

Hai Danny,

Wij overnachten meestal in Faido ligt 7 km na de Gotthard, daar is een camping maar ze hebben ook kamers te huur,niet te duur en je kunt er prima eten en ontbijten.

Gr Klaas.

Roel
Ospite

Berichtdoor Roel » Di Mei 10, 2011 11:44 am

Weet iemand of het in juli op doordeweekse dagen ook druk is bij de St. Gottard tunnel ?
Ik wil eigenlijk woensdagnacht om 04:00 vertrekken en 's avonds de nachtboot nemen.

Ot van Tussenbroek
Maestro

Galleria an Gottardo

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Di Mei 10, 2011 3:20 pm

Beste Roel,
Wat de beroemde tunnel betreft: nooit er doorheen rijden op vrijdagmiddag/gehele zaterdag. De dagen midden in de week zijn juist uitstekend om er doorheen te rijden.
Check wel even of er niet toevallig op de dag dat je rijdt ergens een feestdag is? Dan zijn er meestal wel file's.
Heb je al de boot geboekt? Zo niet wachten !!!!!
Zie mijn berichten van de afgelopen dagen !

Cari Saluti / Ot

Sardegna piu di un mare di ferie !
Pyra
Consigliere

Nederland - Genua

Berichtdoor Pyra » Ma Dec 12, 2011 9:54 pm

Het is voor degene die het vroeg natuurlijk achterhaald maar voor nieuwe lezers het volgende (als tip alleen voor Sardinie-fans ;-).

Wij hebben nog nooit de Gotthard (of Brenner als het niet naar Genua ging) gereden, we hebben onderweg naar Genua (of naar Midden Italie) op de drukste dagen van het jaar nog nooit in de file gestaan heen of terug (met een uitzondering maar daarover verder meer), al meer dan twintig jaar niet. We nemen of de Mont Blanc (via de A39, mijden zo veel mogelijk de A6 in Frankrijk) of via de Tunnel du Frejus en dan langs Turijn. Als je dat een beetje uitkient, rij je ook bij de tunnels zo door.

De enige files die we wel eens hadden waren bij terugkeer, in de Ardennen.

We doen dit met de caravan maar dat maakt niet uit, met alleen de auto gaat dit nog beter. Rustig door de Jura, alleen de tunnel betalen, geen risico om geflitst te orden in flitsziek Zwitserland en een hele mooie rit ook nog. Wil je overnachten, dan kan dat prima aan de Franse kant.

Hoop dat er mensen zijn die hier iets aan hebben.

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”