Is het te doen met de bus of de trein???

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
joketeeuw
Ospite

Is het te doen met de bus of de trein???

Berichtdoor joketeeuw » Ma Apr 18, 2011 9:41 pm

Ís het goed te doen met de bus of trein van ALghero naar Valledoria?
En van Valledoria naar Oristano?
Kan ik beter met de bus of met de trein reizen.

Kan iemand me vertellen hoe ik van Alghero naar Cagliari kan reizen per bus of trein en hoe de verbindingen zijn. Ik heb begrepen dat die niet zo goed zijn.
Ot van Tussenbroek
Maestro

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Di Apr 19, 2011 10:30 am

Beste Joke,
Je kunt niet met een trein naar Valledoria gaan.
Vanuit Alghero kan je met de trein naar Sassari gaan en vandaar rijdt er een bus naar Santa Theresa, die door Valledoria rijdt.
Kom je vanaf Alghero citta of vanaf het vliegveld Fertilia ?
Vanuit Valledoria is het beter weer terug naar station Sassari te gaan, want van daaruit kan je naar het zuiden gaan met de trein naar Cagliari cq Oristano.
Voor ons is Valledoria een soort 2e huis, wanneer en waar verblijven jullie daar? Kan ik misschien nog wat tips geven!

Cordiali Saluti
Ot e Anna

Sardegna piu di un mare di ferie !
joketeeuw
Ospite

Berichtdoor joketeeuw » Di Apr 19, 2011 8:58 pm

Dankjewel voor de reactie. Ik reis dit jaar voor het eerst alleen best wel eng en ben nu bezig met een cursus Italiaans om mezelf verstaanbaar te maken. Ik verblijf in hotel Aridimari van 29-6 tot en vertrek op 2 juli naar oristano.
In eerste instantie wilde ik een auto huren voor deze 3 dagen, maar ik dacht dat het wel te doen was met de bus.
Ik kom van Alghero af waar ik de eerste nacht verblijf omdat ik s'avonds aankomt.
Verder wil ik daar een scooter huren om de omgeving te verkennen.
Na oristano trek ik verder naar Cagliari en van Cagliari naar Bosa en daarna weer een paar dagen in ALghero.
Als je tips voor me heb graag. Ik ga voor het eerst en ken niets van het eiland.
Eigenlijk wil ik in Cagliari op zoek naar een oude vriendin die er al 40 jaar woon maar waarvan ik geen adres meer heb.
groetjes Joke

Kan iemand me vertellen hoe ik van Alghero naar Cagliari kan reizen per bus of trein en hoe de verbindingen zijn. Ik heb begrepen dat die niet zo goed zijn.
Ot van Tussenbroek
Maestro

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Wo Apr 20, 2011 10:09 am

Cara Joke,
Voor trein c.q. busverbindingen, de ticketprijzen, dienstregeling etc. verwijs ik je naar de side www.sardegna.com !
a-r-s-t is de naam van de firma die dit alles runt.
Wel gedurft dat je alleen op pad gaat, maar de mensen op Sardegna zijn zeer behuplzaam en gastvrij en volgens mij heb je wel wat levenservaring.
Als je in Valledoria bent en iets wil gaan eten, raadt ik je aan naar het Park Hotel te gaan, familie van mijn vrouw en erg leuk is La Pineta de weg naar het strand San Pietro Mare, zijn mijn Belgische vrienden Anneke en Dirck, zijn alleen s'avonds open. Doe iedereen de groeten van Ot en Anna e ci vediamo in Settembre !
Joke, je spreekt over een oude vriendin die in Cagliari woont, als je haar naam opgeeft wil ik wel voor je zoeken waar ze woont? Moet ze wel een telnr hebben!

Cordiali Saluti / Ot

joketeeuw
Ospite

Berichtdoor joketeeuw » Wo Apr 20, 2011 2:45 pm

ciao Ot,

dankjewel vor de info.
Weet je waar ik de bus en trein tijden kan vinden.
Ik wil s'morgens van Alghero naar Valledoria toe.
Wat ik begrepen heb van jou moet ik eerst met de trein naar Sassari en dan met de bus naar Valledoria.
Is dit te doen of kan ik beter een auto huren voor naar Valledoria te gaan.
Weet je ook waar ik trein en bus kaartjes kan halen???
Wat mijn vriendin betreft daar heb ik 20 jaar mee geschreven. Ik schreef naar het adres van haar schoonvader die werkte aan het spoor en woonde ook langs het spoor in Cagliari, via San paolo 7. de familie Melonie is dat.
Na 2- jaar kreeg ik een brief waarin ze schreef dat ze de maatschappij de rug toe gekeerd hadden en in een commune in de bergen zijn gaan wonen.
ze vroeg mij te komen om dat het er zo mooi was maar ik schrok daar zo van dat ik niet meer terug geschreven heb. Zelf ben ik daarna een paar keer verhuisd en toen ik een paar jaar later weer eens schreef naar die papa kreeg ik niets meer terug en de post komt ook terug. Ik vermoed dat die papa daar niet meer woon en weet ook niet waar mijn vriendin en haar man gebleven zijn. Ik wil het gaan navragen bij de gemeente daar.

Iets anders is Valledoria een leuke plaats of kan je me iets anders aanbevelen??
Ik hoor het graag van je. En dakjewel voor je hulp.

groetjes Joke

Ot van Tussenbroek
Maestro

Berichtdoor Ot van Tussenbroek » Di Apr 26, 2011 3:26 pm

Beste Joke,
Een auto huren is natuurlijk het beste en je kunt je snel verplaatsen, kost wel veel meer als de trein/bus, want die kosten op Sardegna een fractie van de tarieven die wij in NL betalen! Jpuw de keuze? Het is best te doen van Alghero naar Valledoria, maar je bent denk ik ca 3 uur onderweg, met de auto is het ruim een uur!
Wat Valledoria betreft< hoe kom je aan deze plaats? Wat vind je leuk ?
Wat eten betreft verwijs ik je naar Park Hotel, is familie van ons, Pazza Idea is aan de hoofdstraat en zeker La Pineta waar Anneke en Dirck uit Belgie de scepter zwaaien, ligt aan de weg naar het strand van San Pietro Mare. Noem de naam van Ot en Anna want we kennen elkaar erg goed.
Verder is Valledoria een bescheiden toeristenplaats met leuke bar's en terrassen en zeker de moeite waard is de omgeving (zie mijn berichten uit vorige jaren) Jammer dat je er niet in september bent, had ik je een rondleiding gegeven. Vraag in het hotel in Alghero waar je de kaartjes voor de trein kan halen, voor de bus naar Valledoria moet je op het station in Sassari zijn.
Cari Saluti / Ot e Anna

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”