Voorbeeld berekeningen Veerdiensten

Hier vind je alle informatie over vervoer naar en op Sardinie.
Wilbert Geers
Maestro

Voorbeeld berekeningen Veerdiensten

Berichtdoor Wilbert Geers » Za Dec 03, 2011 10:13 pm

Ik heb net als vorig jaar een aantal voorbeeldberekeningen gemaakt van de kosten voor het overvaren met enkele veerdiensten. Vooral voor mensen die geen idee hebben hoeveel zoiets kost is dit een eerste indicatie. De prijzen zijn fors gestegen tov vorig jaar. Zelf wacht ik nog zeker tot half januari om te zien of er meer kortingen worden ingezet. Met name Sardinia Ferries is nogal krenterig met de kortingen itt vorig jaar, maar ook Moby is fors duurder.

Je kunt veel voordeliger uit zijn als je een beetje puzzelt. Hoe korter de oversteek des te goedkoper (Livorno!). Dinsdag - donderdag zijn ook vaak goedkoper. Ik heb voor maandag en vrijdag gekozen bij de voorbeeldberekeningen.

Bezoek ook eens mijn pagina's over Sardinië op: Sardinie-Info.nl en Sardinievakantiebeurs.nl
Laura B
Maestro

Berichtdoor Laura B » Zo Dec 04, 2011 1:42 am

Hoi Wilbert,

Handig om wat berekeningen door te geven. Ze geven helaas weinig korting bij de Cors.-Sardegna ferries :(

Zelf ook al weer aan het puzzelen geweest. Gelukkig is er nog wat korting te krijgen als je in Sardinië woonachtend of geboren bent. :lol:

grtjs

Janina
Maestro

Berichtdoor Janina » Zo Dec 04, 2011 5:30 pm

Hoi allemaal,

Vandaag een mail gekregen van Mobi Line,

Offerte di dicembre, un passeggero a partire da 40,88 euro
un passeggero + auto a partire da 57,29.

Con la Livorno - Olbia raggiungi la Sardegna tutto l'anno.

Groetjes, Janina

Hano
Informatore

Sardinië, hoe kom ik er?

Berichtdoor Hano » Zo Dec 04, 2011 6:41 pm

Hoi allemaal,

Geboekt bij Moby/Wiesbaden
Porto Torres-Genua op 23/7/2012
2 * adult. €. 64
Outside cabine. € 100
Car 4.00 - 5.00 m. € 20
Trailer 3.50 m. € 62
Total incl. Tax en suppl. Moby: € 286

Heenreis gaat in juni van Genua naar Bastia.

Groet,
Hano (Hans N.)

Pyra
Consigliere

Moby Lines veel duurder in 2012?

Berichtdoor Pyra » Zo Dec 11, 2011 12:17 am

Ik heb net de eerste berekening gemaakt. In 2010 gingen we nog voor ruim 500 Euro heen en weer met auto, caravan en cabing, nu zou dat meer dan 800 Euro zijn. Met Tirrenia naar Arbatax is trouwens nog duurder ruim 1.000 Euro.

Is jullie ervaring dat prijzen lager worden of aanbiedingen komen wanneer de zomer dichterbij komt of zou het inderdaad een stuk duurder zijn geworden?

Hano
Informatore

Hoe kom ik er?

Berichtdoor Hano » Ma Dec 12, 2011 8:32 pm

Voor mij de eerste keer; dus geen vergelijking mogelijk. Kosten vielen mij wel mee.

Pyra
Consigliere

Ferry

Berichtdoor Pyra » Ma Dec 12, 2011 9:43 pm

@Wilbert, ik had beter eerst naar je mooi uitgewerkte voorbeelden kunnen kijken (complimenten!) want mijn gepuzzel naar auto met caravan leverde inderdaad dezelfde enorme prijsverhoging op, als ik het goed heb meer dan 50%.

Als je het van de goede kant bekijkt is dit bijna een garantie voor een hele stille vakantie met minder caravans dan de weinige die we eerde hebben gezien... de camping lijkt overigens nog steeds dezelfde tarieven te hanteren.

We zien wel, het trekt wel, dat mooie eiland...

Farina Ferries
Informatore

Berichtdoor Farina Ferries » Do Jan 05, 2012 12:16 pm

Aan diegenen die willen boeken naar Sardinië, vergelijk toch even onze tarieven... via info@farina.be krijg je binnen 24u een prijsofferte toegestuurd. Tirrenia heeft nog interessante aanbiedingen voor het hoogseizoen maar je moet er wel snel bij zijn.

Terug naar “Sardinië, hoe kom ik er?”